Amerikában a 2 és 11 év közötti korosztály 16 milliós táborából kerül ki a legtöbb új internethasználó, ők alkotják a teljes online népesség 9,5 százalékát - derül ki a Nielsen piackutató legfrissebb felméréséből.
Az utóbbi öt évben 18 százalékkal nőtt a gyerekek körében az internethasználat aránya, miközben a teljes népességnél csak 10 százalékos volt a növekedés. Az arányeltolódásba belejátszik, hogy a 14 éven aluliak száma valamelyest csökken az Egyesült Államokban.
A kicsik 2004. májusában még havi 7 órát töltöttek a világhálón, idén májusban már 11 órát voltak online. A Nielsen felméréséből kiderült az is, hogy a fiúk 7 százalékkal több időt töltenek a neten, a lányok viszont 9 százalékkal több honlapra látogatnak.
A gyermekek által használt technológiák kutatásával foglalkozó Grunwald Associates vállalat elnöke azt mondta, hogy a 2-4 évesek valószínűleg még nem egyedül töltik fel a Facebook profilját, és a Twitterre sem egyedül küldik rövid üzeneteiket, hanem a szüleik ölében ülve ismerkednek az internettel. Grunwald szerint a gyerekek az internet passzív szemlélése helyett sokkal inkább saját tartalmak készítésébe fognak.