A Nokia és a Vodafone a legértékesebbek
Európai márkák értékét vizsgálta meg a Novomatic AG és a Raiffeisen. Az eurobrand2008 tanulmányban huszonnégy ország tizenhat iparágának több mint háromezer kereskedelmi márkáját vették sorra, a rangsort a webre is feltették. Európában első a Nokia, a második legnagyobb mobilos cég pedig a Vodafone, amely a listán az előkelő harmadik helyre került.
Európa legértékesebb cégmárkái:
1. Nokia (EUR 38,283 milliárd),
2. LVMH (EUR 34,907 milliárd),
3. Vodafone (EUR 24,128 milliárd),
4. Telefonica (EUR 22,550 milliárd),
5. Unilever (EUR 21,638 milliárd),
6. Mercedes-Benz (EUR 21,359 milliárd),
7. BMW (EUR 20,061 milliárd),
8. RBS (EUR 19,135 milliárd)
9. France Telecom (EUR 19,123 milliárd),
10. Deutsche Bank (EUR 18,172 milliárd).
A tíz legértékesebb németországi, nagy-britanniai és franciaországi cégmárka együtt 46 százalékát teszi ki a 24 ország összes vizsgált cégmárkája összértékének. További 44 százalékot tesz ki Olaszország, Spanyolország, Svájc, Hollandia, Finnország, Svédország és Ausztria összes cégmárkaértéke. Az EU-tagországokat nemzetközi márkacégek uralják, a nemzeti márkák gyengék.
Németország Európa legnagyobb márkaközpontja, hét iparági vezető cége van. Európa ötven legértékesebb márkacége közül tizenöt német, többségük autó-világmárka. (mti)
Rovataink a Facebookon