Kínától reszket a Samsung és az Apple
Jelentősen csökkent az Apple és a Samsung piaci részesedése az okostelefonok világpiacán, mert a kisebb kínai cégek egyre jobb minőségű, megfizethető árú készülékeket mutatnak be, amelyek már nemcsak az ázsiai piacokon kelendők, hanem Európában is hódítanak.
Az IDC piackutató cég legfrissebb becslése szerint 2014 második negyedévében 23,1 százalékkal nőtt az okostelefonok világpiaca, és rekord mennyiségű, összesen 295,3 millió készüléket adtak el három hónap alatt.
Gyártó | 2Q14 eladás, millió db | 2Q14 részesedés | 2Q13 eladás, millió db | 2Q13 részesedés | 2Q14/2Q13 növekedés |
Samsung | 74.3 | 25.2% | 77.3 | 32.3% | -3.9% |
Apple | 35.1 | 11.9% | 31.2 | 13.0% | 12.4% |
Huawei | 20.3 | 6.9% | 10.4 | 4.3% | 95.1% |
Lenovo | 15.8 | 5.4% | 11.4 | 4.7% | 38.7% |
LG | 14.5 | 4.9% | 12.1 | 5.0% | 19.8% |
Egyéb | 135.3 | 45.8% | 97.5 | 40.6% | 38.7% |
Összsen | 295.3 | 100% | 240.0 | 100% | 23.1% |
Az Apple növelni tudta számait, 35,1 millió iPhone kelt el, szemben az egy évvel korábbi 31,2 millióval. Ez azonban már csak 11,9 százalékos részesedésre volt elegendő. Sokkal nagyobbat bukott a dél-koreai Samsung, amely a tavalyi 77,3 milliós darabszám után idán már csak 74,3 millió okostelefont adott el, és ezzel 32,3 százalékról 25,2 százalékra csökkent a részesedése.
Erősödött azonban a Huawei, amely egyre közelebb áll ahhoz, hogy megerősítse pozícióját a harmadik legnagyobb gyártóként; 20,3 millió okostelefont adott el, míg tavaly csak 10,4 milliót. A szintén kínai Lenovo lassabban növekszik, 15,8 milliós eladással a negyedik legnagyobb gyártó.
A régi szereplők közül már csak az LG fér be a top 5-be, a Sony és a Motorola már csak az egyéb kategóriát erősíti az IDC összeállításában. De abban is biztosak lehetünk, hogy okostelefonok piacának 45,8 százalékát uraló egyéb gyártók közt még számos kínai cég van, mint például az Oppo, a Zopo, a Meizu és a Xiaomi, és már az indiai brandeket is komolyan kell venni.
Rovataink a Facebookon