Letiltották a járványszimulátor videójátékot Kínában

tegnap, 09:21 Módosítva: 2020.02.28 22:02
261

A kínai kormány eltávolította a Plague Inc. nevű mobilos világjárvány-szimulátort az országban elérhető alkalmazásboltokból. A lépést nem indokolták, de jó eséllyel az országban, és onnan kiindulva már az egész világon épp zajló koronavírus-járvány állhat mögötte – írja a Polygon.

Tovább

Tizennégy év után megjelenik az eredeti Half-Life újragondolt változata

február 26., 10:34 Módosítva: 2020.02.27 10:43
143

Kifejezetten szép időket élnek mostanában a legendás Half-Life sorozat rajongói: amellett, hogy március végén új rész érkezik a virtuális valóságba költöző Alyx képében, az első két játék is ingyenesen elérhető, most pedig az is kiderült, hogy a 14 éve fejlesztett rajongói Half-Life remake, a Black Mesa március 5-én hivatalosan is megjelenik – írja a Polygon.

Tovább

Bivalyerővel és meglepően hasznos funkciókkal érkezik majd az új Xbox

február 25., 11:22 Módosítva: 2020.02.26 11:24
322

Eljött az új konzolgeneráció éve, így Phil Spencer, az Xbox atyaúristene egy blogbejegyzésben bemutatta, mit is várhatunk majd az elég szörnyen elnevezett Xbox Series X-től. Az Xbox One X megjelenése előtt került be a köznyelvbe a teraflops szakszó (másodpercenként elvégzett matematikai műveletek száma, ezermilliárdban kifejezve), mert abból az új konzolnak már volt 6, így valóban jelentős volt az ugrás a konzol grafikus teljesítményében.

Tovább

Egyre több esportmeccs marad el a koronavírus miatt

február 25., 08:37 Módosítva: 2020.02.25 14:15
0

A Blizzard bő egy hete jelentette be, hogy a koronavírus-járvány miatt Dél-Koreába helyezik át az Overwatch League nevű esportbajnokság eredetileg Kínában megrendezni tervezett meccseit. Most azonban a cég úgy döntött, a járvány terjeszkedése miatt inkább a dél-koreai meccsek is elmaradnak – írja az Engadget.

Tovább

Még idén játszani lehet a Baldur's Gate 3-mal

február 24., 13:08 Módosítva: 2020.02.24 15:54
29

Úgy néz ki, idén véget ér a két évtizedes várakozás, és végre megjelenik a Baldur's Gate harmadik része, írja az Engadget. A BioWare és Black Isle Studios legendás, 1998-as szerepjátékának 2000-ben készült el a második része (Baldur's Gate II: Shadows of Amn), az azóta eltelt időszakban csak spinoffok és kiegészítők jelentek meg a játékosok és kritikusok által is nagyra tartott izometrikus fantasy világhoz. Most a Hasbro megerősítette, hogy húsz év elteltével, 2020-ban jön a Larian Studios által fejlesztett harmadik rész.

Tovább

Játék egy országból, ahol az állampárt kézi vezérli a köztévét

február 16., 10:38 Módosítva: 2020.02.17 09:29
279

Nyolcvanas évek, Anglia: takarító vagyok az állami tévé stúdiójában. Még nem igazán tudom, hogy melyik műsor mikor megy, így betévedek az egyik stúdió irányítótermébe, ami szerencsére tök üres. Mindjárt este hét, nemrég kezdtem, remélem, nyugis este vár rám. Képernyők villódznak, mindenhol világító gombok és csúszkák, a kezelőpult teljesen átláthatatlan, mintha egy űrállomás műszerfala lenne. Még jó, hogy sose kell ilyenekkel foglalkoznom.

Tovább

Kiderült, mikor érkezik a virtuális valóságba költöző Half-Life

február 14., 10:57 Módosítva: 2020.02.14 17:37
32

Azt ugyan eddig is lehetett tudni, hogy márciusban érkezik a legendás Half-Life sorozat következő része, a Half-Life: Alyx, most azonban pontos megjelenési dátumot is kapott a játék, a Valve Twitteren jelentette be, hogy március 23-áig kell várni rá.

Tovább

Rossz éve volt a világ legmenőbb mobiljáték-fejlesztőjének, csak másfél milliárd dollárt keresett

február 12., 10:52 Módosítva: 2020.02.12 15:17
50

Ugyan 2018-hoz képest viszonylag rossz évet zárt tavaly az egyebek mellett a Clash of Clanst és a Clash Royale-t fejlesztő finn Supercell, szomorkodásra így sem nagyon van okuk, 2019-ben ugyanis 1,56 milliárd dolláros bevétel mellett 577 millió dolláros profitot realizáltak – írja a Venture Beat.

