Mozgó célpontra lő az Apple
További Cellanapló cikkek
Néhány háromdimenziós játéknál eddig is érezni lehetett, hogy azok inkább az új iPhone 3GS erősebb hardverére készültek. Ezek a programok a régebbi modelleken percek alatt töltődnek be, és élvezhetetlenek. Ha ez még volt elég ok a régi készülék kidobására, akkor érdemes végignézni, hogy az Apple milyen újításokat vezet be az iPhone 4 operációs rendszerben. Ennek ugyanis a legfontosabb funkciója, ami a programok háttérben való futtatását teszi lehetővé, kizárólag a 3GS modellen és az iPod Touch legfrissebb, harmadik generációján működnek majd.
Feltalálták a duplaklikket
Roppant egyszerűen működik majd a programváltás: kétszer kell megnyomni a kijelző alatti gombot, és ilyenkor előgördül az éppen futó programok ikonja. Ha kilépünk egy programból, mondjuk egy játékból, akkor visszalépve ugyanott folytathatjuk.
Hét olyan folyamat lesz, ami a háttérben tovább futhat, amíg a júzer más programokkal szórakoztatja magát. A zenelejátszók (például a Pandora) folytatják a dalok lejátszását, a Skype és más VoIP-szoftverek a háttérben is fogadnak telefonhívásokat, és lesznek helyi értesítések, azaz egy tévéműsorszoftver szólhat, ha kezdődik a Joshi Barat vagy a Barátok közt. Az elkezdett folyamatok, például a letöltések és feltöltések is befejeződnek a háttérben.
Ügyesen oldották meg, hogy a navigációs programok is fussanak a háttérben, mégse merítsék le pillanatok alatt az iPhone akkuját. A szoftverek érzékelik, hogy egy másik adótorony közelébe ér (azaz cellát vált a júzer), és csak akkor kapcsolják be a gps-t, hogy pontosan bemérjék a helyzetét. Ennek nem az autós navigációnál lesz előnye, amikor mindig a legpontosabb koordinátákra van szükség. Inkább a közösségi helyfüggő szoftverknél, amelyekkel például azt lehet figyelni, hogy van-e a közelben bolt, ismerős, buszmegálló.
Apró szépítés, hogy az ikonokat mappába lehet rendezni, a levelező több Exchange-fiókot kezel és a mobilon is lesz iBook online könyvesbolt. A vállalati júzerek nekik fontos funkciókat kapnak, például központilag lehet szoftvereket telepíteni a készülékekre, az átlag júzerek meg egy Game Center nevű közösségi szolgáltatással mérkőzhetnek meg, hogy ki a jobb/gyorsabb a játékokban.
Mozgó célpontok
Steve Jobs legkomolyabb fegyvere az iAds hirdetési platform volt, amit megpróbált úgy eladni a sajtótájékoztatón, hogy ez mennyire jó lesz mindenkinek. Azzal érvelt, hogy gagyik a reklámok, bezzeg ami az iPhone-on jelenik meg, az mindenkinek tetszik majd. Az érzelmek és az interaktivitás volt a két kulcsszó.
Csak nehogy idegesség legyen az érzelem, és az off gomb nyomkodása meg Jobs anyázása legyen az interakció. Elhangzott ugyanis, hogy hány csilliárd hirdetést lehet majd eladni, ha 3 percenként megjelenik egy reklámspot. Talán az a taktika, hogy ezzel majd a fizetős és reklámmentes programok felé hajtják a júzereket.
Szétszedik a tábort
A fejlesztők csütörtöktől játszhatnak az új rendszerrel, a felhasználók nyáron jutnak hozzá, az iPadre pedig ősszel adják ki. Természetesen csak a sajtótájékoztató legvégén közölték a rossz hírt, hogy mindebből az iPhone 3G és a régebbi iPod touch felhasználói kimaradnak. Az első iPhone-t meg sem említették. Tehát a most bemutatott, régóta várt újítások még több részre osztják a felhasználók táborát. A 3G és a 3GS-ben már csak a hátlap lesz ugyanolyan, nem a használat élménye.
Rovataink a Facebookon