Viszi vagy hozza a pénzt a mobil média?
Jövő hétfőn megint mobilos hétfő lesz, ezúttal a Sanoma Budapestnél, este 6 és 9 között (Montevideo u. 9). A Vodafone és a Sanoma előadói arra próbálnak választ adni, hogy a mobil média hozza-e a bevételt, vagy az egész csak egy felfújt lufi.
Nekem úgy tűnik, hogy a mobilszolgáltatók vannak jobb helyzetben: adják a csövet, szedik a pénzt az adatforgalomért, a médiacégek meg próbálnak életben maradni a kéthüvelykes kijelzőkön, miközben forgalmat generálnak. Gyakorlott mobilos médiafogyasztóként remélem arról is beszélnek majd, hogy miként változik a mobilos média helyzete. A nagyobb méretű érintőkijelzőkön ugyanis sokan a szokványos portálokat olvassák, viszont a legtöbb esetben működik az automatikus hirdetésszűrés - a mobil vagy nem tudja megjeleníteni a rendes webböngészőkre szabott Flash/JavaScript tartalmakat, vagy nem úgy, hogy az élvezhető legyen, és ne zavaró.
Mobilra célzott reklámokra van szükség a rendes weboldalakon is, a komolyabb hirdetők helyében legalábbis elvárnám, hogy a webes reklámon dolgozó kreatívok gyártsanak mobilra optimalizált bannert is, ami mobilra optimalizált szájtra vezet (ami nem full Flash, nem menürendszerben kell bolyongani, nem 1024x768-as kijelzőre optimalizált képek vannak stb.) Ha nagyon vágynék egy bizonyos típusú autóra, valószínűleg háttérképnek is szívesen letölteném a fotóját - ingyen - miután a hirdetésére kattintottam.
Az pedig már a minimum, hogy egy esetleg érdekes ajánlatot elküldhessünk magunknak emailben, én persze inkább menteném delicious.com-ra, de az talán már túl webkettes lenne. De legalább legyen ott egy rögtön tárcsázható telefonszám.
Rovataink a Facebookon