Tovább

Átvágták a kártyajátékok gordiuszi csomóját

február 7., 17:21 Módosítva: 2020.02.08 15:13
130

Ugyan korábban is voltak már erre utaló jelek, a Riot Games október közepén, a League of Legends tizedik születésnapja alkalmából streamelt eseményén jelentette be hivatalosan, hogy egy sor új játékon – meg egy animációs sorozaton és pár elég fontos porton – dolgozik. Ezek között egy régóta rebesgetett verekedős játék, egy Diablo-klón és egy Overwatch-klón mellett bemutatkozott a Legends of Runeterra nevű játék is, ami a korábbi híresztelésekkel ellentétben nem online szerepjáték, hanem egy virtuális kártyajáték lett.

A csokorból egyértelműen ez utóbbi tűnt a legérdekesebbnek, de így is teljesen jogosan kérdezhette bárki, hogy mégis mi a francért fejlesztenek kártyajátékot a Hearthstone és a Magic: The Gathering által teljesen leuralt piacon. Erre a kérdésre a nyílt béta sem feltétlenül adott választ, de az biztos, hogy a Legends of Runeterra megdöbbentően szórakoztatóra sikerült, és számos olyan dolog van benne, ami miatt egyértelmű, hogy nem lenne érdemes rögtön temetni.

Tovább

Ritkán találkozom boldog fejlesztőkkel

február 5., 21:44 Módosítva: 2020.02.06 14:41
215

A videojáték-fejlesztés a kezdetekben egy alulról szerveződő ipar volt, tele lelkes amatőrökből szerveződő garázscégekkel. Ez a világ egy részén (nyugaton, meg nagyon-keleten) már megváltozott, és számtalan egyetemi, sőt, középiskolai képzésen nevelik a jövő Gabe Newelljeit. Itthon ettől még messze vagyunk, és jellemzően mindenki úgy zuhan be az iparba, ahogy tud, ott szedi össze a tudást, ahol csak teheti.

Remek lehetőségek erre a game jamek, amik zenei jammelés mintájára alakultak ki: néhányan összeülnek, és összedobva a tudásukat valami újat alkotnak, nagyrészt improvizálva, különösebb tudományos stratégiai tervezés nélkül, szívből-lélekből. Ennek rengeteg formája van, van, ami könyvklubként működik, de olyan is, ami egy mini verseny a résztvevők között. Ezeknek nem az a célja, hogy itt elkészüljön a Diablo utódja, hanem hogy a résztvevők egymástól tanuljanak, fejlődjenek úgy, hogy a végén csak összejön egy kész, játszható valami. Ahogy a 2020-as Global Game Jam egyik budapesti résztvevője mondta:

Nem kell, hogy jó legyen, amíg élvezzük amit csinálunk.

Tovább

Lelép a Rockstartól a GTA-játékok kreatív vezetője

február 5., 11:19 Módosítva: 2020.02.05 12:22
233

Több mint két évtized után távozik a Rockstar Gamestől a stúdió társalapítója, Dan Houser, aki fivérével, Sam Houserrel közösen alapította a stúdiót még 1998-ban – írja a PC Gamer.

Tovább

20 éve, hogy bárkit simán megölhetünk, ha marhára utáljuk

február 4., 00:01 Módosítva: 2020.02.04 18:07
9751

Az élet megoldandó problémák, feladatok sorozata. Naphosszat azon fáradozunk, hogy ezeket legyűrjük, így amikor hazamegyünk, ki akarunk szakadni a hétköznapok monotóniájából, és olvasunk, filmet nézünk vagy játszunk. Egész nap dolgoztunk, főztünk, mostunk, takarítottunk, és olyan emberekkel bájologtunk, akiket marhára utálunk, érthető, hogy ki akarunk kapcsolódni.

Hála Will Wrightnak, 20 éve hazamehetünk, leülhetünk a gép elé, és dolgozhatunk, főzhetünk, moshatunk, takaríthatunk, és medencébe fojthatjuk az embereket, akiket marhára utálunk.

2000. február 4-én jelent meg Észak-Amerikában a Sims.

