További Godmode cikkek
- Mindent megváltoztat egy új PlayStation-frissítés
- Mindent egy lapra tett fel az új Life Is Strange, de sokan inkább visszapörgetnék az idő kerekét
- ByeAlex extrém karrierváltásba kezdett, erre senki sem számított
- Ez a kisvárosi horror olyan sokkoló, mintha Stephen King agyából pattant volna ki
- Ennél jobb hírt nem is kaphattak volna a Harry Potter-rajongók
Amikor a Bethesda tavaly a legnagyobb videojátékos expo, az E3 előtt nagy sajtórendezvényt tartott, akkor azt ígérték a kiadó vezetői, hogy nem lesz minden évben ilyen, csak akkor, ha van elég ütős bejelentenivalójuk. Erre kicsit rácáfoltak az idei bemutatójukkal, amit a Los Angeles-i show mínusz egyedik napján rendeztek, magyar idő szerint hétfő hajnalban.
Quake, karakterekkel
Pedig az elején úgy tűnt, hogy emlékezetes este készülődik: egy külvárosi hangárban felállított kivetítőkön rögtön az első percben felvillant egy DOS parancssor, amiben valaki begépelte a „quake” parancsot, és elindult egy animáció. Mivel a Bethesda istállójába tartozik a legendás id Software fejlesztőcsapat, ez csak egyet jelenthetett: folytatódik a Quake-sorozat (bár nem nagyon akad már a cégnél olyan ember, aki dolgozott az első részen). A Quake Championsról nem sok részlet derült ki, mert a játékból egy képkockát sem mutattak, csak egy renderelt videót – de annyit hangsúlyozták, hogy különféle karaktereket lehet majd választani egyedi képességekkel, hogy csak valami Overwatch-szerű, csapatos multiplayerre kihegyezett játékra tudok gondolni. Ami kicsit el is szomorít, a Quake nagyon mást jelentett valaha. Akárhogy is, 2017 előtt biztos nem jelenik meg (de lehet, hogy még később).
A nagyjából egyórás bemutatóban aztán már jól ismert címek sorjáztak elő. A tavalyi év egyik legsikeresebb mobiljátéka, a Fallout Shelter például júliusban megjelenik pécére is, a Fallout 4 pedig újabb dlc-ket (letölthető plusz tartalmakat) kap, amikben elég nagy hangsúlyt kap a saját atombunker pimpelése. Az is sokat elmond, hogy az Elder Scrolls- és Fallout-atyaúristen Todd Howard mindezt nem személyesen jelentette be, hanem felvételről.
Apropó, Elder Scrolls: bár titkon mindenki arra számított, hogy Howardék egy újabb epizódot ígérnek be, még az előzőt csiszolgatják. A 2011-ben kiadott The Elder Scrolls V: Skyrim októberben PS4-re és Xbox One-ra is megjelenik, sokkal szebb grafikával és konzolos modtámogatással. És még idén jön a tavaly bejelentett The Elder Scrolls: Legends is, ami a sorozat fantasy világára épülő gyűjtögetős online kártyajáték, és érkezik iOS-es és androidos mobilokra is. Ezek mennek most, ugye a Witcher fejlesztői is ilyesmivel próbálkoznak. A The Elder Scrolls Online-ról sem feledkezik meg a Bethesda. Az állítólag hétmillió júzerrel bíró játék (hihetetlenül nagy szám, gondolom, mindenki benne van, aki akár csak elkezdte valaha feltelepíteni a programot) a héten új dlc-vel gazdagodik Dark Brotherhood néven, egy őszi frissítés, a One Tamriel pedig az egész játékvilágot megnyitja minden játékos előtt, függetlenül attól, hogy hányadik szintűek a karaktereik (ami felvet egy csomó megoldandó technikai gondot, de érdekes próbálkozásnak hangzik).
A Dishonored 2 ellopja a show-t
Felújított verzió, dlc-k, pc-s verzió – nem olyan nóvumok ezek, amiktől egy E3-at felvezető bemutatón a közönség leteszi a haját, de sajnos többnyire ilyenekkel múlik az idő. A Doom is kap majd egy dlc-t Unto The Evil címmel, a térképszerkesztő SnapMapben pedig nemsokára a pokolban játszódó pályákat is lehet tervezni (mondjuk ezt illett volna az alapverzióba betenni szerintem). Új multiplayer módok is lesznek, például a Capture the Flag (!),
Szóval maradjunk annyiban, hogy deathmatch nélkül a Doom nem Doom. Hadd ne tapsoljunk azért, hogy a Doomot hónapokkal a megjelenése után tényleg Doommá teszik. És hadd ne tapsoljunk azért se, ha egy játékból limitált gyűjtői változat készül, vagy a főszereplőit szinkronizálják – márpedig az utóbbiakat hosszasan hangsúlyozza az Arkane stúdió vezetője a Dishonored 2 bejelentésekor.
A Dishonored 2012 egyik nagy meglepetése volt, egy szuper steampunk világú fps, sokoldalú játékmenettel, amiben lopakodással és mindenféle piszkos trükkökkel ki lehetett váltani a mészárlásokat. A novemberben debütáló folytatásból egész sokat mutatnak; a viktoriánus utópia egy új várossal, Karnacával gazdagodik, ahol az első játék után 15 évvel két főhős – az eredeti, Corvo és a kislányból időközben felnőtté cseperedő uralkodónő, Emily – próbálja kibogozni egy összeesküvés szálait. Persze vannak új képességek, varázslatok, kütyük, megannyi lehetőség és eggyel újabb konzolgeneráció – nagyon meggyőző.
Mint ahogy a 2017-re tervezett Prey kedvcsináló videója is roppant hangulatos: az első rész 11 évig szenvedett a fejlesztői pokolban, remélem, a szám nélküli második nem fog eddig – bár nem úgy tűnik, hogy a címén kívül bármiben köze lenne az elődhöz. 2032, egy űrállomás, amit megszáll egy fekete masszával támadó idegen valami, és végtelenül nyomasztó atmoszféra – mindez fps-ben előadva. Játszanám, akár most rögtön.
Doom VR-ben is
Végül bejelentenek két VR-játékot is: a Doomot és a Fallout 4-et tervezi a cég virtuális valóságban is játszhatóvá tenni. Érdekes módon csak a HTC Vive támogatása hangzik el, más VR-kütyüé nem. A két projekt eléggé előrehaladott lehet, mert a show után ki is lehetne próbálni, de csak néhány gépnél, és mire kiérek a hangárból, egészen reménytelenül hosszú sorok kanyarognak mindegyik előtt. Remélem, a standon holnap már több szerencsém lesz.
A Bethesda idei E3-felhozatala kicsit halvány volt, és nem pusztán azért, mert elmaradt olyan, titkon remélt címek bejelentése, mint egy új Wolfenstein-játék, egy új Elder Scrolls-saga vagy legalább egy Evil Within 2. A cég nagyon az elmúlt egy év sikereire építette fel a bemutatóját, amitől kicsit alibizésnek hatott egy óriáshangár kibérlése, és pont szembement a tavalyi fogadkozással.
És nem tudom, hogy a játékipar változott ennyit vagy én (nyilván mindkettő), de a Dishonored 2-t és a Preyt sokkal jobban várom, mint az új Quake-et.
Rovataink a Facebookon