Speciális életfogytiglani börtönbüntetésre ítélték a 18 éves fiút, aki kiszivárogtatta a GTA 6-ot

2023. december 22., 12:12 Módosítva: 2023.12.23 10:16
200
Meghozták az ítéletet annak a fiatalnak az ügyében, aki sok millió dolláros kárt okozhatott a Rockstar Games vállalatnak azzal, hogy kiszivárogtatta a fejlesztés alatt álló számítógépes játékuk, a GTA 6 anyagait.

A Rockstar Gamest és úgy összességében a játékipart is sokkolták a tavaly történtek. Aki nem tudná, több mint egy évvel a hivatalos bemutató előtt 50 perc terjedelemben 90 videórészlet látott napvilágot a GTA 6-ból, és bár az anyagok nagy részét szinte azonnal sikerült eltávolítani, visszafordíthatatlan károk érték a fejlesztőcsapatot.

Ahogy arról az Index is beszámolt, a GTA 6 szivárgása az FBI figyelmét is felkeltette, végül a brit kiberbűnözéssel foglalkozó hatóságokkal együttműködve kapták el a fiatalt, akit a Lapsus$ nevű hackercsapattal hoztak összefüggésbe.

A Lapsus$ olyan nagy cégekkel szemben elkövetett digitális behatolásokért felelős, mint a Microsoft, a Cisco, a Samsung, az Nvidia, és az Okta. A csoportosulás 2021-ben bukkant fel először, amikor Brazília egészségügyi minisztériumát törték fel. aztán jó ideig inaktívak voltak, pont ezért volt meglepő a hirtelen felbukkanásuk.

Mivel a letartóztatás során a feltételezett elkövető kiskorú volt, így a nevét nem is hozták nyilvánosságra, ügyét pedig az is súlyosbította, hogy zsarolta is egy ideig a Rockstar Gamest, amikor kijelentette, nála van a GTA 5 és a GTA 6 forráskódja, és felszólította a kiadót, hogy fizessenek neki, máskülönben eladja ezeket.

Az ítéletet december 21-én hozták meg az ügyben,

ennek értelmében a ma már 18 éves fiatalembert határozatlan idejű kórházi kezelésre ítélték, ami azt jelenti, hogy egy kórházbörtönre emlékeztető intézményben kell töltenie hátralevő életét.

Tovább

Rengeteget vártunk rá, de nem biztos, hogy megérte

2023. december 20., 05:56 Módosítva: 2023.12.21 06:19
82

A 2009-ben bemutatott, James Cameron által írt és rendezett Avatar-film sok szempontból nem váltotta meg a világot, a története túlságosan hajazott a Pocahontasra, a karakterei papírmasék voltak, de a végeredmény páratlanul festett 3D-ben, és Pandora egy olyan csodálatos idegen világ lett, amiben öröm volt filmrajongóként elmerülni. Rengeteget vártunk rá, mire 2022-ben befutott A víz útja alcímmel az Avatar 2, amely ismételte az első rész hibáit, a látványt tekintve viszont még magasabbra tette a lécet.

Minden tipikussága ellenére az Avatar-franchise jócskán fel tudott mutatni újító jelleget, a benne főszereplő na'vik az új filmben olyan fluidan mozogtak a víz alatt, hogy az ember szeme bekönnyezett tőle a 3D-s szemüveg mögött, és úgy összességében mindkét rész esetében azt érezhettük, hogy valami olyat látunk a nagyvásznon, amit korábban a technológia fejletlensége miatt még nem lehetett.

Pontosan ezért lehetett attól tartani, hogy a nem éppen forradalmi újításairól híres Ubisoft vajon mit kezd az IP-vel, és épkézláb videójátékos feldolgozás lesz-e a december 7-én PC-re, PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re kiadott Avatar: Frontiers of Pandora.

Nem lett az. A Frontiers of Pandora egy biztonsági játék a fejlesztő Massive Entertainment részéről, mintha fogták volna az őskorban játszódó Far Cry Primalt, a főszereplőre és a többi karakterre kék skint húztak volna, és egy bántóan leegyszerűsített harc és lopakodási rendszerrel ránk sózták volna teljes áron ugyanazt a játékot. Az új Avatar-játék szinte semmi izgalmasat nem tud felmutatni a Far Cryhoz képest, hiába válogathatunk, hogy főszereplőnk íjjal-nyíllal vagy puskákkal lövöldözik, egyforma bázisokat foglalunk el a Frontiers of Pandorában, ugyanazt a háromféle ellenséget gyilkoljuk játszi könnyedséggel, és még a szerepjátékos rendszer se nevezhető túlságosan mélynek.

Pár, a játékban eltöltött óra után egyszerűen semmi élvezetet nem lehet lelni az egészben. Persze, a kraftolást eltalálták, a hátasokon való lovaglás sem rossz, de édeskevés ez az üdvösséghez, ha az Ubisoftnál tényleg azt célozták, hogy egy James Cameronhoz méltó interaktív, sci-fi-kalandot tegyenek le az asztalra, sikerült csúnyán mellélőniük.

Tovább

Lealázza a vetélytársakat a Lenovo új készüléke

2023. december 20., 05:52 Módosítva: 2023.12.21 06:20
18

Hónapokkal ezelőtti bemutatója után nemrégiben hivatalosan is a boltok polcaira került a Lenovo első saját fejlesztésű kézi konzolja, a Legion Go, ami a területen kettő, már nagy sikert aratott készülék kihívója szeretne lenni. Természetesen a Steam Deckről és az Asus-féle ROG Ally-ról van szó – a kettő közül azonban leginkább az utóbbinak van miért aggódnia. És hogy miért? A Legion Go tulajdonképpen ugyanazt kínálja, mint az Asus gépe, csak szinte mindent egy magasabb szintre emelve; érdemes azonban azt is észben tartani, hogy a több nem mindig jobb.

Ahogy azt egy korábbi cikkünkben is említettük már, 2023-ban tovább dübörgött a konzolpiac, sőt, talán idén indult be igazán, ha a hordozható készülékekre helyezzük a hangsúlyt. Az év első felében a tajvani Asus dobta le a bombát az Ally bemutatásával, majd jött a Sony a PlayStation Portallal – ez a készülék azonban nem hozható egy szintre a korábban említettekkel. Mindez annak köszönhető, hogy a Portal nem képes natívan a játékok futtatására, azokat csak streamelni tudja egy bekapcsolt PS5-ről – így egy újabb kihívóra egészen mostanáig várni kellett.

A Legion Go azonban nem okozott csalódást, sőt, a közel egyhetes tesztidőszak alatt még a vártnál is több meglepetést okozott; jól látszik, hogy a Lenovo nem új versenyző a gamingpiacon. Mindezek ellenére a készülék nem lett 100 százalékig tökéletes, de csalódásra csak kevés dolog adhat okot – mutatjuk, mire képes a Lenovo első kézi konzolja.