Tovább

121 millió dollárt játszott össze a tíz legnagyobb videós

február 1., 21:17 Módosítva: 2020.02.02 07:53
0

A videojátékos közvetítésekből a legtöbben nem tudnak annyi pénzt keresni, hogy megéljenek belőle, de ennek az iparágnak is rég megvannak a szuperszárjai, akik dollárban is milliókat visznek haza. A legfrissebb nemzetközi toplistán még tizedik helyezett is hatalmas összeget visz haza.

Persze nem csak magának, mert ezek mind adózatlan összegek, és nincsenek levonva belőlük a menedzserek, ügynökök, ügyvédek és más segítők fizetései.

Tovább

Idén ezeket az esport meccseket nézik majd sokmillióan

február 1., 07:54 Módosítva: 2020.02.01 15:40
39

Januárnak vége, már több Call of Duty League meccs is lement, de sok másik elmarad a koronavírus miatt. Az esport óriási buli Kínában és Ázsia többi részén, így nem csak a versenyek helyszínei miatt jelent problémát a betegség, hanem a sok kínai csapat miatt is. Már két Overwatch League-ben játszó kínai csapat is bejelentette, hogy Dél-Koreába költöznek. De a világjárvány sem állja útját az esport térhódításának, idén a foci EB és az olimpia után talán a legtöbb nézőt fogják vonzani a legnagyobb eseményei.

Tovább

865 milliárd forintot keresett az EA digitális vackokkal

január 31., 11:06 Módosítva: 2020.01.31 16:52
1

Az Electronic Arts közzétette a 2019 utolsó negyedévének pénzügyi jelentését, és az ünnepi időszakban nemcsak az új játékok eladásával kaszált sokat a cég, hanem a képernyő előtt ülő játékosok is szaporán költöttek. 

Tovább

YouTube-ra költözik a profi Hearthstone és az Overwatch League

január 25., 10:41 Módosítva: 2020.01.25 12:20
46

A Google tavaly nem erőltette meg magát kifejezetten a játékközvetítő platformok harcában, idén viszont erősen kezdik az évet, exkluzív megállapodást kötöttek ugyanis az Activision Blizzarddal, melynek értelmében mostantól Twitch helyett YouTube-on lesz látható a cég összes esportközvetítése – írja a Polygon.

Tovább

Közel 3000 milliárdot költöttünk játékokra decemberben

január 25., 07:47 Módosítva: 2020.01.25 12:20
116

A valaha volt legjobb hónapját produkálta a globális videójáték-ipar, 2019 decemberében világszerte 9,8 milliárd dollárt, azaz közel 3000 milliárd forintot költöttünk játékokra, kiegészítőkre és emote-okra – írja a SuperData Research. Ebből megvehetnénk a Buckingham-palotát, a Fehér Házat, 2000 hitelmentes retúrjegyet Elon Musk marskolóniájára, és a Windsori kastélyt, és még így is maradna nagyjából 3,1 milliárd dollár a zsebünkben. Ezt még átválthatjuk 374 728 Bitcoinra, különben 31 tonna húzná le a nadrágunk. Ha minden kötél szakad, még vehetünk belőle 34 Falcon Heavy űrhajót. Szóval elég sok pénz, na.

Tovább

Milliós pluszbevételt jelent a városoknak a közös Pokémon Gózás

január 23., 16:15 Módosítva: 2020.01.23 18:11
2

A Niantic, ami a Pokémon Go, az Ingress vagy a Harry Potter: Wizards Unite nevű játékokat jegyzi, közzétette, hogy 2020-ban a világ melyik pontjain tart majd globális sétálós eseményeket. Idén Liverpool, Philadelphia és St. Louis városa örülhet az extra turistáknak, ezekben a városokban lehet majd limitált szériás Pokémonokra és hasonlókra vadászni és fejlődni.

De előtte elmondták, hogy a 2019-es hasonló események

249 millió dollár pluszbevételt jelentettek a városoknak. 

Tovább

Akár 120 milliárd is járhat a Riot Gamest perelő női alkamazottaknak

január 22., 16:33 Módosítva: 2020.01.22 19:45
49

10 millió dollár helyett 400 millió, azaz 3 milliárd forint helyett 121 milliárd járhat az eszetlenül népszerű League of Legends videojáték gyártóját, a Riot Gamest nemi alapú megkülönböztetésért beperelő női alkalmazottaknak – írja a Gamesindustry.biz. Ugyan decemberben úgy tűnt, hogy a Riot sikeresen megegyezett peren kívül az 1000 sértettel, de azóta két illetékes amerikai állami ügynökség is beszállt a játszmába.

csak a League of Legends 1,4 milliárd dollár profitot termelt a Riot Gamesnek.

