Pár hete megkérdezte a lányom, pontosabban rámírt chaten, és egy iOS-es rendszerüzenetben is figyelmeztetett rá, hogy szeretné letölteni a Crossy Road nevű játékot, mert látta a barátainál, és tetszik neki. Miért is ne, hiszen pont olyan, mint a Frogger, amivel húsz évvel ezelőtt játszottam a Commodore 64-en.
Ma viszont már arról számol be a Polygon videojátékos portál, hogy ez a játékot 50 milliószor töltötték le, és eddig 10 millió dollárt, azaz nagyjából kétmilliárd forintot termelt a fejlesztőinek.
A Crossy road appot a 39 éves Matt Hall rakta össze, aki Ausztráliában az isten háta mögött élt a feleségével egy lányával, a birkatenyésztő szülők farmján. Nem a teches sikersztorik tipikus helyszíne, de Hall nem is kezdte a pályáját. Korábban nagy játékfejlesztő stúdióknak dolgozott, de amikor megpróbált a saját lábára állni, elkerülte a siker. Több játékot is kiadott, de ezek nem hoztak neki semmi pénzt. Szorult helyzetéből 2014-ben tudott kikászálódni, amikor összeállt Andy Summal, akivel Hipster Whale néven új stúdiót alapított. Ekkor született meg a Crossy road, ami átütő siker lett.
A játék az ősrégi Frogger újragondolása: a karakterünkkel forgalmas utakon és folyókon kell átugrálni, anélkül, hogy felkenődnénk egy kamion hűtőrácsára, vagy elsüllyednénk a vízben. A szögeletes grafika a Minecraftot idézi, a Crossy road név pedig a Flappy birdnek állít emléket. Nem véletlenül lett sikeres a Crossy road, a virális terjedést bizonyára az is segítette, hogy a fejlesztők nem cseszegetik, és nem is akarják maximálisan kihasználni a felhasználókat. A játék teljesen ingyenes, és semmi sem késztet minket arra, hogy fizessünk. Más játékokban pénzért kínálnak gyorsabb előrejutást, és rendszeresen figyelmeztetnek is rá, hogy jobb lesz nekünk venni egy kis upgrade-et. A Crossy road a hirdetésekkel termel bevételt, de ezek megjelenítését is engedélyezni kell, illetve pénzért kínálnak másfajta karaktereket. Ezek azonban semmilyen hatással nincsenek az eredményeinkre.
Az egész egy kísérletnek indult, melyben az ingyenes játékok újfajta üzleti modelljét akarták kipróbálni. Most Matt Hall és Andy Sum azt is kipróbálhatja, hogy milyen érzés piszkosul gazdagnak lenni.
Rovataink a Facebookon