112 milliárd forintért hirdet a Google?

2013.07.11. 14:36

Úgy tűnik nagyon komoly szerepet szán a Google az idén nyáron, vagy legkésőbb ősszel megjelenő Moto X okostelefonnak. A Wall Street Journal üzleti napilap úgy tudja, a keresőcég 500 millió dollárt, azaz körülbelül 112 milliárd forintot költene a készülék globális reklámkampányára. Ezzel a marketingbüdzsével a cég egy csapásra a Samsung és az Apple ligájába kerülne.

Ennek valószínűleg a mobilszolgáltatók örülnének a legjobban, mert elegük van abból, hogy csak a fenti két cég uralja a mobilipart. Másrészt azonban a felhasználók is jól járnának, ha a Google olyan készüléket dobna piacra, amin csak az Android alapszoftverei találhatók meg. A szolgáltatók és a gyártók extra szoftverei néha fölöslegesek és meggátolják a legfrissebb Android-verzió telepítését.

Egyesek azt feltételezik, hogy a Google meggondolta magát a Motorolával kapcsolatban, és mégis profitot szeretne termelni vele - szemben a tavalyi egymilliárd dolláros veszteséggel. Ez meglepő váltás lenne, mert a Google köztudottan nem keres a hardvereken, és alapvetően az az érdeke, hogy a (hirdetéseit látó) internetezők olcsón jussanak jó mobilokhoz, tabletekhez és laptopokhoz.

Kevés részletet tudunk a Moto X mobilról. A Wall Street Journal szerint az iPhone 5, HTC One és Samsung Galaxy S4 kategóriájába tartozik, és ennek megfelelően az ára nagyjából 600 dollár lesz kártyafüggetlenül, és 200 dollár hűségszerződéssel. A The Verge azonban úgy tudja, a Moto X sokkal inkább a középkategóriához lesz közelebb, 200 dolláros független árral.