Videojáték-függőség = betegség

június 18., 15:32 Módosítva: 2018-06-19 10:45
660

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) hivatalosan is a mentális rendellenességek közé sorolta a videojáték-függőséget. A betegségek új nemzetközi osztályozási listája, a hétfőn bemutatott ICD-11 szerint

a játékfüggőség olyan súlyosan tartós vagy visszatérő viselkedés, amelyben a játék elsőbbséget élvez az élet más területeivel szemben.

A dokumentum szerint a játékfüggőség egy év alatt felismerhető és diagnosztizálható, de súlyosabb esetekben ennél hamarabb is felállítható a diagnózis. A WHO szerint a videojáték-függőség sajátos elmeállapotként való elismerése a közegészségügyet szolgálja, általa az országok jobban felkészülhetnek a probléma azonosítására.

Tovább

Elég nyálcsorgatósra sikerült a Polymega konzolrendszer

június 14., 14:20 Módosítva: 2018-06-15 09:57
60

Alapvetően két dologgal küzdenek manapság a régi konzoljátékok elkötelezett rajongói, akik nem elégednek meg az emulátorok nyújtotta szórakozással:

  • ha meg is vannak még a régi játékok adathordozói (catridge, cd, stb) nincs már működőképes hardver, amivel futtatni lehetne azokat,
  • ha van eredeti szoftver is meg hardver is, a futó játék nem néz ki valami jól a korszerű tévék szuper felbontásokban tündöklő kijelzőjén.

Ezekre a problémákra nyújt megoldást a Playmaji moduláris konzolja, a Polymega, amit Los Angeles-ben, a 2018-as E3 szórakoztató elektronikai kiállításon már úgy mutattak be, hogy hamarosan előrendelhető lesz.

Tovább

Mi volt ez, Nintendo?

június 12., 19:58 Módosítva: 2018-06-13 07:43
0

A Nintendo évek óta nem tart hagyományos sajtókonferenciát az E3-on. Mióta bevezették a saját, rendszeresen jelentkező online videokonferenciájukat, a Nintendo Directet, nincs is rá szükségük: ezekből mindenki megtudhatja, hogy milyen játékmegjelenésekkel készülnek.

Tovább

A Sony már megint megnyerte az E3-at

június 12., 12:46 Módosítva: 2018-06-12 22:30
209

Magyar idő szerint kedd este kezdődik a legfontosabb videojáték-ipari rendezvény, a Los Angeles-i Electronic Entertainment Expo (E3). Ahogy az lenni szokott, a kiállítás előtt minden nagy játékkiadó saját sajtóprezentáción mutatja meg készülő játékait – és ahogy az lenni szokott, a Sony és a Nintendo maradt a végére. Megvolt az Electronic Arts, a Microsoft, a Bethesda, a Devolver Digital és a Ubisoft, kedden hajnali 3-kor pedig végre a Sony is megmutatta, mivel akarja megnyerni az idei E3-at. És meg is nyerte.

Tovább

Űrbe, tengerre, ókorba visz a Ubisoft

június 12., 02:41 Módosítva: 2018-06-12 19:38
101

Most már tényleg mindjárt elkezdődik a legfontosabb videojáték-ipari rendezvény, a Los Angeles-i Electronic Entertainment Expo (E3). A magyar idő szerint kedd este induló kiállítás előtt minden nagy játékkiadó saját sajtóprezentáción mutatja meg készülő játékait; letudta már ezt a kört az Electronic Arts, a Microsoft, a Bethesda és a Devolver Digital, hétfő estétől kedd hajnalig pedig a Square Enix és a Ubisoft terítette kártyáit.

