Kifulladóban az okostelefon-lufi?
A Strategy Analytics piacelemző legfrissebb adatai szerint Amerikában tetőzött az okostelefon-mánia: most először fordult elő, hogy csökkent az eladott készülékek száma. Az idei év második negyedévében 23,8 millió telefon talált gazdára az USA-ban, ami 1,4 millióval kevesebb, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A nagyobb platformok közül csak az iOS tudott növekedést felmutatni, a Blackberry-piac a felére esett vissza, az androidos telefonok pedig 1,9 millióval produkáltak kevesebb eladást, mint 2011-ben, vissza is esett a piaci részesedésük 60 százalékról 56-ra.
Eközben a mobilos előfizetők száma növekszik, idén tavasszal a szám Amerikában elérte a százmilliót, vagyis az eladások csökkenése azt jelzi, hogy mérséklődik a tempó, amivel az emberek a használt telefonjaikat újra cserélik. A jelenségre ráerősíthetett, hogy az időszak aránylag eseménytelen volt az okostelefonos piacon az új modellek szempontjából, a Nokia nem éppen kirobbanó sikerű Lumia-próbálkozása volt az egyetlen nagyobb dobás a negyedévben, az iPhone 4S-nél már elmúlt az újdonság varázsa, a Samsung Galaxy S3 pedig éppen a negyedév zárása után jelent meg.
A világpiacon eközben továbbra is dinamikus növekedés látszik, amit az amerikai lassulás sem tudott visszafogni: a tavaly ilyenkori 108 millió után idén 154 millió okostelefont adtak el tavasszal világszerte.
Rovataink a Facebookon