Élre tör a kínai Xiaomi
Tavaly még az egzotikus gyártók sorait erősítette a Xiaomi, most viszont már a legnagyobb mobilgyártó Kínában, ahol már a Samsungot és a Lenovót is megelőzte. A vállalat ezzel a lendületes növekedéssel az okostelefonok világpiacán is megszerezte az ötödik helyet - derül ki a piackutató Canalys jelentéséből.
A Xiaomi a második negyedévben 15 millió okostelefont adott el Kínában, míg egy évvel ezelőtt még csak 4,4 milliós volt a forgalma. A Samsung csak 13,2 millió okostelefont adott el, noha egy évvel ezelőtt még 15,5 millión állt a forgalma.
Chris Jones elemző szerint a gyors növekedés annak köszönhető, hogy a cég – kínai versenytársaival ellentétben – nem csupán az alacsony árra fókuszált, hanem felépítette a márkát, volt értékesítési és marketing stratégiája. A cég nagyban épít azokra a módszerekre, amiket az Apple talált ki a Csendes-óceán túloldalán, Kaliforniában.
A Xiaomi egyedi szoftvereket telepít, amik más telefonon nem elérhetők, és a Miui nevű módosított Android gyorsan fejlődik: a hardcore rajongók minden pénteken letölthetnek egy frissített verziót. A készülék olcsó, gyakorlatilag annyiba kerül mint a beleépített alkatrészek. Mivel a Xiaomi csak másfél évente ad ki új modellt, az alkatrészek csökkenő árából profitál, illetve a felhasználóknak eladott appokból, játékokból és online szolgáltatásokból.
Rovataink a Facebookon