Az előbbit könnyen elintézhetjük: a Square Enix három év óta először tartott külön E3-sajtóbemutatót, de nehezen érthető, hogy miért. Pár olyan trailert mutattak, amiket a nagyobb kiadóknál lehetett már látni, két igazi újdonságukról pedig szinte semmi nem derült ki. Az egyik a Human Head által fejlesztett The Quiet Man, ami egy akciójátéknak ígérkezik siketnéma főhőssel, a másik a Babylon's Fall, amiről gyakorlatilag csak annyi derült ki, hogy a PlatinumGames fejleszti (ami mondjuk jó hír, egyebek között Bayonettát köszönhetünk nekik).

Tovább

Itt a kibaszott kezemben a kriptovaluta jövője

június 11., 17:01 Módosítva: 2018-06-12 19:38
31

Egyik videojátékos sajtókonferencia olyan, mint a másik. Smart casualba öltözött ceók és producerek ecsetelik a hazai pálya előnyeit, a hagyományos mosóporok hátrányait, és mindezt trailerekkel, illetve az Oscar-gálákról ismerős, fékezett habzású poénokkal tagolják. Aki egyet látott, mindet látta. A Devolver Digital E3-as konferenciáit viszont akkor is érdemes látni, ha az összeset láttuk, mert ilyet aztán tényleg nem látni máshol.

Tovább

Folytatódik a Doom, a Wolfenstein, a Rage és az Elder Scrolls

június 11., 09:41 Módosítva: 2018-06-12 09:02
217

Kedden indul az Electronic Entertainment Expo Los Angelesben; az E3 a videojáték-ipar egyik legfontosabb rendezvénye, ahol a kiadók mutatják be ősszel és jövőre várható újdonságaikat. A legnagyobbak már a show előtti napokban saját sajtórendezvényt tartanak – így tett szombaton az Electronic Arts, vasárnap a Microsoft, magyar idő szerint hétfőn hajnali fél 4-es kezdettel pedig a Bethesda is tartott egy másfél órás prezentációt.

Tovább

A Microsoft erős játékfelhozatalt mutatott az E3-on

június 11., 01:33 Módosítva: 2018-06-11 14:58
74

Kedden kezdődik az egyik legfontosabb videojátékos rendezvény, a Los Angeles-i Electronic Entertainment Expo (E3), de ahogy az lenni szokott, a legnagyobb játékkiadók már a show előtti napokban saját sajtókonferencián mutatják be az őszi szezonban és jövőre várható újdonságaikat. A sort az Electronic Arts nyitotta meg szombaton egy erőtlen prezentációval, őt vasárnap a Microsoft követte, magyar idő szerint este 10-kor kezdték a saját rendezvényüket.

A Microsoft nem áll fényesen a jelenlegi konzolgenerációban: az Xbox One szerencsétlen premierje után a PlayStation 4 elhúzott, és mivel fejlesztőcsapatokkal (és így platformexkluzív címekkel) is jobban áll a Sony, ezt az előnyt még tovább növelték az elmúlt években. A PS4 eladott példányszáma már 80 millió körül jár, az Xbox One az optimista becslések szerint is valamivel több mint 30 millió körül lehet, ráadásul a tavasz nagy xboxos címének számító Sea of Thieves nem muzsikált fényesen (legalábbis ennek a jele, hogy titkolják a fogyási adatait). Szóval az idei E3 Microsoft-sajtóbemutatójának nagy kérdése leginkább az volt, hogy lesz-e bármilyen csoda, ami fellendíti az Xboxot.

Tovább

Béna sajtóbemutatóval startolt az E3, az EA rejtegeti nagy dobásait

június 9., 23:59 Módosítva: 2018-06-11 14:03
55

Az Electronic Entertainment Expo (E3) a videojáték-ipar egyik legjelentősebb eseménye, a nyugati játékpiac főszereplői általában ekkortájt mutatják be készülő játékaikat. Ezt a reputációt viszont idén nem erősítette az egyik legfontosabb kiadó, az Electronic Arts.

Az expo ugyan csak kedden kezdődik, de az azt megelőző napokban mindegyik nagy gyártó vagy kiadó letudja a saját sajtókonferenciáját. Az idei rendezvény első bemutatóját az EA prezentálta magyar idő szerint este 8 órai kezdettel, de annyira semmitmondó szűk másfél órát adtak, hogy ideje elgondolkodniuk, érdemes-e egyáltalán saját konferenciát tartani.