Tovább

Bitang teljesítménnyel érkezhet a PlayStation 5 Pro

2023. december 15., 20:11 Módosítva: 2023.12.16 12:11
169

Még csak most jelent meg a PlayStation 5 kisebb és könnyebb (de ugyanolyan erős) kiadása, a szivárogtatók máris a vélhetően nagyobb és nehezebb (de már erősebb) PlayStation 5 Próval foglalkoznak. Azt, hogy a konzol készülőben van, már hónapok óta tudni, most azonban befutottak az első kiszivárogtatott hardveres specifikációk is, aminek köszönhetően sokkal részletesebb betekintést nyerhetünk abba, mire is lesz képes majd az új konzol.

Ahogy arról korábban az Index is beszámolt, nem akármilyen évet hagy maga mögött a Sony. Az év elején került a boltok polcaira a PlayStation VR2, nem sokkal később pedig bejelentették, hogy újabb tagokkal bővül majd a PlayStation 5-ös család a PlayStation Portal, valamint a Pulse Elite és Pulse Explore elnevezésű, vezeték nélküli fej- és fülhallgatók személyében.

Előbbi nem aratott töretlen sikert, brutálisan magas ára ugyanis nem volt arányos azzal, hogy mire képes a készülék, a fej- és fülhallgatókat azonban kifejezetten pozitívan fogadták a felhasználók. Ezek után persze adott a kérdés, hogy mivel készül a Sony 2024-ben, a válasz pedig egyre biztosabban a PlayStation 5 továbbfejlesztett, Pro változatában fog majd rejleni. Mutatjuk, mi minden derült ki eddig a konzolról.

Tovább

Botrányt botrányra halmoz az új Call of Duty

2023. december 14., 21:08 Módosítva: 2023.12.15 11:15
20

A Call of Duty: Modern: Warfare III már a november 10-ei megjelenése előtt csúnyán kapta az ívet, a Sledgehammer Games által fejlesztett FPS-t nem csak azért szedte ízekre saját rajongótábora, mert érződött rajta, hogy valójában az előző rész DLC-je, hanem az egyjátékos kampány rövidsége és középszerűsége is sokaknál kiborította a bilit. Nagy kérdés, hogy 2023-ban ugyan kit izgat még egy CoD-kampány, de láthatóan elég sokakat ahhoz, hogy a Metacritic pontozós oldalán a sárga földig lehúzzák a Modern Warfare III-at. Vélhetően arra azonban senki nem számított, és főleg a készítők nem, hogy majd pont a videójátékos szakma legjobb teljesítményeit díjazó Game Awardson kapnak újabb beszólást a munkájuk miatt.

A Modern Warfare III-at ért kritika ráadásul nem akárkitől érkezett, attól a Christopher Judge-tól, aki a God of War Ragnarök főszereplője, és aki Kratos megszólaltatásáért és a fantasyjátékban nyújtott alakításáért kapott egyéni díjat a tavalyi videójátékos Oscaron. Emlékezetes: a 2022-es Game Awardson a Csillagkapu egykori Teal’cje jó hosszú köszönőbeszédet adott, erre reflektált a mostani gálán a színész, aki díjátadóként tért vissza és azt találta mondani:

Nem kell aggódni, ezúttal mellőzöm a hosszú monológokat, és tartom magam a szkripthez. Semmi nyolcperces beszéd, mint tavaly. Fun fact azonban, hogy a 2022-es köszönőbeszédem konkrétan hosszabb volt, mint az idei Call of Duty kampánya!

A kijelentésre a Game Awards közönsége hirtelen reagálni se tudott, páran nevettek, mialatt Judge hozzátette: egy újabb cég, akik ezután tuti nem alkalmazzák.

Tovább

A videójáték-ipar egyik legnagyobb bukástörténetét hozta az év vége

2023. december 12., 14:24 Módosítva: 2023.12.13 14:33
52
Éveken át hitegették az embereket, hogy egy zseniális zombis túlélőjátékon dolgozik az orosz fejlesztőcsapat, de a végeredmény lehangolóbbra sikerült, mintha tényleg eljött volna értünk a világvége. Ilyen lett a The Day Before.

Néhány nappal ezelőttig szinte borítékolható volt, hogy idén melyik videójátékról mondható el, hogy a legnagyobb csalódást okozta a közönség számára. Bár a Call of Duty legújabb része, a Modern Warfare III is komoly kritikákat kapott, amiért az eredetileg DLC-nek indult, majd aztán önálló címként megjelenő játék sztorimódjába mindössze pár órányi tartalmat csomagoltak, de a német Daedalic Entertainment által fejlesztett The Lord of the Rings: Gollum című játéka minden korábbi várakozást felülmúlt. Pontosabban alul. Lefutottnak tűnt tehát a meccs, hogy 2023-ban ez a játék és a mögötte álló stúdió írja be majd magát csupa kisbetűvel az iparág történelemkönyvébe. Nem így lett.

December 7-én startolt el ugyanis a Steamen az orosz Fntastic stúdió legújabb szerzeménye, a The Day Before korai hozzáférésű verziója. A játékot már a megjelenése előtt is botrány övezte, hiszen egy ideig úgy festett, a fejlesztőknek címet kell változtatniuk, mert védjegyproblémákba ütköztek. A The Day Before márkanév ugyanis már foglalt volt, hiszen 2010 óta már létezett egy ilyen nevet viselő naptárapplikáció. A jogi hercehurcák miatt néhány hónapra el is tűnt a játék a Steamről, amely miatt sokan attól féltek, nem is fog végül megjelenni. Bárcsak így történt volna. 

Tovább

Megvan az év legjobb videójátéka

2023. december 9., 21:16 Módosítva: 2023.12.10 17:37
35
Magyar idő szerint december 8-án, péntek hajnalban rendezték meg Los Angelesben az év legfontosabb videójátékos gálája, a The Game Awards, ahol 31 kategóriában versenyeztek a különböző stúdiók alkotásai.

2023 brutálisan erős év volt a felhozatalt tekintve, erről tanúskodik, hogy a Harry Potter korrektül sikerült előzményjátéka, a Hogwarts Legacy egyetlen jelölést sem kapott, a mozifilmes élményt kínáló Marvel’s Spider-Man 2 készítői pedig üres kézzel mentek haza a The Game Awardsról. Ez utóbbi sokak számára csalódás lehet, de a mezőnyt elnézve nem annyira meglepő, hogy Miles Morales és Peter Parker közös kalandja díj nélkül maradt.

