Bajban van a Blackberry gyártója
Gyenge első negyedéves teljesítményről számolt be a Research in Motion, vagy ahogyan jobban ismerik, a Blackberry mobilok gyártója. A kanadai cég forgalma nem érte el az elemzők várakozását. A RIM részvények visszavásárlásával, költségcsökkentéssel és elbocsátásokkal reagál a kialakult helyzetre.
Bár a május 28-án véget ért negyedév 4,91 milliárd dolláros forgalma 16 százalékkal nagyobb az egy évvel ezelőttinél, az előző negyedévhez képest 12 százalékos a visszaesés. Az elemzők 5,15 milliárdos forgalomra számítottak. A nyereség sem alakult túl jól, 695 millióra esett vissza az egy évvel ezelőtti 769 millió dollárról.
Az okostelefonok piacának megalkotásában aktívan részt vevő cég nem igazán tud megküzdeni az új kihívóival, a Google Android operációs rendszerrel és az Apple iPhone készülékekkel. A negyedévben 13,2 milió Blackberry kelt el.
A táblagépek piacára is ügyetlenül lépett be, a Playbook nevű kütyüje szoftveres hibákkal és súlyos hiányosságokkal került a boltokba. Ehhez képest a tablet viszonylag jól teljesített, a RIM félmilliót szállított le belőle a kereskedőknek, szemben a 366 ezres elemzői becsléssel. Arról viszont nincs hír, hogy ezekből mennyi áll a raktárakban, és mennyit sikerült eladni. Érdemes ezt összevetni az adott időszakban eladott több mint 3 millió iPaddel.
James L. Balsillie, a RIM társ-vezérigazgatója bizakodó a friss, modernebb operációs rendszerükkel kapcsolatban, amely a Playbookon fut, és végül a Blackberry mobilokra is átkerül. Néhány elemző azonban kételkedik abban, hogy elég gyorsan piacra tudják dobni az új telefonokat, még azelőtt, hogy a felhasználók átpártolnának valamelyik rivális gyártóhoz.
Rovataink a Facebookon