A mobilos adatforgalom fele reklám
Az Enders Analysis jelentése szerint a mobilos hirdetések vihetik el a felhasználók adatforgalmának nagy részét: méréseik alátámasztják a korábban inkább a levegőben logó 10-50 százalékos tippeket.
Az Enders kis mintán végzett kísérletet: nyolc weboldalt töltöttek be, több népszerű híroldalról van szó, ehhez Iphone 6-os gyári böngészőnek adták ki magukat. A weboldalukat betöltötték önmagukban, majd a reklámok blokkolásával, végül a Javascriptet is kikapcsolva, aztán összehasonlították az eredményeket.
A Javascript akkor töltött legtöbbet, amikor videó is volt az oldalon. Egyébként a reklámok 18-tól 78 százalékig feleltek a mobilos forgalomért. A Javascript, amit reklámok megjelenítésére, de teljesen másra, például navigációs elemekhez is használnak, 8-68 százalékot volt, oldaltól függően. A kutatók szerint átlagosan a hirdetések viszik el oldalbetöltésenként az adatforgalom felét egy Iphone 6-oson.
Rovataink a Facebookon