Szoftverfrissítési nehézségek a Nokiánál

2008.04.07. 07:00
A Nokia csúcskategóriás készülékeinek a szoftvere viszonylag gyakran frissíthető, a finn gyártó ezekkel a letölthető javításokkal tünteti el a mobiljaiban lévő kisebb-nagyobb hibákat. Csakhogy friss tapasztalataink és külföldi beszámolók szerint a szoftverfrissítéseket kezelő szerverek kissé hektikusan működnek. Egy olvasónk az N95-höz keresett frissítést a Nokia weboldalán, de a szájt igen furcsán reagált a lekérdezésre, azt írta, hogy "jelenleg nincs szoftver a megadott termékkódhoz." Az üzenet már csak azért is furcsa, mert amikor az olvasónk kábellel rákötötte a telefonját a számítógépére, és a Nokia Software Update programmal megnézte, hogy van-e frissítés, gond nélkül letölthette a 21-es verziót. A készülék olvasónk szerint hivatalos márkaboltból származik.



Hasonló problémát tapasztaltunk egy Nokia N80 esetében. A telefon menüjéből, az erre kitalált beépített szoftverrel ellenőriztem, hogy van-e frissítés, de a mobil azt írta ki, hogy nincs. Ehhez képest a Nokia weboldalán kiderült, hogy igenis van frissítés, és hónapok óta elérhető. A Nokia Software Update ezt is gond nélkül telepítette.



A szoftverfrissítő rendszer hibás működésére utal az All About Symbian híroldal felfedezése is, egy tesztelőnek és néhány hozzászólónak ugyanis a Nokia E90 kommunikátorhoz sikerült letöltenie egy valószínűtlen verziószámozású szoftverfrissítést, a 7.40-es után a 200.34-est. A frissítéssel rengeteg hibát kijavít, feltelepíti a Flash Lite 3-at, amely támogatja a Flash videók (YouTube) lejátszását, és benne van a Quickoffice 4.1.27.5 verziója.

Megkérdeztük a Nokiát a problémáról, a történetet hamarosan folytatjuk.