Az év legjobb videójátékának járó szobrot a Larian Studios szerepjátéka, a Baldur’s Gate 3 kapta, mely a Dungeons & Dragons világát adaptálta akkora szeretettel, hogy igazából az Alan Wake II kivételével nem akadt komolyabb vetélytársa a kategóriában. Papírforma, hogy a Baldur’s Gate 3 lett az év RPG-je, és az Astarion hangját kölcsönző Neil Newbon is zsebre tehetett egy elismerést a színészi munkájáért. Mindezek mellett a Baldur’s Gate 3 a kiváló social mediás támogatása és multiplayer funkciói miatt is díjakat kapott a The Game Awardson, a közönségdíjról nem beszélve.

baldurs gate 3 press kit art
Fotó: Baldur's Gate 3 / Larian Studios

Az este másik nagy nyertese az Alan Wake II című horrorjáték volt, a finn Remedy Entertainment alkotása, melyben kedvenc regényírónk újfent a sötétség erőivel vette fel a harcot, teljesen megérdemelten nyert három kategóriában is. A legjobb rendezés és a legjobb történet mellett az Alan Wake II-nek ítélték a legjobb látványvilágnak járó szobrot is. A Stephen Kingen és a Twin Peaksen nevelkedett Sam Lake megcsinálta a lehetetlent, és egy kritikailag elismert, művészileg a lécet nagyon magasra tevő folytatást készített csapatával a 2010-es Alan Wake-nek. Kár, hogy a legjobb betétdal és zene kategóriában nem az Alan Wake II nyert, emlékezetes eredeti daloknak nem volt híján a Remedy játéka, de legalább az Old Gods of Asgard fellépésének és a Herald of Darknessnek örülhetett a The Game Awards közönsége.

Tovább

Összeszedtünk mindent, amit a GTA VI-ról tudni érdemes

2023. december 7., 06:53 Módosítva: 2023.12.07 21:22
18

Bőven több mint egy évtized telt el azóta, hogy 2013 szeptemberében a Grand Theft Auto V kijött PlayStation 3-ra és Xbox 360-ra, majd a 2015-ös PC-s debütálását követően PS4-en és Xbox One-on, aztán nemrég PlayStation 5-ön és Xbox Series X/S-en is elérhetővé tették a játékot, hogy napjaink gamerei se maradjanak ki a buliból.

Nem kifejezés, hogy a következő részre, a GTA VI-ra durván ki volt éhezve már a közönség, egy szivárogtató ténykedésének hála a Rockstar Games pedig kénytelen volt a tervezetthez képest pár órával előbb kiadni a játék előzetesét. A GTA VI csúnyán lepipálta az előző részt, a GTA V első kedvcsináló videójának 12 évre volt szüksége, hogy a 100 milliós nézettséget elérje, míg az úton lévő új felvonásnak elég volt két nap is ehhez. Cikkünk írásának pillanatában a GTA VI előzetese 102 milliónál tart, és a Guinness Rekordok kiírása szerint ezzel minden rekordot megdöntött a videó, a platformon egy játék bejelentő videóját se nézték meg ilyen rövid idő alatt ennyien.

A GTA VI amellett, hogy a franchise fősodrának első női főszereplőjét hozza el nekünk, a korábbi pletykáknak megfelelően egy Bonnie és Clyde-történetet tesz le elénk az asztalra, egy latin-amerikai származású párt, Luciát és Jasont irányíthatjuk majd Vice City városában. Igen, a GTA VI-nak Miami képzeletbeli verziója ad otthont, és már az első trailerből tisztán látszik, hogy a Floridára jellemző őrült hangulat és pezsgő élet erősen rányomják majd a bélyegüket a kalandjainkra. A képsorokon olyan helyszínek másait pillanthatjuk meg, mint Miami Beach és az Everglades, de aligátorral viaskodó medencetisztítót, mozgó kocsi tetején twerkelő fiatal nőt és tangában a háza előtti növényeket locsoló férfit is kapunk. A hangulat nagybetűsnek ígérkezik, lehet rá számítani, hogy a nem túl visszafogott GTA V-höz képest is elszalad a ló a készítőkkel a GTA VI-ban.

Tovább

Merénylet a jóízlés ellen ez az új videójáték

2023. november 29., 06:19 Módosítva: 2023.11.29 16:43
2

Hiába árasztott el bennünket az elmúlt 11 hónapban fenomenális újdonságokkal a videójáték-ipar, 2023 nem nélkülözte a hitvány alkotásokat sem. Minden, ami Gyűrűk Ura volt, félresikerült, a The Lord of The Rings: Gollum és a törpös-bányászos Return to Moria ugyancsak borzalmasak lettek, de jókora csalódást keltett a Forspoken, a Starfield, és a Redfall is.

Hogy még egy nagyot rúgjanak a gamerekbe, a szinte játszhatatlan King Kong-játék, a Skull Island: Rise of Kong kiadója, a GameMill Entertainment még az év befejezése előtt előállt egy újabb rettenettel. Ez a november 17-én megjelent The Walking Dead: Destinies.

Az új Walking Dead-játék papíron nem is tűnt rossznak, már az alapkoncepcióját tekintve. A készítők azt ígérték, hogy az AMC-s sorozat első négy évadának kulcsfontosságú momentumait élhetjük át újra benne, akár alternatív síkokra terelve a cselekményt, megváltoztatva bizonyos karakterek, köztük Rick, Shane, esetleg a Kormányzó, vagy Daryl és Carol sorsát. Ha a The Walking Dead: Destiniest egy AAA-s címnek szánták volna, megfelelő körítéssel, játékmenettel, valami váratlanul szórakoztató is kisülhetett volna belőle, de a készítők ehelyett inkább a bántó igénytelenségre szavaztak.

Tovább

Soha nem látott erősítésbe kezd a Netflix

2023. november 16., 19:25 Módosítva: 2023.11.17 15:31

A Netflix már 2018-ban elkezdett kacsintgatni a videójátékok felé, amikor közzétették a Black Mirror: Bandersnatch című interaktív filmjüket, amelyet nézve a szokásosnál jóval többet nyomogattuk a távirányítót, a főszereplő helyett döntve, számos befejezést átélve. Aztán a streamingszolgáltató nagyobb lendülettel vetette bele magát a gamingbe, felvették Mike Verdut, hogy a videójátékos szakosztályért feleljen, aki az EA Mobile-on is dolgozott a szintén mobiljátékos Zynga mellett. A Netflix azóta is dolgozik rajta, hogy a saját gyártású filmjeiken és sorozataikon kívül videójátékos fronton is lehessen emlegetni őket – ezt az irányt követve a Netflix Geeked névre keresztelt eseménysorozaton meglepően sok új, már elérhető vagy a közeljövőben érkező alkotásról számoltak be.

Nagy durranásnak számít, hogy a Netflix-előfizetők valamikor 2024-ben megkapják a Supergiant Games által fejlesztett és kiadott Hadest, amelyet számos „Az év játéka” elismerés mellett minden idők egyik legjobb videójátékaként tartanak számon. A PC-n, Xbox, PlayStation, valamint Nintendo Switch konzolokon már elérhető Hades új, mobilos verziót kap, mely mindenféle reklámtól mentes lesz. Mondjuk az fejvakarásra készteti az embert, hogy miért csak iPhone-okon lesz elérhető, Androidra miért nem adják ki, de valószínűleg csak idő kérdése, hogy utóbbi platformra is megjelenjen majd. A Netflix a Hadesért nem számít fel semmilyen extra árat, az előfizetésünkön belül vágják hozzánk, és tényleg érdemes tenni vele egy próbát.

