A Samsung egy év alatt triplázott Kínában
A Samsung tavaly megszerezte az első helyet Kína okostelefon-piacán, ahol megháromszorozta eladásait. A dél-koreai társaság tavaly összesen 30,06 millió okostelefont adott el Kínában, egy évvel korábban csak 10,9 millió darabot. A Strategy Analytics adatai alapján a Samsungé a piac 17,7 százaléka, ez hatalmas ugrás ahhoz képest, hogy a cég csak 2009-ben kezdett el mobilokat árulni Kínában.
A második helyen a Lenovo áll a piac 13,2 százalékával, ez négy százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest. Az Apple csak a harmadik helyen áll 11 százalékos részesedéssel. Negyedik a kínai Huawei 9,9 százalékkal, ötödik a Coolpad 9,7 százalékkal. A Samsung hatalmas növekedése a Nokia esésének köszönhető, a finn mobilgyártó csak a piac 3,7 százalékát tudhatja magáénak, két éve ez még 29,9 százalék volt.
Hiába van meg az első hely, a Samsungnak még van izgulnivalója. A negyedik negyedévben például rosszabbak voltak az eladásai, mint az Apple-nek, utóbbinál nagy volt a kereslet az iPhone 5-re. Ennek oka valószínűleg az, hogy az Apple legújabb mobilja, az iPhone 5 szeptembertől kapható, a Samsung Galaxy S III tavaly májustól. Ráadásul a hamarosan bemutatott Galaxy S IV miatt is kisebb most a kereslet az S III iránt, hiszen a felhasználók az új mobilt várják már.
Rovataink a Facebookon