Szoftverhiba miatt követte el a halálos gázolást az önvezető Uber
További Tech cikkek
- Olyat hibát produkál a Windows, hogy garantáltan mindenki kiugrik a székéből
- Könnyen megeshet, hogy a Google kénytelen lesz eladni a Chrome-ot
- A Huawei hivatalosan is bejelentette, előrendelhető a Mate 70
- Lesöpörheti Elon Musk X-ét a Bluesky, már a Google is relevánsabbnak találja
- Ezek a leggyakrabban használt jelszavak – érdemes változtatni, ha ön is használja valamelyiket
Az Uber szoftverének hibája okozta a cég egyik önvezető autója által elkövetett halálos gázolást – írja az Ars Technica az Information cikke alapján.
Az Uber autója még márciusban ütötte el Elaine Herzberget az arizonai Tempe-ben, ez volt a világ első olyan halálos gázolása, amelyet önvezető autó követett el. Az eset után először felfüggesztették az Uber arozinai tesztengedélyét, majd a cég maga döntött úgy, hogy határozatlan időre mindenhol beszünteti az önvezető autók tesztelését. A baleset pontos oka viszont azóta se derült ki.
Az Informationnek két névtelenséget kérő forrás most azt állította, hogy nem arról volt szó, hogy az autó ne vette volna észre a nőt: a szenzorai érzékelték, ahogy a biciklijét tolva átkel az úton, a szenzorok adatait feldolgozó szoftver viszont fals pozitívnak ítélte a találatot, vagyis úgy döntött, valójában nincs ott semmi fontos, így nem is kell megállni.
Az önvezető szoftverek fontos feladata megkülönböztetni a lényeges objektumokat – más autókat, gyalogosokat, útakadályokat – az olyanoktól, amelyek akár tényleg az autó útjába kerülhetnek, de nem kell miattuk megállni – mint egy nejlonzacskó vagy egy üdítős doboz esetében –, mert nem jelentenek veszélyt senkire. Ezen kívül a szenzorok is produkálhatnak olyan anomáliákat, amelyeket szoftveresen kell kiszűrni. A fejlesztők feladata, hogy megtalálják az egyensúlyt a kellő óvatosság és a használhatóság között: az se jó, ha az autó minden falevél miatt lefékez, de az se, ha valós veszélyhelyzeteket hagy figyelmen kívül.
Oka van annak, hogy az Uber miért hangolhatja kevésbé óvatosra a rendszerét. Próbál olyan önvezető autót fejleszteni, amelyben kényelmes utazni. [...] Az Uber nagy versenyben van, hogy teljesítse a belső célkitűzését, hogy az év végére lehetővé tegye a phoenixi régió ügyfeleinek, hogy anélkül utazhassanak az önvezető Volvóikban, hogy biztonsági sofőr ülne a kormánynál
– írja cikkében az Information, arra utalva, hogy az önvezető autós piac gyártói közötti nagy verseny nem feltétlenül tesz jót a közlekedésbiztonságnak.