A Hadesban az alvilág urának fiát, Zagreust irányíthatjuk izometrikus nézetből, ahogy a dühös poronty igyekszik kitörni a pokolból, miközben ókori görög istenek és ijesztő démonok igyekeznek az útját állni. Mivel roguelike játékról van szó, a Hadesban sűrűn meghalunk, újra és újra kell kezdenünk a legelejétől, de a sztori eközben halad előre, és ennek, valamint a karakterünk állandó fejlesztésének köszönhetően sose érezhetjük úgy, hogy nem haladnánk előre. A Hades a jövő év folyamán második részt kap, amely early accessben érkezik, és a 2024-es év legjobban várt megjelenése a műfajban.

Tovább

Ön szerint melyik lesz az év videójátéka?

2023. november 15., 07:12 Módosítva: 2023.11.16 07:23

December 7-én kerül megrendezésre a The Game Awards, melyet a videójáték-ipar Oscar-gálájaként tartanak számon, és ahol az év legjobb játéka címért versengenek a legjobb alkotások. 2023 egy különösen erős esztendő volt, számos remek, már-már zseniálisnak is mondható újdonság jött ki, így az ítészeknek különösen nehéz dolguk lesz ezúttal. A rendezvény különlegessége, hogy nagyjából 30 szakmédium újságírója mellett maga a közönség is szavazhat a hivatalos weblapon a játékokra, végül 90–10 százalékos arányban döntenek a szavazatok.

A 2023-as The Game Awardson különösen szoros lesz a verseny, elvégre a Remedy Entertainment túlélőhorrora, az Alan Wake 2 és a Baldur's Gate 3 készítői is nyolc-nyolc jelölésnek örülhetnek.

Az év legjobb játéka kategóriában az Alan Wake 2 és a Baldur's Gate 3 mellett esélyes még a Marvel's Spider-Man 2, a Resident Evil 4 Remake, a Super Mario Bros. Wonder és a The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom, de a legjobb történet kategóriájában is nagy lesz a tülekedés, ahol a Twin Peaks-magasságokba emelkedő Alan Wake 2 mellett legalább akkora eséllyel indulnak Peter Parkerék, és a közel 100 órányi, fordulatos cselekményt magában foglaló Baldur's Gate 3-ra sem lenne túl nagy melléfogás tippelni.

Art direction tekintetében örömteli fejlemény, hogy bekerült a jelöltek közé a Pinokkió meséjét Dark Souls-köntösbe öltöztető, amúgy az RPG-k között is esélyes Lies of P és a rettenetesen alulértékelt Hi-Fi Rush című adrenalinbomba. Nem ennyire meglepő azonban, sőt, sokan el is várták, hogy a legjobb zenék között ott legyen az Alan Wake 2, melynek kedvéért tucatnyi zenekar vadonatúj számokat komponált, nem is akármilyet, a hivatalos soundtracket önmagában is nagy élmény hallgatni.

Tovább

Még a vártnál is kisebb lett az új PlayStation

2023. november 13., 20:05 Módosítva: 2023.11.14 16:28

Derült égből villámcsapásként néhány héttel ezelőtt a Sony leleplezte a PlayStation 5-ös konzolgeneráció frissített kiadásait. Az új konzolok kisebbek, könnyebbek és kecsesebbek lettek – és bár papíron jól láthatók voltak a méretkülönbségek, a valóságban azok még nagyobbnak érződnek.

Mint arról korábban az Index is beszámolt, az új PlayStation 5 térfogata több mint 30 százalékkal, tömege pedig 18 és 24 százalékkal csökkent az elődökhöz képest. Az új kialakítás már négy különálló fedlappal operál – ezek közül a felső kettő fényes, míg az első kettő matt borítást kapott. Az új kialakítás ráadásul azt is lehetővé teszi, hogy a PlayStation5 Digital Edition a későbbiekben egy teljes értékű, Ultra HD Blu-ray-meghajtóval szerelt PS5 legyen, a Sony ugyanis piacra dobott egy utólagosan megvásárolható kiegészítőt.

Az új PlayStation méretei a következőképp alakulnak: 358 x 96 x 216 milliméter, súlya pedig 3,2 kilogramm, szemben az eredeti modell 390 x 104 x 260 milliméteres dimenzióival és 3,9 kilogrammos súlyával. Így valóban sokkal kisebbek lettek az új modellek, még ha a promóciós képeken ez elsőre nem is vehető észre.

Tovább

Befutott a legújabb hordozható konzol: alapos ráncfelvarrást kapott a Steam Deck

2023. november 13., 12:11 Módosítva: 2023.11.13 13:58

Kicsivel több mint két éve már, hogy a Valve bemutatta első hordozható konzolját, a Steam Decket, ami azonnal elsöprő sikert aratott a játékosok körében. A megjelenés idején a konzol leginkább a Nintendo Switch kihívója szeretett volna lenni – de időközben több kihívó is érkezett, többek között az általunk is tesztelt Asus-féle ROG Ally és a Lenovo-féle Legion GO személyében.

Ennek értelmében a Valve számára is egyértelművé vált, hogy ha nem is teljesen új konzolt, de egy ráncfelvarrott változatot mindenképp ki kell adniuk, hogy megtartsák versenyképességüket. Ennek a gondolatmenetnek lett a szüleménye a Steam Deck OLED, ami a Nintendo Switch OLED példáját követve elsősorban egy frissített, jobb kijelzővel szeretné levenni a felhasználókat a lábukról.

Ennél azonban egy kicsivel több is belefért az új Steam Deckbe, még annak ellenére is, hogy teljesítmény tekintetében nem történt igazi előrelépés. Mutatjuk, mire lehet számítani az új konzoltól.

Tovább

Ha valaki csak egy videójátékkal játszik idén, ez legyen az

2023. november 10., 12:50 Módosítva: 2023.11.10 19:29
14

Félelmetes belegondolni is, de nem kevesebb mint 13 év telt el azóta, hogy az Alan Wake című horrorjáték ihlethiánnyal küszködő íróját elnyelte az a bizonyos tó Bright Falls városa mellett. Bár a finn Remedy Entertainment alkotása egészen gyenge eladási számokkal indított a megjelenését követően, szájhagyomány útján terjedt a jó híre, és hirtelen kultikus alapműként kezdték el számontartani a gamerek. Egy olyan videójáték volt ez, amely a Stephen King-regények és a Twin Peaks hangulatát ötvözte egybe, érdekes harcrendszerrel megfűszerezve. A Sam Lake által vezetett írócsapat olyan tévésorozatos körítést adott ráadásképp az Alan Wake-nek, ami már csak hab volt a képzeletbeli tortán. Epizodikus formátumban, váratlan fordulatok és cliffhangerek által meglepve bújhattunk Wake bőrébe, aki pisztollyal és zseblámpával kelt harcra a sötét erőkkel, hogy visszaszerezze elrabolt nejét.

