Felpörgette a mobilreklámot az iPhone

2008.07.10. 18:01

A mobilreklámmal foglalkozó AdMob az új 3G iPhone megjelenése alkalmából közzétett néhány adatot arról, hogy az elmúlt évben mennyi hirdetést jelenített meg az iPhone-ok kijelzőjén. A növekedés drámai, a 2007 júliusában elindított rendszeren eddig 249 millió hirdetés futott át. Csak az elmúlt egy hónapban 52 millió hirdetésük jelent meg a készülékeken. Persze nem árt tudni, hogy az AdMob nem ezzel kezdte meg a működését, és egyébként havonta 3,5 milliárd hirdetést jelenít meg a világ mobiljain. A TechCrunch cikke is foglalkozik azzal a témával, amely a Vodafone keddi sajtótájékoztatóján is előkerült: a rendes weboldalakat is jól megjelenítő iPhone miatt a webes hirdetések kiszorítják-e a mobilos hirdetéseket. A következtetésük hasonló, nem, mert szarul néznek ki, nem optimalizáltak. Az AdMob kihasználja az iPhone tudását, például a júzerek egy Jaguar-kampányban a Google Maps segítségével megkereshették a közeli dílereket. Ilyesmire a webes cégek aligha figyelnek.