Tovább

Ingyen játszható a legendás Half-Life sorozat

január 22., 16:10 Módosítva: 2020.01.22 21:52
23

Márciusban érkezik az Alyx, ami a legendás Half-Life sorozat következő része lesz, illetve a sztorija az első két rész között játszódik majd, de kifejezetten a VR-élményre épít. 

Tovább

Ott fut a Fortnite a legszebben, ahol a legkevésbé várnánk

január 21., 12:59 Módosítva: 2020.01.21 16:47
4

A múlt heti update után az iPad Pro (2018) felhasználói már 120 fps-sel élvezhetik a Fortnitot – írja a Verge. Ugyan nem az Apple tabletje az esportolók kedvenc eszköze, de ettől még a fejlesztő kihasználja a hardver adta lehetőségeket, így a játék hordozható verziója iPaden élvezhető a legnagyobb kéfrissítés mellett, a legtöbb másodpercenkénti képkockával. Nintendo Switchen például 30 fps a maximum.

Tovább

Lajhárboci, vagy amit akartok

január 17., 23:49 Módosítva: 2020.01.19 07:08
114

Tavaly év végén jött ki a Tihor Miklós – a '90-es évek egyik magyar szerepjáték-legendája, akinek nevéhez olyan játékok fűződnek, mint a Túlélők földje és a Hatalom kártyái – által vezetett Beholder legújabb online játéka, az Argum City, maratoni, hat éves fejlesztés után. Amikor Tihor annak idején belevágott a szerepjátékos bizniszbe, követte az akkori trendeket, de az Argum Cityt elnézve úgy tűnik, hogy ez most valahol útközben lemaradt. A játék a rendkívül népszerű online kattintgatós-időrablós-gazdálkodós kategóriába tartozik, és egy nem túl nagy (jelenleg nagyjából 500 fős), de igen szókimondó és aktív közösség épült ki körülötte. A játékosok többsége olyanokból került ki, akik már a Beholder korábbi játékaival is játszottak - hogy őket ösztönözze, a Beholder különböző jutalmakat ad a többi játékban is, ha az Argum Cityben elérnek egy bizonyos szintet.

A játék leírása szerint egy fiatal, sikeres karaktert alakíthatunk, aki most röppen ki a fészekből, és Tiborcz Istvánhoz és Orbán Ráhelhez Harry herceghez és Meghan Markle-höz hasonlóan saját lábaira áll (szerencsére annyi támogatást kapunk a szülőktől, hogy rögtön elkezdhessünk céget építeni). Miután megalakítottuk a céget, alkalmazottakat kell felvennünk, harcos robotokat gyárthatunk, meg kisállatot, és még rengeteg más módon üthetjük el az időt. Már-már annyi módon, hogy felmerülhet a kérdés: a kevesebb nem több néha?

Tovább

Amerikában az évtized tíz legkelendőbb játékából hét Call of Duty volt

január 17., 14:23 Módosítva: 2020.01.19 00:00
84

Sokszor felmerült már sok emberben a kérdés, hogy mégis mi a francért jelenik meg minden évben egy új Call of Duty (CoD), egy friss kutatás alapján azonban nagyon is van ennek értelme, az Egyesült Államokban ugyanis az előző évtized tíz legkelendőbb játékából hét ebbe a szériába tartozik – írja a PC Gamer.

Tovább

Szeptemberre csúszik a Cyberpunk 2077 megjelenése

január 17., 09:37 Módosítva: 2020.01.17 14:52
70

Április 16-ról szeptember 17-re csúsztatta a CD Projekt Red a várva várt disztópikus szerepjátékát, a Cyberpunk 2077-et. A Twitteren tették közzé a hírt, és azt írták, hogy ugyan a játék gyakorlatilag kész, mégis van még némi munka vele.

Tovább

Idén 30 ezer milliárd forintot költ a világ mobilos játékokra

január 16., 11:46 Módosítva: 2020.01.16 13:10
0

A mobilon futó játékok világpiaca idén meghaladja a 100 milliárd dollárt az App Annie elemzőcég előrejelzése szerint. Aktuális árfolyamon ez 29 839 milliárd forintra tehető. Még mindig lendületes a piac bővülése, 2019-ben a mobilozók még csak 86 milliárd dollárt költöttek el videojátékokra.