Az Alan Wake végén elhangzó kultikus mondat, miszerint ez nem egy tó, hanem egy óceán, jó sokáig tartotta lázban a fanokat, akik évről évre egyre inkább elvesztették a reményt, hogy valaha ez a némiképp rejtett gyöngyszem folytatást kaphat. A Remedy próbálkozott mindennel, az időutazós Quantum Break bár utalgatott Wake történetére, még csak meg se közelítette a horroríró időközben több nagy DLC-vel, például az American Nightmare-rel kiegészülő meséjét. A 2019-es Control ehhez képest már közelében járt annak a zsenialitásnak, amit az Alan Wake képviselt, főleg nagy volt az öröm, amikor kiderült, hogy Jesse Fadenék egy univerzumban helyezkednek el a Bright Fallsban történtekkel.

2021-ig kellett várnunk arra, hogy az Alan Wake megint komolyabban életjelet mutasson magáról, ekkor adták ki az első rész Remastered verzióját, és mindez egyenes irányt jelentett a folytatáshoz. Az Alan Wake 2 bár polcokra nem került, hiszen csak digitális kiadást kapott költséghatékonysági okokból, felért a magas elvárásainkhoz. Sőt, egy olyan bizarr, rettenetesen ijesztő játékot üdvözölhettünk október 27-én a személyében, amely simán a Resident Evil-játékok trónjára tör túlélőhorrorként. És ha mindez nem lenne elég, az Alan Wake 2 úgy mossa össze az élő szereplős filmek műfaját és a gyönyörűen animált videójátékok látványvilágát, amire eddig példát nemigen láttunk.

Tovább

Még idén láthatjuk a GTA VI előzetesét

2023. november 9., 07:34 Módosítva: 2023.11.09 14:48
A Rockstar Games szerdán megerősítette, hogy még idén decemberben láthatjuk a Grand Theft Auto legújabb részének előzetesét.

Egyetlen videójáték sem keltett nagyobb lelkesedést a rajongók és a befektetők körében, mint a Grand Theft Auto VI, amely várhatóan az évtized egyik legjelentősebb játéka lesz.

Elődje, a széria ötödik része több mint 185 millió példányban kelt el, és minden idők második legkelendőbb videójátéka lett a Minecraft mögött – írja a Bloomberg.

A lap szerint a hatodik rész korai fejlesztése már 2014-ben elkezdődött, és egy Miamihoz hasonló fiktív városban, Vice Cityben játszódik majd. Az egyik legnagyobb újdonság az lesz, hogy ezúttal egy női karaktert is irányíthatnak majd a játékosok.

A Rockstar Games szerdán erősítette meg, hogy a nagy érdeklődéssel várt hatodik rész előzetese decemberben jelenik meg.

Nagy örömmel tudatjuk veletek, hogy december elején megjelenik az első trailer a következő Grand Theft Auto-játékhoz. Alig várjuk, hogy még sok éven át megoszthassuk ezeket az élményeket mindannyiótokkal. Köszönjük!

– olvasható az X-en közzétett bejegyzésükben.

Tovább

Még ki sem jött, máris kitört a botrány az új Call of Duty miatt

2023. november 9., 06:34 Módosítva: 2023.11.10 06:17

Az Activision háborús játéksorozata, a Call of Duty óriási tényező a szórakoztatóiparban a maga 400 milliónál is több eladott példányszámával, a franchise ráadásul Guinness-rekorder, mint a legnépszerűbb lövöldözős játék a világon. November 10-e alapjáraton ünnepnap kellene hogy legyen a CoD-rajongóknak, főleg azt követően, hogy 2019-ben egy nagyszerűen sikerült Modern Warfare-rebootnak örülhetett a közönség, a 2022-es Modern Warfare II után pedig a héten érkezik PC-re, PlayStation 4-re és 5-re, valamint Xbox One-ra és Xbox Series X/S-re a Modern Warfare III.

A várakozási faktort azonban jócskán lejjebb nyomja több tényező is. Az egyik ezek közül, hogy az early accessben a játékot nyüstölők szerint ezúttal valami irtózatosan gagyi, középszerű és rövid, alig 4 órás kampányt kapott az új Call of Duty. A történetben, mely szerint a Task Force 141-nek a harmadik világháború kitörésére hajtó orosz nacionalistát, Vladimir Makarovot kellene megállítania, alapjáraton benne lenne az izgalom, csakhogy az új CoD inkább lett egy 70 dolláros, azaz teljes áras Modern Warfare II DLC, mint rendes különálló felvonás. Erre utal az is, hogy a Call of Duty HQ névre keresztelt új launcher tulajdonképpen a Modern Warfare II-t elindító felület, ahonnan mellékesen a Modern Warfare III is elérhető.

Tovább

Miért olyan rossz idén minden, ami Gyűrűk Ura?

2023. november 3., 20:44 Módosítva: 2023.11.04 17:46
59

Már tavaly, amikor az Amazon Prime bemutatta A Gyűrűk Ura: A Hatalom Gyűrűi első évadát, sokan húzták a szájukat, hogy a produkcióban nyoma sincs annak a gyermeki bájnak, stílusnak, kalandosságnak, ami a Peter Jackson-féle eredeti mozitrilógiát és persze a J. R. R. Tolkien által írt könyveket jellemezte. A Hatalom Gyűrűi korrekt előzmény lett, de inkább csak a nagyvászonra kívánkozó látványvilágnak örülhettünk, a tündék nem voltak túl érdekesek, egyedül az tarthatta lázban a közönséget, hogy vajon a titokzatos, égből pottyant öreg férfi Gandalf-e vagy Szauron legújabb trükkje. Amit a legtöbben nem gondoltak, hogy A Gyűrűk Ura-franchise ennél már csak lejjebb süllyed majd, 2023-ban legalábbis ez történt, a videójáték-ipar sokkolt bennünket az elmúlt hónapokban rosszabbnál rosszabb adaptációkkal.

Először megkaptuk május végén a The Lord of the Rings: Gollumot, a Daedalic Entertainment fejlesztésében, a lopakodós játék azonban még rosszabbul sült el, mint amire számítani lehetett. Rossz ómen volt, és félrenyúlás, hogy éppen Gollamot tették meg főhősnek, de a karakter köré írt történet se állta meg a helyét, valamint a játékmenet is ezer sebből vérzett. A Gollam-játékot letöltő gamerek se bossokat, se kihívást nem találtak benne, a játékot lehetetlenné és keservessé tévő bugokat már annál többet. A rossz fogadtatás, a negatív kritikák odáig vezettek, hogy először kaszát kapott a Daedalic kezei alatt készülő második A Gyűrűk Ura-videójáték, aztán a csapattagokat leépítették. A német cég bejelentette, innentől kezdve csak kiadással foglalkoznak, ám annyiba se vették a saját közönségüket, hogy a bocsánatkérő levelüket saját maguk írják meg. Állítólag mesterséges intelligencia körmölte le a The Lord of the Rings: Gollum miatt szabadkozó soraikat.

