Alig vásárolnak mobilról zenét
Most még kevesen hallgatnak zenét mobilon, és az emberek többsége nem közvetlenül a készülékéről vásárol számokat. Az M:Metrics felmérése szerint a zenék 83 százalékát számítógépről töltik fel a mobil memóriájába. A második legnépszerűbb zenebeszerzési forrás a baráti kör, az emberek szívesen osztják meg egymással a slágereket. A vizsgált országok közül csak az Egyesült Államokban és Spanyolországban népszerűbb a mobilról vásárlás, mint a fájlcsere. (Az M:Metrics a fentieken kívül Franciaországban, Olaszországban, Németországban és Nagy Britanniában vizsgálódott tavaly novemberben.)
Az Egyesült Államokban az összes előfizető alig 5,7 százaléka hallgatott zenét mobilon, tehát az arányokat tekintve az USA csehül állt a spanyol 20 százalékhoz és a brit 18,9 százalékhoz képest. Persze az amerikai piac óriási, és ez a szerény 5,7 százalék 12,4 millió mobilos zenehallgatót jelent, amivel az USA az egész EU-n túltesz.
Az Egyesült Államokban az összes előfizető alig 5,7 százaléka hallgatott zenét mobilon, tehát az arányokat tekintve az USA csehül állt a spanyol 20 százalékhoz és a brit 18,9 százalékhoz képest. Persze az amerikai piac óriási, és ez a szerény 5,7 százalék 12,4 millió mobilos zenehallgatót jelent, amivel az USA az egész EU-n túltesz.
USA | EU | |
Hírkeresés böngészőben | 12,6 | 9,1 |
Letöltött mobiljátékot | 9,1 | 8,7 |
Nézett videót | 4,2 | 5,1 |
Letöltött szoftvert | 4,2 | 2,6 |
Küldött videót vagy fotót | 20,5 | 27,5 |
Fogadott sms-hirdetést | 20,6 | 53,3 |
Rovataink a Facebookon