Tovább

Játékközvetítő oldalt indított a Facebook

június 8., 16:36 Módosítva: 2018-06-08 18:43
5

A Facebook már korábban világossá tette, hogy szívesen átcsábítaná a Twitchről és a Youtube-ról a saját játékmenetüket élőben vagy felvételről streamelő gémereket, mert ez a műfaj nagyon népszerű a fiatalok körében, márpedig velük nem áll túl jól a cég.

Tovább

Bemutatták az új Assassin's Creed játékot

június 1., 12:20 Módosítva: 2018-06-02 07:42
524

Egy rövid kedvcsináló videót tett közzé a Ubisoft az új Assassin's Creed játékból.

Assassins-Creed-Odyssey-740x416

A videót a fejlesztők hivatalos Twitter-csatornáján osztották meg. Az alig hat másodperces jelenetben egy spártai katona rúgja le egy ellenfelét a szikláról. A snitt alighanem Zack Snyder és Frank Miller közös képregényfilmje, a 300 előtt tiszteleg.

Tovább

Imádják az Atari retro konzolját, pedig még meg sem jelent

május 31., 16:24 Módosítva: 2018-06-01 07:40
6

Szerda óta elérhető az Atari klasszikus játékait tartalmazó Atari VCS retro játékkonzol. Az online játékmódot és több mint száz játékot kínáló konzolra a tervezői az Indiegogo oldalon gyűjtötték a pénzt, közösségi finanszírozással. Az előrendelők több mint kétmillió dollárt dobtak össze a játékkonzolra, holott a fejlesztők csak százezret kértek.

Tovább

Bíróságon csap össze a világ két legsikeresebb videojátéka

május 29., 20:58 Módosítva: 2018-05-30 14:20
56

A PlayerUnknown's Battleground fejlesztői beperelték az Epic Gamest egy dél-koreai bíróságon, mert szerintük az Epic játéka, a Fortnite a PUBG-t másolja. A fejlesztők azt akarják, hogy a bíróság vizsgálja ki, nem éltek-e vissza a szellemi tulajdonukkal.

Tovább

Műveljük meg kertjeinket, és mészároljunk zombikat

május 28., 19:35 Módosítva: 2018-05-29 12:48
51

Bár az utóbbi két évadot már inkább passzoltam, sosem értettem a Walking Deadben, hogy miért nem maradnak veszteg. Én szívesen megnéztem volna egy komplett szezont arról, hogy hőseink zombiölés, meg ármánykodás helyett inkább zöldséget termesztenek, beosztják az élelmiszert, elmennek beszerzőutakra, próbálják megoldani a közösség problémáit, intézik az ügyes-bajos dolgokat, és így tovább. De a Walking Dead nem erről szólt, hanem a kilátástalanságról, ahogy a világvége után egyszerű emberek próbálnak kapaszkodni az életükbe, és minden összeesküszik ellenük. Hiába találják meg a tökéletes települést, valami úgyis bűzleni fog, és akkor szedhetik a cókmókot, és kereshetnek maguknak másik bázist.

Tovább

Iskolai lövöldözős játékot fejlesztett egy botránycég

május 28., 15:15 Módosítva: 2018-05-29 09:39
759

Active Shooter címmel iskolai lövöldözős játékot fejlesztett egy leginkább botránykeltésre szakosodott szoftverfejlesztő cég, az alkotás elvileg június 6-ától letölthető lesz a Steam platformjáról. A játék hírére tiltakozási hullám indult, aminek eredményeképp már több mint 17 ezren írták alá a játék letiltását követelő petíciót a change.org-on.

