A Motorola és a Sony Ericsson nem szereti a publicitást?
Londonban állítólag van egy márkaboltja a Sony Ericssonnak, sőt a cégnek ez az egyetlen márkaboltja, ám amikor egy újságíró teljesen véletlenül rátalált és le akarta fotózni, a dolgozók nem engedték. Hiába mondta az AllAboutSymbian riportere, hogy ezáltal több millióan szerezhetnének tudomást a boltról. Ugyanebben a cikkben Steve Litchfield hasonló élményről számol be a Motorolával kapcsolatban: amikor a nemrég megrendezett Smartphone Show egyik standján a Z10 mobil beépített videovágó szofterét mutogatták, nem lehetett videókat és képeket készíteni róla, mert a prototípus nem teljesen olyan, mint amilyen a végleges termék lesz.
Nekem is vannak hasonló tapasztalataim. Volt, aki külön megbeszélésre invitált, mert egy protó tizenöt percnyi nyomkodása után meg mertem írni a tapasztalataimat, néhány gyártó meg egyszerűen hónapokig nem adott tesztkészüléket, mert lehúzósnak érezték az egyik kritikát. Nem a termék nem tökéletes, hanem a kritika. Aha.
Nem a fent említett cégekről van szó, és nem is a Nokiáról. Litchfield megemlíti, hogy a Nokia elég nagy publicitást kap a blogokon és a sajtóban, amit meg tudok érteni. Náluk sohasem volt gond a protók fotózásával, nyomogatásával, és a tapasztaltak megírásával. Sem a negatív kritikával. Ha nincs tárgyi tévedés, nincs baj.
Mindezek mélyebb problémákra is rámutatnak. Amíg a szoftverek és webes szolgáltatások világában teljesen bevett szokás a béták publikálása, addig a mobiloknál megjelenik a végleges termék, és ennyi. Jó esetben hónapokkal később lehet letölteni szoftverfrissítéseket, rossz esetben csak belerakják a frissítés funkciót a készülékbe, és valójában soha nem készül semmilyen javítás. Béták helyett vannak unalmas temékadatok, elmosódott kémfotók, amik legfeljebb arra jók, hogy felkeltsék a mobilfüggők érdeklődését, de ezektől nem lesz jobb a termék.
Egyébként meg te választottad ki a mobilodat? Fizettél érte? Benne volt minden alkatrész a dobozban?
Akkor kuss.
Nekem is vannak hasonló tapasztalataim. Volt, aki külön megbeszélésre invitált, mert egy protó tizenöt percnyi nyomkodása után meg mertem írni a tapasztalataimat, néhány gyártó meg egyszerűen hónapokig nem adott tesztkészüléket, mert lehúzósnak érezték az egyik kritikát. Nem a termék nem tökéletes, hanem a kritika. Aha.
Nem a fent említett cégekről van szó, és nem is a Nokiáról. Litchfield megemlíti, hogy a Nokia elég nagy publicitást kap a blogokon és a sajtóban, amit meg tudok érteni. Náluk sohasem volt gond a protók fotózásával, nyomogatásával, és a tapasztaltak megírásával. Sem a negatív kritikával. Ha nincs tárgyi tévedés, nincs baj.
Mindezek mélyebb problémákra is rámutatnak. Amíg a szoftverek és webes szolgáltatások világában teljesen bevett szokás a béták publikálása, addig a mobiloknál megjelenik a végleges termék, és ennyi. Jó esetben hónapokkal később lehet letölteni szoftverfrissítéseket, rossz esetben csak belerakják a frissítés funkciót a készülékbe, és valójában soha nem készül semmilyen javítás. Béták helyett vannak unalmas temékadatok, elmosódott kémfotók, amik legfeljebb arra jók, hogy felkeltsék a mobilfüggők érdeklődését, de ezektől nem lesz jobb a termék.
Egyébként meg te választottad ki a mobilodat? Fizettél érte? Benne volt minden alkatrész a dobozban?
Akkor kuss.
Rovataink a Facebookon