A mobiltartalmak jövője a böngészőn múlik
További Cellanapló cikkek
- Nem ön bolondult meg, ha úgy hiszi, nem szólalt meg reggel az iPhone ébresztője
- Egy rossz koppintás, és máris átvette az uralmat telefonja felett ez az új androidos vírus
- Régóta várt újdonság érkezik a Google Playbe
- Egy teljes termékvonalat kukázhat az Apple
- Ezekben a színekben pompázhat az iPhone 16
Az elmúlt napokban több szakértő szájából is elhangzott, hogy a böngésző fejlődése kulcsfontosságú a mobiliparágnak, és ebben a fejlődésben nagyon fontos az iPhone szerepe. A Nokia, a Samsung és a HTC is az Apple hatásáról beszélt Barcelonában, mert az amerikai cég végre ráirányította a felhasználók figyelmét az okostelefonokra. Nem az a kérdés, hogy az Apple jó mobil csinált-e. Az iPhone megjelenése óta viszont nem kérdés többé, hogy a böngészőnek van-e helye a mobilban.
A Google abban bízik, hogy a mobiltelefonokon a böngésző lesz a legfontosabb platform, mondta Gummi Hafsteinsson, akivel Barcelonában beszélgettem. A keresőóriás mobil termékeit menedzselő szakértő szerint jó jel, hogy egyre több a számítógépszerű telefon, mint az iPhone. Rövid beszélgetésünkön elhangzott, hogy a Google mindegyik szolgáltatását megpróbálja átültetni a böngészőbe, mert a weben a leggyorsabb az innováció. Most például a Google Maps mobil változata külön szoftverként elérhető, de amint megvalósítható lesz mobilböngészőn, megpróbálják majd átvinni.
Hafsteinsson szerint nehéz jó szolgáltatást nyújtani a mobilokon, és a legnagyobb kihívás a jó felhasználói interfész kialakítása. A Google egyébként 27 országban már a mobilokon is hirdet, és a szakértő azt mondja, hogy a cég elégedett a hirdetésekre kattintók számával. Magyarán érthető, hogy veszettül szükségük van a mobilböngészők fejlődésére.
A játékfejlesztők is a böngészőket éltették a barcelonai MWC után megrendezett Games Developer Conference mobilos szekciójában. Most ugyebár a mobilszolgáltatók adják el a legtöbb játékot a saját portáljaikon, de ha elterjednek a fejlett böngészők és az alternatív fizetés megoldások, a fejlesztőcégek maguk is megoldhatják majd a terjesztést. A szolgáltatókhoz való kötődés sok kellemetlenséggel jár, derül ki a MocoNews beszámolójából, mert megkövetelik, hogy a hálózatukon lévő mobilok nagy részén fussanak a játékok. És emellett még az ár nagy részét is zsebre teszik.
Michel Guillemot, a Gameloft vezérigazgatója elképszető számokkal dobálózott: a cég nagyjából öt játékot készít havonta, ezer készülékre és tíz különböző nyelven, ami ötvenezer verziót jelent. Amit nem könnyű legyártani. Kristian Segerstrale a Playfish nevű cégtől azt hangoztatta, hogy végre kreatívabbak lehetnek, ha nem kell ezer készülékkel kompatibilis játékokat készíteniük, megpróbálhatnak tízféle mobilra fejleszteni. Tehát nem kell majd minden áron egyszerű kvarcjátékokat készíteni, jöhetnek sokkal összetettebb játékok is. Ez a szituáció valóban jobban hasonlítana a számítógépes játékipar mai helyzetére, hiszen ott is a forradalmian új játékok csúcshardveren futnak, és a szélesebb tömegnek csak lassan válnak elérhetővé.
A Google abban bízik, hogy a mobiltelefonokon a böngésző lesz a legfontosabb platform, mondta Gummi Hafsteinsson, akivel Barcelonában beszélgettem. A keresőóriás mobil termékeit menedzselő szakértő szerint jó jel, hogy egyre több a számítógépszerű telefon, mint az iPhone. Rövid beszélgetésünkön elhangzott, hogy a Google mindegyik szolgáltatását megpróbálja átültetni a böngészőbe, mert a weben a leggyorsabb az innováció. Most például a Google Maps mobil változata külön szoftverként elérhető, de amint megvalósítható lesz mobilböngészőn, megpróbálják majd átvinni.
Hafsteinsson szerint nehéz jó szolgáltatást nyújtani a mobilokon, és a legnagyobb kihívás a jó felhasználói interfész kialakítása. A Google egyébként 27 országban már a mobilokon is hirdet, és a szakértő azt mondja, hogy a cég elégedett a hirdetésekre kattintók számával. Magyarán érthető, hogy veszettül szükségük van a mobilböngészők fejlődésére.
A játékfejlesztők is a böngészőket éltették a barcelonai MWC után megrendezett Games Developer Conference mobilos szekciójában. Most ugyebár a mobilszolgáltatók adják el a legtöbb játékot a saját portáljaikon, de ha elterjednek a fejlett böngészők és az alternatív fizetés megoldások, a fejlesztőcégek maguk is megoldhatják majd a terjesztést. A szolgáltatókhoz való kötődés sok kellemetlenséggel jár, derül ki a MocoNews beszámolójából, mert megkövetelik, hogy a hálózatukon lévő mobilok nagy részén fussanak a játékok. És emellett még az ár nagy részét is zsebre teszik.
Michel Guillemot, a Gameloft vezérigazgatója elképszető számokkal dobálózott: a cég nagyjából öt játékot készít havonta, ezer készülékre és tíz különböző nyelven, ami ötvenezer verziót jelent. Amit nem könnyű legyártani. Kristian Segerstrale a Playfish nevű cégtől azt hangoztatta, hogy végre kreatívabbak lehetnek, ha nem kell ezer készülékkel kompatibilis játékokat készíteniük, megpróbálhatnak tízféle mobilra fejleszteni. Tehát nem kell majd minden áron egyszerű kvarcjátékokat készíteni, jöhetnek sokkal összetettebb játékok is. Ez a szituáció valóban jobban hasonlítana a számítógépes játékipar mai helyzetére, hiszen ott is a forradalmian új játékok csúcshardveren futnak, és a szélesebb tömegnek csak lassan válnak elérhetővé.
Rovataink a Facebookon