Negyvenezer Windows Phone 7 egy nap alatt
Már legalább 100 millió dollárt elköltött a Microsoft az új Windows Phone 7 reklámkampányára, de az amerikai szolgáltatóknál hétfőn bevezetett okostelefonokból az első eladási napon csak negyvenezer fogyott. Ebben természetesen nincs benne az a 89 ezer készülék, amelyet a Microsoft a saját dolgozóinak ad oda.
Az Apple és a Google gyors piachódítása miatt kényszerült arra a Microsoft, hogy megújítsa a Windows Mobile operációs rendszert, és az új Windows Phone 7 viszonylag jól sikerült, bár maradtak benne hibák is, mint például a másolás-beillesztés teljes hiánya. Az adatok pedig egyelőre nem azt mutatják, hogy sikerült utolérni a nagy riválisokat, az Apple 270 000 iPhone-t ad el naponta, és 200 000 androidos készüléket aktiválnak.
A negyvenezres eladás e számok láttán tragikusan alacsonynak tűnhet, de iparági elemzők szerint még semmi sincs veszve. Tény, hogy a Microsoft az egyik legrosszabb napot választotta az induláshoz. Nem véletlen, hogy mások nem hétfőre, hanem péntekre vagy szombatra időzítik a jelentős termékbevezetéseket, leginkább ezeken a napokon mennek az emberek plázázni.
Emellett arról sem szabad elfeledkezni, hogy a riválisok sem indultak nagy lendülettel. A Microsoft esetében a karácsony előtti heteket lesz érdemes megvizsgálni, amikor elkezdenek lejárni az egy-két évvel ezelőtti karácsonyokon megkötött hűségszerződések, és az emberek új telefon után néznek.
Rovataink a Facebookon