Tovább

Porolja le az Xbox 360-at!

május 28., 11:11 Módosítva: 2018-05-29 10:52
47

Senkit nem hagy az út szélén Bill Gates, ez derül ki legalábbis abból a meglepő lépésből, amiről a Polygon számolt be: a Microsoft két évvel azután, hogy leállították az Xbox 360 gyártását, május 22-én kiadott egy új rendszerfrissítést a játékkonzolra (OS verzió: 2.0.17526.0).

Azt nem igazán tudni, hogy pontosan miben áll a frissítés természete, valószínűleg a kisebb hibák javítása és teljesítményjavítás várható tőle ("Minor bug fixes and improvements") – már ha vesszük a fáradtságot, elővesszük az évek óta porosodó konzolt és bekapcsoljuk.

Utoljára 2016. március 29-én adtak ki frissítést a 2005-ben bemutatott Xbox 360-ra, és egy hónappal később állították le a második generációs Xbox gyártását, hogy teljesen átadja a helyét az Xbox One-nak. Akkor a Microsoft azt közölte, hogy 2016 végéig nyújtanak támogatást a konzolhoz, de a mostani frissítés azt mutatja, hogy a cég még mindig törődik a 13 évvel ezelőtt megjelent termékkel.

Meghalt a videójátékok egyik atyaúristene

május 28., 09:39 Módosítva: 2018-05-31 16:07
40

81 éves korában elhunyt Ted Dabney, a videójáték-ipar egyik meghatározó, nagy hatású alakja. Ted Dabney és társa, Nolan Bushnell alapították 1971-ben a Syzygy nevű céget, ami még abban az évben piacra dobta a Computer Space nevű játéktermi gépet, ami az első kereskedelmi forgalomba kerülő videójáték volt.

Tovább

Vádat emeltek a rendőrrel gyilkoló gémerek ellen

május 25., 14:58 Módosítva: 2018-05-25 19:15
0

Gyilkosság, összeesküvés és online zaklatás miatt emeltek vádat három férfi ellen, akik miatt tavaly decemberben lelőtt a rendőrség egy teljesen ártatlan embert - írja az Ars Technica.

A vádlott Tyler Barriss egy kitalált túszdrámával hívta ki a kommandósókat a Kansasban élő Andrew Finch címére, akit a saját lakása ajtajában lőttek agyon, mert azt hitték, hogy fegyverért nyúl.

Tovább

Meghalt TotalBiscuit, az egyik leghíresebb videojátékos youtuber

május 25., 14:06 Módosítva: 2018-05-26 15:11
626

33 éves korában meghalt  John Bain, vagy ahogy az interneten mindenki ismerte, TotalBiscuit; a YouTube egyik legnépszerűbb gémer videósa. Bainnél 2014-ben diagnosztizáltak rákot, a küzdelmét a betegséggel nem titkolta, sokat beszélt róla a videóiban és a podcastjében is. Egy hónapja hosszú Reddit-posztban búcsúzott el a közönségétől, azt írta, 46 kemoterápiás kezelésen van túl, de a rák győzött, átterjedt a májára, és már csak hetei vannak hátra.

Bain a karrierjét 2005-ben a World of Warcraft Radio című podcasttel kezdte, aztán 2010-ben nyergelt át YouTube-videókra, és később Starcraft 2 meccsek közvetítésére és kommentálására. Egyedi humora és személyisége hamar nagyon népszerűvé tette, később egyfajta ellenpontja lett a videojátékokkal bohóckodó újhullámos YouTube-sztároknak. Több mint kétmillióan követték a videóit, amikben általában kevésbé ismert, független fejlesztőcsapatok játékait mutatta be, és éles hangon kritizálta a játékipar lélektelen szuperprodukcióit.

Már keresik a Playstation 4 utódját

május 24., 11:55 Módosítva: 2018-05-25 00:01
2

Temetéshez öltözni még korai lenne, mert bár a Playstation 4 belépett az életciklusa végső szakaszába, ez még jó ideig biztos pozíciót jelent, és a Sony erre a konzolra fog fókuszálni.   

