|
Több száz gépről van szó világszerte, amelyek esetleg meglazult kötésekkel repülnek
|
Az szövetségi repülési felügyelet (FAA) rendelkezése szerint május 25-ig az 1996 után épült 737-600, 737-700, 737-800 modelleket kell átvizsgálni. Összesen több száz gépről van szó világszerte, amelyek naponta esetleg meglazult kötésekkel repülnek. A FAA gyanúja szerint a rögzítőcsavarokat a gyártás során kézzel ugyan felfogatták a menetükre, de az előírt nyomatékkal, szerszámmal már nem húzták meg őket. Ha ezek a csavarok és a velük biztosított csapok teljesen kioldanak, azzal fel- vagy leszálláskor elveszítheti a pilóta a kontrollt a vezérsíkok felett.
Korábbi hibák
|
Néhány hónappal ezelőtt a Boeing már a címlapokra került, miután a 767-es sorozat néhány gépén, szintén a vezérsíkoknál laza csavarokat találtak. Ezen kívül februárban nagyító alá vettek minden Jumbo Jet-et, miután a 747-400-as sorozat néhány gépén az oltóberendezés vezetékeinek meghibásodását észlelték.
|
|
Németországban már átvizsgálták az összes érintett modellt, de a szövetségi légiközlekedési hivatal (Luftfahrtbundesamt) szóvivője szerint egynél sem találtak hasonló hibát.
Az amerikai repülőgépgyártó már február 14.-én elrendelte az átfogó vizsgálatot, miután befutottak az első információk a meglazult csavarokról. A Boeing szóvivője szerint az USA-ban a 737-es sorozat 333 gépét vizsgálták át alaposan, és 10-nél találtak a technikusok meglazult illetve kiverődött csapszegeket. Az érintett sorozatból 149 gép átvizsgálása még hátravan. A Boeing szóvivője mégis magabiztos: "Szilárd meggyőződésünk, hogy a flottánkat alaposan átvizsgálták, és minden gép egész jó formában van."
|
Fel- vagy leszálláskor elveszítheti a pilóta a kontrollt a vezérsíkok felett
|
A Malévnél a 737-esekből nem repülnek ezek a meghibásodással esetleg érintett típusok. Az Aeroplex csak 200, 300, 400 és 500-as 737-esek javítását végzi. A légitársaságok egyébként sem a sajtóból értesülnek az ilyen ellenőzizendő hibákról. A Boeing körlevélben értesít minden érintett repülőgéptulajdonost, és pontosan meghatározza, hogy milyen sürgős elvégezni a javítást.
Balesetek vizsgálatánál, vagy nagyjavításoknál például találhatnak olyan típushibát, amelynek következtében az érintett sorozat minden gépére felszállási tilalmat rendelnek el. Más esetekben a hibásnak talált alkatrészek cseréje akár a következő nagyjavításig is várhat.
5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!
MEGVESZEM
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=nSCbubuYpDWJZLZs0TssLrbt33Lk5kbipuiZrkg89G3.g7/stparam=skrjjshgja/fastid=eeorncrnbsilkneetelidigetojp/nc=0)
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!