A YouTube-trollok kezdik elkapatni magukat
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
A kaliforniai gyorsétteremlánc, az In-N-Out beperelt egy népszerű YouTube-videóst, mert egy úgynevezett vicces videója szerintük megsértette a jó hírnévhez való jogukat. A videós, Cody Roeder egy filmet készített arról, hogy a cég vezérigazgatójának adta ki magát, és azt mondta a vásárlóknak, hogy az ételük egy „szemét” és „szennyezett”.
Az In-N-Out 25 000 dollár kártérítést követel, és azt, hogy Roeder és stábja kapjanak távoltartási végzést. Roeder nem kommentálta az esetet, de a Trollmunchies-ra feltöltött videói közül párat eltüntetett – azt is, amelyikben hasonlóan vicces volt egy Taco Bell étteremben.
Hivatásos trollok
A Trollmunchies YouTube-csatornának több mint 627 ezer feliratkozója van; az egyik filmjüket 12,7 millióan látták. Az ide feltöltött videók többsége reklámot is tartalmaz. De vannak amatőr filmkészítők is, akik Roederhez hasonlóan megosztják életük legjobb szívatásait - hogy aztán szembesüljenek a jogi következményekkel. A BBC News megemlített néhány hasonló esetet:
- a brit központú Trollstation csoport tagjait 2016-ban letartóztatták, miután megrendeztek egy hamis túszejtést és emberrablást egy londoni galériában;
- egy amerikai házaspár öt év próbaidőt kapott 2017-ben, miután olyan videókat töltöttek föl, amikben összetörik a gyerekeik játékait, amíg el nem sírták magukat;
- egy ausztrál férfit 1200 ausztrál dollár (233 ezer forint) pénzbírságot kapott, mert nem bírta kihagyni a januárban népszerű internetes baromságot, a silly salmont, és leugrott egy hídról.
Egy YouTube-fókuszú hírportál szerkesztői a BBC-nek elmondták, hogy nagy a versengés a tartalomgyártók között, hogy ki tud még megbotránkoztatóbb videókat készíteni.
Újabban trenddé vált, hogy minél őrültebbnek látszó videókat készíts. És a szívatások önmagukban is egyre durvábbak lettek. És sajnos ezeket nem lehet úgy szabályozni, mint a hagyományos sajtót vagy a hasonló tévéműsorokat.
– mondta a TenEighty szerkesztője, Alex Brinnand.
A YouTube szabályzata tiltja a káros vagy veszélyes szokásokat bátorító videók feltöltését. Március óta él az új hirdetési program, amiben csak ellenőrzött tartalomgyártók csatlakozhatnak a prémium hirdetési programhoz. Brinnand szerint a YouTube mást is tehetne, hogy eltüntessék a legszélsőségesebb videókat, de tartalmi kérdésekben általában igyekeznek nem közbeavatkozni.
(BBC News)