Tovább

Másfél milliárd forinttal tolta meg tavaly az állam a magyar esport szekerét

január 15., 14:22 Módosítva: 2020.01.15 15:46
78

Noha korábban úgy tűnt, hogy a tavaly másodjára megrendezett budapesti V4 Future Sports fesztivál költségvetése jelentősen csökkent, az Európai Unió Közbeszerzési Értesítőjében most megjelent tender alapján a kormány most sem aprózta el a dolgot: a jelek szerint a 2018-as kétmilliárd után

2019-ben másfél milliárd forinttal szállt be az esemény megrendezésébe.

Tovább

Hiába a felhördülés, szárnyal az Epic Games virtuális játékboltja

január 15., 11:27 Módosítva: 2020.01.15 14:17
0

Szűk egy év telt el azóta, hogy az Epic Games rárúgta az ajtót a Steamre, és elég komolyan elkezdte tolni a saját virtuális játékboltját, az Epic Games Store-t. A jelenség elég nagy port kavart, az Epic friss jelentése alapján azonban csak egy hangos kisebbségnek volt igazán baja vele, az Epic Games Store ugyanis több mint százmillió felhasználót vonzott be 2019-ben, akik összesen 680 millió dollárt költöttek el a platformon – írja a GameDaily.

Mint kiderült, az Epic Games Store a felhasználói fiókok száma és a bevétel alapján is meghaladta az előzetes várakozásokat, nem kis részben annak köszönhetően, hogy a platformon a játékosok minden héten újabb ingyen játékkal gazdagodhattak.

Tovább

Ezt tervezi a Sony és a Microsoft az E3-on

január 14., 13:57 Módosítva: 2020.01.14 16:25
2

Még fel sem száradt a hipós víz a CES kiállótereinek padlóján, máris a nyáron esedékes E3 gamerexpóval kapcsolatos bejelentésekkel van tele az internet. A Sony és a Microsoft is elmondta, hogy mik a terveik a Los Angeles-i kiállítással.

xboxsx
Tovább

Milliárdos óriáscégek rángatnák le a koronát a Twitch fejéről

január 11., 21:02 Módosítva: 2020.01.12 15:59
31
Lassan egy éve tart már az Epic Store és a Steam háborúja a gémervilágban, időközben azonban a játékközvetítő platformok között megnyílt egy újabb, hasonlóan érdekes front is. Az iparág titánja, a Twitch továbbra is toronymagasan vezet, de nagy pofonokat kapott, az új kihívók pedig fűt-fát ígérve törnék le az uralmát.

Tudják mi a közös Ninjában, Shroudban és Disguised Toastban azon kívül, hogy mindhárman rettentően népszerű videójátékos streamerek, és hogy hülye nevük van? Hát az, hogy tavaly mindhárman otthagyták az évek óta messze legnépszerűbb Twitch platformot, és annak valamelyik vetélytársához igazoltak – előbbi kettő a Microsoft által megtolt Mixerhez, utóbbi pedig a Facebook Gaminghez.

A dolog elsőre minden szempontból financiális öngyilkosságnak tűnt, de hiába vesztettek rengeteg nézőt, a lelépő streamerek jobban érzik magukat azóta, hogy kikerültek az ipar titánjának vasmarkából. A Twitch kihívói egyelőre még a fasorban sincsenek, de 2019 második felében egymást követték a nagy profilú átigazolások és az exkluzív megállapodások. Ebből pedig már most az általában az élsportban tapasztalható, ádáz csatározás bontakozott ki a tehetségekért és a nézőkért egyaránt. Annak ellenére, hogy sokan még mindig nem értik, mi a pláne abban, hogy egy ember azt közvetíti a neten, hogy videójátékozik, egy több százmillió dolláros biznisz alakul át éppen a szemeink előtt.

Tovább

Megegyezett a Witcher írója a játék fejlesztőjével

2019. december 23., 13:49 Módosítva: 2019.12.23 21:20
10

Megállapodott Andrzej Sapkowski és a Witcher játékokat fejlesztő CD Projekt Red az írónak járó pénzekről – írja a Polygon. Mikor eladta a játékfejlesztőknek a jogokat, még nem hitte, hogy a franchise ennyire sikeres lesz.

Felajánlották, hogy részesedést adnak a nyereségükből. Erre én azt mondta, hogy ›Nem, nem is lesz semmilyen profit – most azonnal kérem a pénzem! Az egészet.‹ Ki láthatta előre a sikerüket?

– mesélt Sapkowski arról, hogy nem hitt a könyveiből készült játék sikerében.

Tovább