Csak az Apple, csak a Samsung

2014.01.16. 21:02

Az NPD piacelemző cég kiadta legújabb jelentését az amerikai mobilos piacról, ami a világ legfontosabbjának számít, mivel a fontosabb trendek általában innen gyűrűznek át többi kontinensre kisebb-nagyobb késéssel. Az okostelefonok hódításával (Amerikában az aktív mobiloknak már a 60 százaléka ilyen készülék) párhuzamosan az iPhone-család és a Samsung androidos készülékei vették át az uralmat a piacon, és 2013-ban ez a folyamat minden eddiginél erősebb lett.

A tavalyi utolsó negyedév összesített adatai szerint Amerikában továbbra is az Apple a király, az iPhone-ok részesedése az összes aktív amerikai okostelefon között elérte a 42 százalékot (egy évvel előtte még csak 35% volt az arányuk). A Samsung igyekszik lépést tartani az amerikai céggel, a 2012-es 22 százalékos részesedésüket 26%-ra sikerült növelniük.

A piacot nyomasztóan uraló duó (ketten összesen 68 százalékot fednek le!) mellett éppen csak vegetál a konkurencia, és fokozatosan veszítenek a súlyukból. A 2012-es évet még 10 százalék feletti részesedéssel zárta a Motorola és a HTC, most mind a ketten az egyjegyű zónába csúsztak vissza. A Blackberry szelete a tortából már alig látható, az egyetlen gyártó aki a két nagy mellett növekedni tudott, az LG volt, köszönhetően a Google-lel kooperációban megalkotott Nexus telefonoknak, amelyek szolgáltatófüggetlenül kaphatóak, és sokkal olcsóbbak, mint a hasonló feltételek mellett adott többi csúcskészülék.

A felmérés megemlíti, hogy meredeken növekszik a telefonok mobilnetes adatforgalma is, elsősorban a korlátlan zenestreamet kínáló, népszerű onlinerádió-appok miatt. 2012-ben havi 5,5 gigabájtot neteztek el átlagosan az amerikaiak, tavaly már 6,6 giga volt ez a szám. A legnépszerűbb zenés app a Pandora, utána az iHeart Radio következik, majd a nemrég Magyarországon is elindult Spotify.