Megduplázta részesedését az Apple
További Cellanapló cikkek
- Nem ön bolondult meg, ha úgy hiszi, nem szólalt meg reggel az iPhone ébresztője
- Egy rossz koppintás, és máris átvette az uralmat telefonja felett ez az új androidos vírus
- Régóta várt újdonság érkezik a Google Playbe
- Egy teljes termékvonalat kukázhat az Apple
- Ezekben a színekben pompázhat az iPhone 16
Az okostelefonok piacán egyre komolyabban megszorongatják a Nokiát a feltörekvő riválisok. A finn gyártó piaci részesedése 41,2 százalékra csökkent 2009 első negyedévében az egy évvel korábbi 45,1 százalékról. Ezzel egy időben a RIM Blackberry 19,9 százalékra erősödött 13,3 százalékról, az Apple pedig 10,8 százalékra 5,3-ról.
A HTC 5,4 százalékos részesedése (4 százalékról) nehezen illeszthető a képbe, mert a statisztikát kiadó Gartner csak a saját márkanéven kiadott mobilokat vette számításba, így többek közt a T-Mobile által világszerte terjesztett MDA-k is az egyéb kategóriát erősítik. A piac átrendeződsét jól mutatja, hogy az egyéb gyártók részesedése zuhant a legjobban: 28,1 százalékról 18,8 százalékra. Innen emelkedik ki ismét a Palm, ha végre piacra dobja a Prét.
Arról nem szabad elfeledkezni, hogy a fenti adatok az okostelefonokról szólnak, és tízből nagyjából kilenc mobil ostoba, mint egy telefon. Egészen pontosan 36,4 millió okostelefon kelt el világszerte, ami 12,7 százalékos növekedés egy év alatt, miközben 269,1 millió mobilt (okosat és butát) adtak el összesen, ez pedig 9,4 százalékos visszaesés 2008 első negyedévéhez képest.
A Gartner hosszú elemzést is közöl a legnagyobb gyártókról, jól kiegészítve a korábbi bejegyzést a második vonalról.
1. Nokia
A válság erősen csökkentette a Nokia-mobilok átlagos eladási árát (18 százalékkal), és 2007 eleje óta először esett 100 millió alá (97,4 millióra) az eladott készülékek darabszáma. A Nokia 5800 sokat hozzátett az okostelefokon piacán elért eredményhez.
2. Samsung
Sikeres negyedév 51,4 millió eladott mobillal, kétszámjegyű profittal, kelendő érintőkijelzős készülékekkel, és ilyenekből hamarosan még többet dob piacra a koreai gyártó.
3. LG
A második koreai cég kisebb növekedést ért el. Sikerét az érintőkijelzős, üzenetküldős és fényképezős modelleknek köszönheti, de a Gartner szerint az okostelefonok szegmensére jobban kell koncentrálnia, mert a vásárlóknak egyre fontosabb, hogy könnyen hozzáférjenek az extra szoftverekhez és szolgáltatásokhoz.
4. Motorola
A cég jól megússza az összedőlést a termékeivel addig, amíg megújítja a kínálatát. A jövőben nagy szerepe lesz az Androidnak, csak az a kérdéses, hogy a Motorola androidos termékei miben lesznek mások, mint a többi gyártó androidos termékei.
5. Sony Ericsson
Fényképezős és zenelejátszós mobiljaival emelkedett fel a nagyok közé, de ha ott is akar maradni, akkor ennél többet kell nyújtania. Ezek az extrák ma már rengeteg telefonban megvannak. Késve reagált az érintőkijelző népszerűségére, és fontos, hogy a Play Now Arena kínálatában a legvonzóbb szolgáltatások és programok legyenek elérhetők, mondja a Gartner.
Rovataink a Facebookon