A General Motors kiszáll a Facebookról
A világ egyik legnagyobb autógyártója, az amerikai General Motors visszavonja az összes hirdetését a Facebookról, szivárgott ki a hír a Wall Street Journalben, és nehéz nem összefüggést látni a napokon belül beinduló részvénykibocsátással. Az autógyár azzal indokol, hogy a facebookos hirdetések egyszerűen nem elég hatékonyak, az átkattintási arány a Google-hirdetésekének hetede, és inkább megpróbálnak olyan helyet keresni a reklámra szánt dollárjaiknak, ahol jobban meg tudják szólítani a vásárlókat.
Az autógyártó egy tízmillió dolláros kampányt vont vissza, ami önmagában még nem borítja meg a Facebook pénzügyeit (de azért meglátszik az egyenlegen), viszont a Business Insider forrásai szerint több más nagy amerikai hirdető is morgolódik mostanában a közösségi oldal hirdetéseinek hatékonysága miatt.
A GM egyébként nem most először vonul ki nagy dérrel-dúrral egy hirdetési piacról, 2008-ban a marketinges szempontból legértékesebbnek tartott amerikai tévés események, a Super Bowl, az Oscar- és az Emmy-gála reklámperceit adta fel. Igaz, a cég akkor éppen a csőd szélén tántorgott.