Tovább

Magyarul beszélnek a gonoszok az ősz legsikeresebb videójátékában

2023. október 25., 18:15 Módosítva: 2023.10.26 18:23
32

Október 20-a igazi ünnep volt a gamereknek, ekkor jött ki ugyanis – ha a Miles Morales főszereplésével készített spin-offot nem számoljuk – öt év várakozást követően a Marvel's Spider-Man folytatása, amely az Insomniac Games által megálmodott, a Marvel Studios filmjeihez képest jóval tapasztaltabb és idősebb Peter Parker történetét fűzi tovább.

Az új Pókember-játék iszonyatosan jó számokkal kezdett, nemcsak a kritikai pontszámokat illetően repkedtek rá a 10/10-ek, hanem az eladásokat is: 24 órán belül 2,5 milliós példányszámban fogyott a szuperhősös videójáték, ezzel a leggyorsabban értékesített saját gyártású PlayStation-cím lett.

Tesztünkben mi is leírtuk, hogy pár idegesítően hosszú boss fighttól, néhány bugtól és kifagyástól eltekintve a Marvel's Spider-Man 2 szinte tökéletes élmény lett. Egy Pókember-kaland, amelyet olyan érzés játszani, mintha legalább három Pókember-mozifilmet gyúrtak volna egybe, és tettek volna meg minket a főszereplőjének. Vagyis inkább főszereplőinek, hiszen ebben a felvonásban már Peter Parker mellett Miles Morales is játszható hős, akire hatalmas szükség van, elvégre az utolsó vadászatára készülő Kraven mellett még veszélyesebb, horrorisztikusabb ellenségek is várnak még a duóra.

Az Insomniac Games ezúttal se hagyta ki a lehetőséget, hogy színesítsék picit a játékukat, a Marvel's Spider-Man 2-ben újfent átvehetjük az irányítást pár küldetés erejéig Peter Parker szívszerelme, azaz Mary Jane Watson felett. Amellett, hogy ezek a missziók jóval akciódúsabbak, érdekesebbek és kihívást nyújtók lettek, még egy dolognak örülhetünk. Annak, hogy egy ponton az alapból angolul beszélő karakterek magyar nyelven szólalnak meg.

Tovább

Még soha nem láttunk olyan izgalmas játékot, mint a Pókember 2

2023. október 16., 16:01 Módosítva: 2023.10.16 20:48
111

Az Insomniac Games sosem volt egy ügyetlen fejlesztőcsapat, a gárda dolgozott a Spyro mellett számos Ratchet & Clank-játékon, de nekik köszönhetjük azt a Sunset Overdrive-ot is, amelyből bár franchise nem nőtte ki magát, valami irdatlanul szórakoztató, punkba oltott posztapokaliptikus lövöldözős videójáték volt PC-n és Xbox One-on. Aztán eljött 2018, egészen pontosan annak az évnek is a szeptembere, és az Insomniac feltette arra a bizonyos i-re a pontot, mégpedig a Marvel's Spider-Man című PlayStation 4-játékkal, mely olyan nemes egyszerűséggel fogta meg a barátságos hálószövő lényegét, hogy arról még a Tom Holland főszereplésével készített Pókember-trilógia is csupán álmodhat.

A Marvel's Spider-Man igaz, hogy némiképp épített az Arkham-játéksorozatra püfölős, „beat 'em up” harcrendszerével, de önmagában is megállta a helyét, mert a New York városában való hálóhintázást olyan szórakoztatóan tálalta, annyira élt, dübörgött a metropolisz és a fordulatosan megírt történet, valamint a remek szinkronhangok, különösképp a Peter Parkert megszólaltató Yuri Lowenthal, hogy mindez a legnagyobb magasságokba emelte ezt a Pókember-kalandot.

Tényleg mintha vagy három Pókember-filmet kaptunk volna egybegyúrva, és a végére, amikor a főhős saját mentorával ment szembe, érzelmileg is nagyon berántottak bennünket az események.

Tekerjünk előre 2020-ra, a DLC-k után a Marvel's Spider-Man egy spin-offal bővült, mely Miles Moralest állította a középpontjába immár PlayStation 5-ön, a brooklyni kölyök pedig legalább annyira elrabolta a szívünket, mint az Insomniac-féle Peter Parker. Adta magát a dolog, hogy majd a folytatás, a Marvel's Spider-Man 2 mindkettejüket játszhatóvá teszi, és e tekintetben nem is kellett csalódnunk, amikor szeptember utolsó napjaiban beizzítottuk a Pókemberek közös kalandját, melyet a PlayStation Magyarországtól kaptunk meg, hogy teszteljük már jó előre.

A rendes megjelenésre még október 20-ig várni kell, de már most, mindenféle spoiler nélkül annyit elárulhatunk, hogy a Marvel's Spider-Man 2 valami elképesztően izgalmas lett, az Insomniacnak sikerült még az első játékhoz képest is magasabbra tenni a lécet, és a csapat csont nélkül meg is ugrotta az akadályt.

Tovább

Meglep még valakit, hogy az új Assassin’s Creedet csúnyán elszúrták?

2023. október 15., 12:29 Módosítva: 2023.10.15 19:21
42

A legelső, 2007-ben megjelent Assassin’s Creed, mely egy Altair nevű csuklyást, a templomosok rendje ellen küzdő orvgyilkost tett meg főszereplőjének, egy nagyon korrekt kis lopakodós játék volt, mely összevegyített egy történelmi kalandot és egy modern sci-fit, és bár bosszantó hibák, mint a repetitív játékmenet és az ostobán viselkedő AI, rontották az összképet, mégis egy franchise-indító alkotást tisztelhettünk benne. A második AC-játék, mely Ezio Auditoréről mesélt, ha lehet, még jobb lett, és bár az indiános harmadik felvonás gyengébben sikerült, a Black Flag címre keresztelt, kalózos negyedik játék megint mestermű lett. Látszik, hogy az Assassin’s Creed minőségben mindig is hullámzott, de nem csoda, hisz gyors egymásutánban ontotta magából az Ubisoft ezeket a videójátékokat.

2017-re, épp a tizedik évfordulóra el is jutottunk odáig, hogy Originsszel újragondolták a játékszériát. Az Egyiptomba kalauzoló Assassin’s Creed Origins már egy hatalmas világban játszódó, abszolút szabadságot adó RPG lett, és ezt az irányt tartották meg a következő két résznek, az ókori Görögországban játszódó Odyssey-nek és a vikinges Valhallának is. Simán 100 órákat bele lehetett ölni ezekbe a kvázi reboottrilógának számító felvonásokba is, de abszolút jogosan panaszkodtak a tősgyökeres AC-rajongók amiatt, hogy ezek már szinte köszönőviszonyban sem voltak azzal, aminek Altair (és Desmond) sztorija indult. Pont az aszaszinok és a templomosok örökös harca került háttérbe a legújabb játékokban.

Aztán egy évvel ezelőtt kiszivárogtak az első hírek a szám szerint tizenharmadik Assassin’s Creed-játékról, a Mirage-ról, mellyel kapcsolatban azt ígérte az Ubisoft, hogy visszatérés lesz a gyökerekhez, egy olyan rész, amelynek kedvéért az oldschool AC-soknak is érdemes lesz újra kontrollert venniük a kezükbe.