Tovább

100 millió dollárt elszór az Epic esportra

május 22., 16:59 Módosítva: 2018-05-22 20:47
0

Most is bombasiker a Fortnite, de hogy így is maradjon, azt a játékot kiadó Epic Games 100 millió dollárja garantálja majd. Ekkora összeget költenek el arra, hogy kiépüljön a játék esportos közössége. 

Tovább

Nintendo Switchre is jön a Resident Evil 7

május 21., 14:44 Módosítva: 2018-05-22 08:57
3

Meglepő bejelentést tett a Capcom: a pc-n, PlayStation 4-en és Xbox One-on elérhető Resident Evil 7 a Nintendo konzoljára, a Switchre is megjelenik. A meglepetés két dolognak köszönhető:

  • mivel a játék az összes szuflát kitaposta a célhardverekből, fölmerült a kérdés, hogy ezt a minőséget hogy lehetne reprodukálni az asztali konzoloknál jóval gyengébb Switchen;
  • de, ahogy a switches epizód címe is sejteti (Biohazard 7 Cloud Version), a játékot a Switch csak streamelni fogja, nem futtatni.
Tovább

Nem kap több játékot a PlayStation Vita

május 20., 21:42 Módosítva: 2018-05-21 08:46
22

Hat éve került a boltokba a Sony második és ezidáig utolsó kézikonzolja, a PlayStation Vita. A játékellátottsága már a kezdetekkor is problémás volt: nemcsak a külsős fejlesztők, de a Sony sem törte össze magát, hogy játékokat fejlesszen a gépre. A Sony most bejelentette, hogy felhagynak a dobozos Vita játékok forgalmazásával.

Tovább

Új kontroller készült az Xbox One-hoz, de milyen!

május 18., 18:06 Módosítva: 2018-05-19 07:51
5

A Microsoft bemutatott egy új kontrollert az Xbox One konzolhoz. Az Adaptive Controller nevű eszköz nagy segítséget jelenthet azoknak, akik mozgásukban való korlátozottság, indokolatlan Microsoft-gyűlölet vagy más ok miatt nem tudnak kezelni egy hagyományos játékvezérlőt.

Tovább

Magyar fejlesztők játéka tarol Kickstarteren

május 12., 16:05 Módosítva: 2018-05-13 09:49
354

Magyar fejlesztők indítottak közösségi kampányt a videojátékuk finanszírozására Kickstarteren. Az érdeklődés olyan nagy, hogy már a félidőben összejött a remélt összeg.

A Black Geyser: Couriers of Darkness (Fekete Gejzír: A sötétség hírnökei) című szerepjáték egy izometrikus nézetű, csapatalapú, egyjátékosos, valós idejű, de megállítható, stratégiázósabb RPG, amely stílusában és hangulatában is a műfaj klasszikusának számító Baldur's Gate-et vagy a 2015-ös Pillars of Eternity-t idézi.

Tovább

Már mobilon is elérhetők a Steam játékai

május 10., 10:17 Módosítva: 2018-05-10 11:22
4

Két új mobilappot adott ki a Steam videojáték-áruházat fejlesztő Valve – írja a Next Web. Mindkettő elérhető Androidon és iOS-en is.

Tovább

Csalódottapa-szimulátor lett az istengyilkolásból

május 9., 17:03 Módosítva: 2018-05-10 12:19
281

A többség már most az év legjobb játékaként, egyesek pedig a jelenlegi konzolgeneráció csúcspontjaként hivatkoznak a nemrég megjelent God of Warra. Pedig papíron ez sem több, mint az eddigi részek, vagyis csak egy nagyon morcos, nagyon maszkulin fickóval rendezünk vérfürdőt, hogy aztán konkrétan isteneket küldjünk újabb másvilágokba. Azonban a 13 éves játéksorozat legújabb része bőven túlmutat a szórakoztató, de kissé agyatlan mészárláson, és a fejlesztők olyan mesterművet tettek le az asztalra, ami évekig hivatkozási alap lehet az iparágnak.

