700 millióba került a T-Mobile leállása
Drágán megfizetett a T-Mobile a két héttel ezelőtti hálózati problémáért. A közvetlen kár is százmilliós nagyságrendű, de még ennél is többe kerülnek a cégnek azok az ajándékpercek, amivel az ügyfeleit kárpótolja.
Emlékezetes esemény a magyar távközlés történetében a T-Mobile december 4-i leállása. "Nagyon kínos történet volt, nagy erőpróba egy szolgáltató számára" - mondta Winkler János, a Magyar Telekom vezérigazgató-helyettese szerdán a cég évzáró sajtótájékoztatóján.
A hálózati probléma 160 millió forint közvetlen kárt okozott, a teljes költség 700 millió forint, amiben már benne vannak a felhasználóknak adott ajándékpercek is.
Winkler János nem mondott sok újat az akadozás okáról: egy hibás szoftver feltöltése okozta a hálózati problémát. A hiba kijavítása több órán keresztül tartott, a leállás nem volt teljes, a forgalom 28-30 százalékkal esett vissza.
Hangsúlyozta, hogy a hálózat nem omlott össze, de sokan nem tudták használni a telefonjukat. Winkler János elmondta, hogy minél jobban belemegy a mobilipar az informatika világába, az ilyen jellegű hiba a szakértők szerint annál gyakrabban előfordulhat.
Rovataink a Facebookon