Nyáron mindenki kimozdul, ezt támasztják alá Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság statisztikái is. Júliusban már 1 millió 668 ezer magyar mobilinetes előfizetés volt, ám ennél is fontosabb az aktív előfizetői tábor növekedése. Az utolsó három hónapban mobilnetező ügyfelek száma az előző havi 1 millió 190 ezerről pontosan tíz százalékkal 1 millió 309 ezerre emelkedett.
A teljes mobilnetes adaforgalom szerényebb mértékű növekedése arra utal, hogy az emberek többsége nem laptoppal rohangált a nyári mezőn, hanem okostelefonnal töltötte le a biteket. A júniusi 1 millió 339 ezer GB után júliusban 1 millió 433 ezer gigabájtnyi adatot forgalmaztak a mobilnetezők, ami fejenként 1,09 GB-ot jelent.
Fordított a Telenor
Az aktív előfizetések alapján a Telenor piaci része 23,50 százalékról 27,72 százalékra nőtt, míg a T-Mobile-é 49,41 százalékról 46,93 százalékra, a Vodafone részesedése pedig 27,09 százalékról 25,35 százalékra csökkent. Ez a váratlan fordulat, amivel a Telenor a második helyre került a mobilnet piacán, elsősorban a Klikk díjcsomagnak köszönhető, amellyel az olcsóbb telefonokon népszerűsítették az internetezést. A mobilnet-piac 119 ezres növekedéséből több mint 80 ezer a Telenornak köszönhető.
A mobilos internetezés előretörését támasztják alá az adatforgalmi adatok is. A vizsgált hónapban a Telenornál 1,50 GB-ról 1,25 GB-ra csökkent az egy főre jutó adatforgalom, míg a T-Mobile-nál 1,00 GB-ról 1,02 GB-ra, a Vodafone-nál pedig 1,02 GB-ról 1,07 GB-ra nőtt.
Rovataink a Facebookon