Nos, a nagy ígéret nem bizonyult igaznak, az Assassin’s Creed Mirage sokkal inkább érződik egy Valhalla DLC-nek ahelyett, hogy teljes értékű Assassin’s Creedként kezelhetnénk.

Mindez a legjobban abban mutatkozik meg, hogy ahelyett, hogy tényleg az alapokhoz kanyarodtak volna vissza a készítők, inkább csak levagdosták azokat az Origins óta jelen lévő, felesleges sallangokat a játékról, amik mindenkit idegesítettek.

Tovább

Megérkezett az új PlayStation 5

2023. október 13., 20:53 Módosítva: 2023.10.14 20:10
9

Igaznak bizonyultak a pletykák, hosszas várakozás után ugyanis a Sony a napokban felfedte a PlayStation 5 frissített, kisebb, könnyebb és szebb kiadását. A készülék nevében nem kapta meg a Slim jelzőt, a valóságban azonban egyértelmű, hogy erről van szó – bár a konzol ára az egyik modell esetében ezek ellenére is vaskosabb lett.

A játékok mellett hardveresen is kifejezetten ígéretesnek néz ki a Sony ünnepi felhozatala, hiszen a nyáron leleplezett PlayStation Portal mellett egy teljesen új PlayStation 5 is a boltok polcaira kerül.

Az új modell teljes egészében leváltja a 2020 novemberében kiadott készülékeket, így azokat az év végétől már nem is gyártja a Sony – fontos azonban megjegyezni, hogy teljesítmény tekintetében az új PlayStationök semmit sem változtak, azok ugyanazt a szintet hozzák, mint az elődök.

Tovább

Még a szokásosnál is rosszabb fogadtatást kapott a legnépszerűbb focis játék

2023. október 5., 18:39 Módosítva: 2023.10.06 10:13
2

Szeptember 29-én jött ki az EA Sports FC 24, amely igazi mérföldkőnek számít abból a szempontból, hogy az Electronic Arts és a FIFA közötti harmincéves együttműködés befejezése után a régi-új franchise első olyan felvonása, amely nem FIFA névre hallgat. Ettől függetlenül az EA Sports FC 24 szenved azoktól a FIFA-betegségektől, amelyek eddig is jellemezték a franchise-t, a játékmenetet, a grafikát illetően, valamint a főbb játékmódokat tekintve is alig változtattak a FIFA 23-hoz képest a fejlesztők.

A játékosok természetesen őrjöngenek. Nem elég, hogy a Metacritic oldalán a mezei felhasználók mindössze 2,9 pontra értékelték az EA Sports FC 24-et, például a Redditen review bombolásnak is beillő, negatív kampányba kezdtek az Electronic Arts sportjátékának új részével szemben, kiemelve, hogy a focimeccsek inkább érződnek csocsónak, mint igazi mérkőzéseknek, a mesterséges intelligencia hülyén viselkedik ellenünk, és még mindig képtelenek voltak az alkotók helyére pofozni például a labda fizikáját.

Nemcsak a Metacriticen kapja az ívet a FIFA-utód, Steamen is „Vegyes” összértékelésen áll mindössze a focis játék, és a több mint 5000 véleménynek mindössze 55 százaléka pozitív. A steames felhasználók szerint túl sok a bug az EA Sports FC 24-ben, az optimalizáltsággal is gondok vannak, és úgy összességében úgy érzik sokan, hogy félkész játékot kaptak a pénzükért cserébe.

Tovább

Nincsenek rá szavak, hogy mennyire jó ez az új videójáték

2023. szeptember 30., 11:23 Módosítva: 2023.10.01 07:13
17
Egészen bizarr és mégis izgalmas belegondolni, hogy mennyire beette magát a modern popkultúrába a Dungeons & Dragons világa, mellyel pár évvel ezelőtt maximum a legnagyobb nerdök foglalkoztak csak, mára viszont a köztudat részeivé váltak bizonyos elemek ebből a fantasyből.

Köszönhető ez mindenekelőtt a Stranger Things című netflixes fantasysorozatnak, amelynek főszereplői elvakultan játszottak – főképp az első évadokban – a társasjátékkal, és akik a velük szembekerülő, másvilági szörnyetegeket D&D-gonoszokról nevezték el. Hétköznapi sorozatnézők ismerkedtek meg olyan figurákkal a Stranger Things által, mint a Mindflayer, Vecna vagy éppen a demogorgonok. Majd jött 2023 márciusa, a mozik pedig bemutatták a Dungeons & Dragons: Betyárbecsületet, a kultikus szerepjáték nagyvászonra átdolgozott verzióját. Ebben kaptunk kétbalkezes mágust, nagy dumás bárdot, gyilkológép barbárt és egy nagyon nemes paladint is, akik simán vitték a hátukon a show-t. Igaz, a D&D-film bukott a pénztáraknál, a kultuszfilm státusz mégis borítékolható neki, már csak idő kérdése, hogy az emberek így könyveljék el a Chris Pine főszereplésével készített adaptációt.

Arra, hogy a D&D-őrület nem ér véget, lehetett számítani, hiszen tudtuk, hogy augusztus 3-án végre megjelenik PC-re, majd szeptember 6-án konzolokra, többek közt PlayStation 5-re is a Baldur’s Gate 3, mely a Dungeons & Dragons világába enged betekintést, nem is akármekkorát, hiszen egy alaphangon 100 órás, nagyon mély és komplex videójátékról van szó. A Baldur’s Gate 3 miatt egy csomó játékfejlesztő megremegett, attól tartva, hogy innentől ez lesz az a léc, amit minden más játéktól is elvárnak a gamerek – kapva kaptunk tehát az alkalmon, amikor a PlayStation Hungarytől megkaptuk a Larian Studios alkotását, hogy teszteljük.

Miképpen a társasjáték esetében kulcsfontosságú, hogy milyen karaktert kreálunk magunknak a sárkányokkal és veszélyes barlangokkal teli univerzumban, úgy a Baldur’s Gate 3 sem okoz csalódást nekünk ebben a tekintetben. Sőt, egy kicsit rögtön ennél az első lépésnél el lehet veszni, annyira sokféle választásunk van. A legegyszerűbb, ha előre elkészített, már létező figurák bőrébe bújunk, mint amilyen a közönségkedvenc high-elf Astarion, az ördögi külsejű Karlach vagy Gale, a mágus. Kezdő Baldur’s Gate 3-játékosoknak egyértelműen ez az ajánlott útvonal, míg a többiek kísérletezhetnek vele, hogy összerakják saját karakterüket. A háttértörténettől kezdve a személyiségjegyeken keresztül a nemi szervekig minden kusztomizálható ebben a videójátékban. Azon sem lennénk meglepve, ha valaki csak a karakterkészítőben piszmogna vagy egy órát, és közben még ezt a procedúrát is szórakoztatónak találná. Igen, ebben a játékban ennyire jó a tálalás.

