Kiadták a gyalogost halálra gázoló önvezető Uber felvételeit
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Kiadta a tempei rendőrség a vasárnap éjjeli halálos gázolás felvételeit. Az ember-MI–történelem gyászos mérföldkövének számító balesetben egy Elaine Herzberg nevű tempei nő vesztette életét, gyilkosa az Uber közösségi fuvarozó cég egyik önvezető autója volt, ami tesztüzemben rótta az utat Arizona államban.
Az Uber autója akkor ütötte el a nőt, amikor az éppen át akarta tolni biciklijét az úton. Az első hírek szerint a kocsi volánjánál ott ült az úgynevezett biztonsági sofőr, viszont az autó éppen önvezető üzemmódban volt, és utas sem volt a kocsiban.
Az elgázolt nő a kórházban belehalt a sérüléseibe. Az Uber a baleset után közleményben fejezte ki részvétét és bejelentette, hogy szüntelteti az önvezető autóinak tesztelését. A vizsgálatot folytató rendőrség szerdán a Twitteren és Facebookon osztotta meg az Uber saját felvételeit a balesetről: két kameraállásból is látható, hogy mi történt.
Először magát a gázolást látjuk, ahogy a teljes sötétből hirtelen előbukkan a biciklijét toló 49 éves nő, akit fékezés nélkül üt el az autó. Aztán egy belső kameraállásból azt látni, hogy mit csinált a halálos balesetet megelőző másodpercekben az autóban ülő Uber-alkalmazott. Annyi látszik, hogy a 44 éves Rafaela Vasquez figyelmét leköti valami a műszerfal környékén, és nem igazán törődik azzal, hogy merre halad az önvezető autó, csak olykor pillant fel az útra. A nő végül a gázolás pillanatában eszmél, arcára ekkor ül ki a gázolás miatti sokk.
“Egyszerűen szörnyű” – mondta a The Guardiannek Tina Marie Herzberg White, az áldozat nevelt lánya, aki szerint büntetőeljárást kellene indítani a történtek miatt. Az nyilvánvaló, hogy a biciklit toló nő szabálytalanul haladt át egy lehajtó utáni szakaszon az amúgy jószerével üres kétsávos úton, de a rendőrség közlekedési bűncselekményeket vizsgáló osztálya leginkább arra a kérdésre keresi a választ, hogy miképp lehet az, hogy az autó szenzorai nem észlelték az üres úton, balról, a szomszéd sávból keresztben elhaladó nőt? Bár igaz, hogy sötét volt, és az emberi szemnek esélye sem lett volna a hirtelen az éjszakából előbukkanó nőt érzékelni, az autó radarjának, éjjellátó berendezéseinek ez elvileg nem okozhatott volna gondot. Az Uber tesztjárművének azonnal meg kellett volna állnia, ahogy ezt az állami szabályozás előírja a tesztüzemben közlekedő önvezető autók számára, ha ember keresztezi útvonalukat.
Az Uber tavaly február óta teszteli az önvezető autóit a városban. Egy hónappal később már karambolozott is az egyik ilyen autó, miután egy másik autó nem adta meg az Ubernek az elsőbbséget. Tempe mellett Phoenixben, Pittsburgben, San Francisoban és Torontóban vannak önvezető autói az Ubernek, ezek most, a vizsgálat idejére legalábbis, kiállnak a forgalomból. Arról, hogy mi okozhatta a balesetet, az Uber nem bocsátkozott találgatásokba.