Tovább

Börtönbe megy a World of Warcraftot megbénító hekker

május 9., 13:17 Módosítva: 2018-05-09 23:31
9

Egy év börtönbüntetésre ítélték a román hekkert, aki túlterheléses támadást indított a népszerű online szerepjáték, a World of Warcraft kaliforniai szerverei ellen – írja a Phys.org.

A 38 éves bukaresti Calin Mateias azért indította a támadást még 2010-ben, mert egy rivális gémert akart játék közben ellehetetleníteni. Ezzel azonban egyúttal további sok ezer másik játékos szórakozását is sikerült elrontania.

A cselekedetét az ifjúi vágy motiválta, hogy megnyerje a játékot, mások pedig elvesszék

– foglalta össze a történteket lakonikus egyszerűséggel a vádirat.

Mateias februárban már bűnösnek vallotta magát egy védett számítógép megrongálásában, áprilisban pedig 30 ezer dollár (közel 8 millió forint) kártérítést fizetett a játékot fejlesztő Blizzardnak. Cserébe az amerikai hatóságok ejtették ellen a vádat egy másik hekkelési ügyben.

Elég erőszakosnak tűnik a következő Tomb Raider

április 27., 17:16 Módosítva: 2018-04-28 14:34
25

Megjelent a következő Tomb Raider-játék, a Shadow of the Tomb Raider előzetese, amiben ugyan játékmenetet még nem mutatnak, de azt már egész jól meg lehet állapítani róla, hogy hangulatban vagy környezetben mire lehet majd számítani a játéktól.

Tovább

Amikor a robotot jobban sajnáljuk, mint az embert

április 24., 00:50 Módosítva: 2018-04-24 14:03
59

Hat évvel ezelőtt a Quantic Dream videojáték-fejlesztő stúdió publikált egy techdemót készülő új játékmotorjából. A demóban egy Kara nevű android összeszerelését lehetett megcsodálni, és a párperces animáció azt volt hivatott bemutatni, hogy a grafikus motor milyen bámulatosan részletes arcmimikát tesz lehetővé. A cég állítólag csak egy erődemonstrációnak szánta a videót, és nem voltak vele további tervei, de a megjelenése után tömegek érdeklődtek Kara sorsa felől, illetve követeltek egy játékot, amiben ő szerepel. A stúdió végül 2013 végén engedett a nyomásnak, és elkezdte fejleszteni a kért játékot, ami most lett kész: május 25-én jelenik majd meg Detroit: Become Human néven, csak PlayStation 4-re. Legalábbis ez a hivatalos eredettörténet, és Gregorie Diaconu rendezőasszisztens is ezt a verziót mondta el, amikor bő egy hete találkoztam vele a Detroit zárt körű bemutatóján Prágában, de én azért azt is elképzelhetőnek tartom, hogy a demóval már eleve azt tesztelték, hogy mit szólna a közönség egy ilyen androidos témához.

A Quantic Dream játékait lehet imádni és gyűlölni, középút általában nincs. A francia stúdió műveiben a narratíva olyan erősen elnyomja a játékelemeket, hogy a játékból igazából egy interaktív film lesz, amiben a játékos pár pöccintéssel hoz meg döntéseket – egy ponton maga Diaconu is interaktív drámának nevezte a Detroitot. Aki játszott a 2005-ös Fahrenheittel vagy a 2010-es Heavy Rainnel, azt persze nem lepi ez meg: mindkét játék nagyon erős történettel bírt és egészen jelzésértékű játékmenettel, amitől többen falnak mentek, de még többen (például én) az állukat keresték a padlón, hogy jé, ilyet is lehet. Aztán a 2013-as Beyond: Two Souls arra volt példa, hogy ha a dramaturgia nem szenzációsan jó, hanem csak úgy elmegy-elmegyeget, akkor már dől is az egész koncepció.

Tovább