Szemkamera a szépségiparban
A világ nagy fodrászipari cégei már alkalmazzák az eye-tracking technológiát: egy szemre szerelt kamerával állapítják meg, hogy a haj mennyire hívja fel magára a figyelmet.
A haj fontos szerepet játszik abban, hogyan ítélünk meg valakit elsőre. A fényes, egészséges haj láttán a nézőknek a tisztaság, a fiatalság és az egészség jutott eszébe – erre jutott egy amerikai kutatócsoport. Megfigyelték, hogy amikor a haj rosszabb állapotban volt, a tesztelők hosszabb ideig figyelték a száraz hajvégek, kiálló hajszálak területét és kevesebb figyelmet szentelnek az arcnak.
Ugyanakkor az egészséges haj nem vonja el a szájról és a szemről a tekintetet, hanem "kiragyogtatja" azt. Ez fontos felismerés a kozmetikában és a marketing területén dolgozóknak.
Az eye-tracking technológia a nem tudatos magatartásformákat, a vegetatív szemmozgásokat követi, például azt, hogy valójában hová is néznek az emberek, miközben beszélnek. Érdekes megfigyelés volt - számol be a cég a kutatásról - hogy a nők, bár a haj negatív kényes pontjait meglátták, kevésbé negatívan alkották meg véleményüket a szóban forgó hölgy szépségéről, mint az várható volt. Ezzel ellentétben a férfiak sokkal direktebbek voltak és alacsonyabban osztályozták ugyanazon nők szépségét.
(MTI)