A távközlési felsővezetők túlnyomó többsége állítja, hogy hat éven belül nem a beszédhívások jeleentik majd a fő bevételi forrást, derítette ki az Oracle és az Economist Intelligence Unit közös globális felmérése. A vállalatvezetők fele úgy gondolja, hogy a váltás akár négy éven belül bekövetkezhet, így ha el akarják kerülni a forgalomvisszaesést, sürgősen más bevételi forrás után kell nézniük.
A világ telekommunikációs vezetői szerint a Skype és az ahhoz hasonló hasonló voip-szolgáltatók jelentik a legnagyobb kihívást: a megkérdezettek 68 százaléka gondolja, hogy a bevételkiesést ezek a cégek okozzák. Megoldás lehet "az árképzési struktúra megváltoztatása" (magyarul: árcsökkentés), "új szolgáltatások bevezetése" (például a voipra való átállás), a "kombinált - triple play - termékek bevezetése" (magyarul telefon, net, tévé egyben), illetve a mobilszolgáltatók felvásárlása és a velük való összeolvadás.
A világ telekommunikációs vezetői szerint a Skype és az ahhoz hasonló hasonló voip-szolgáltatók jelentik a legnagyobb kihívást: a megkérdezettek 68 százaléka gondolja, hogy a bevételkiesést ezek a cégek okozzák. Megoldás lehet "az árképzési struktúra megváltoztatása" (magyarul: árcsökkentés), "új szolgáltatások bevezetése" (például a voipra való átállás), a "kombinált - triple play - termékek bevezetése" (magyarul telefon, net, tévé egyben), illetve a mobilszolgáltatók felvásárlása és a velük való összeolvadás.