Tovább

Kipróbáltuk a legnépszerűbb focis játékot

2023. szeptember 29., 17:19 Módosítva: 2023.09.30 13:35
10
Az Electronic Arts és a FIFA szakítása után EA Sports FC 24 néven dobta piacra a világ legnépszerűbb futball-játékát a kanadai cég. A FIFA-sorozat vége hagyott ugyan kételyeket, de hatalmas kíváncsisággal vetettük bele magunkat az új játék felfedezésébe, amely számos meglepetést szerzett.

Tavaly valami nagyon megváltozott, amikor a FIFA névadó szponzora, a Nemzetközi Labdarúgó-szövetség és az Electronic Arts nem tudott dűlőre jutni egymással, a mocskos anyagiak közbe szóltak, végül a szakítás mellett döntöttek a felek. A FIFA 23 volt az utolsó széria, amely ezen a néven jelent meg, idén az EA Sports FC 24 vette át a helyét a piac legnépszerűbb focis játékaként.

Eleinte szkeptikusak voltunk az új játékkal kapcsolatban, de a 10 órás próbaverziónak mindenképpen akartunk adni egy esélyt. Lehet, hogy csak az újdonság varázsa mondatja velünk, de hosszú évek után végre tényleg érdemes leülni a játék elé.

Nevezhetik akárhogy a játékot, ez még mindig FIFA, csak sokkal jobb és élvezhetőbb verzióban, mint amihez a korábbi években szerencsénk volt. Jó pár dolgon sikerült fejleszteni és javítani, de természetesen még mindig van olyan is, amitől a játékosok haja égnek áll.

Tovább

Ennél jobb Star Wars-hírt idén még nem kaptunk

2023. szeptember 27., 11:28 Módosítva: 2023.09.27 20:16
87

A Respawn Entertainment 2019-ben megjelent Star Wars-játéka, a Jedi: Fallen Order több bravúrt is összehozott egyszerre. Úgy folytatta a réges-régen, egy messzi-messzi galaxisban játszódó űropera történetét, ahogy az új filmtrilógia se tudta, és egyszersmind egy jól működő műfaji kavalkád lett, mely a Metroid Prime felfedezős rendszerét és a Dark Souls kőkemény összecsapásait ötvözte. A Star Wars Jedi: Fallen Order egy fiatalon padawanként szolgáló fickót, Cal Kestist állít a középpontjába, akinek öt évvel a Köztársaság bukása után inkvizítorok és sithek erednek a nyomába, hogy befejezzék, amit Palpatine és Darth Vader a 66-os paranccsal elkezdtek.

A Fallen Order nagy siker lett, 10 milliónál is több eladott példány és remek kritikák kísérték útját, nem is csoda, hogy a Respawn újfent az Electronic Arts égisze alatt megcsinálta a folytatást. A Star Wars Jedi: Survivor még nagyobb, még szebb, még komplexebb lett, mint az első rész. Bár a történetét tekintve a harmadik harmadára meg-megbotlott a Survivor, immár úgy érezhettük, valóban a George Lucas által megálmodott galaxis felfedezői vagyunk, túlélő jedik, akik úgy alakítják a sorsukat, ahogy csak akarják. Májusban azt írtuk róla az Indexen megjelent tesztünkben, hogy ez a legjobb Star Wars-játék, ami valaha készült, és ezt a kijelentést a mai napig tartjuk, KOTOR ide, Dark Forces oda.

A Cal Kestis hangját és kinézetét kölcsönző, amúgy korábban az amerikai Shameless drámasorozatban szereplő Cameron Monaghan nemrég, az Ocala Comic Conon tett egy olyan bejelentést, ami vélhetően minden Star Wars-rajongó vérnyomását feljebb tornászta.

Tovább

Így fog kinézni a következő Xbox

2023. szeptember 24., 16:15 Módosítva: 2023.09.25 10:06
12

Tovább bonyolódik az FTC (Federal Trade Comission) és a Microsoft közötti bírósági adok kapok, mely eredetileg az Activision Blizzard felvásárlása miatt vette kezdetét, azóta azonban számos ügy fel lett göngyölítve, melyekről itt és itt írtunk részletesebben.

Annak érdekében, hogy a Microsoft bizonyítani tudja, hogy a felvásárlással nem jutnának jogtalan előnyhöz, a versenyhivatal számára számos dokumentumot be kell nyújtaniuk, melyek alapesetben titkosítva maradnak, most azonban több oldal is kiszivárgott – amelyekből nemcsak az derül ki, hogy hogyan fog kinézni a következő Xbox, hanem az is, hogy a Microsoftnak milyen tervei vannak a következő évekre.

A dokumentum szerint – amelyet azóta természetesen a legtöbb felületről töröltek – a Microsoft egy új, henger alakú, teljesen digitális Xbox Series X bevezetésén dolgozik, kiszivárgott azonban egy Sebile kódnevű új kontroller, valamint egy frissített Xbox Series S és ezen készülékek specifikációs listája is. Az, hogy a dokumentumok hogyan kerültek nyilvánosság elé, egyelőre nem világos, a Microsoft azonban szinte biztosan feljelentést tesz az ügyben – addig is azonban nézzük, mivel kecsegtetné a felhasználókat a jövőben a redmondi vállalat.

Tovább

Horrorba csomagolták Pinokkió meséjét, és minden percét imádjuk

2023. szeptember 22., 18:47 Módosítva: 2023.09.22 21:50
29

A Soulslike külön zsánernek számít videójátékos körökben, olyan akció-szerepjátékokat szokás ebbe a dobozba belerakni, amelyek iszonyúan, már-már kontrollertörően nehezek, tipikusan sötét fantasy környezetben játszódnak, a történetüket pedig nekünk kell kisilabizálnunk, másképp szaladgálhatunk fel-alá úgy, hogy fogalmunk sincs, mi ez az őrület körülöttünk.

Az egészet a FromSoftware csapata kezdte el, akik a Dark Souls-trilógia mellett olyan kőkemény RPG-ket adtak ki a kezeik közül, mint a Sekiro, az Elden Ring és a Bloodborne. Őket kezdte el másolni kis túlzással a fél szakma, de mivel az elmúlt években olyan nagyszerű szellemi örökösök bukkantak fel, magukat Soulslike-ként hirdetve, mint a Nioh 1-2., a Surge, a Mortal Shell, valamint a Star Wars Jedi: Fallen Order és a Jedi: Survivor, panaszra igazából semmi okunk nincs.

Jelen cikkünk tárgya, a szeptember 19-én megjelent Lies of P is egy Soulslike videójáték, csak éppen van benne egy komoly kis csavar, ami különösen érdekessé teszi:

Carlo Collodi klasszikus meséjét, a Pinokkiót ülteti egy csúnyán széthullott, reménytelen és rémálomgerjesztő világba.

Az, hogy egy mindenki által ismert gyerekmesét horrorköntösbe öltöztetnek, nem teljesen újdonság, az American McGee's Alice és folytatása, az Alice: Madness Returns ugyanezt már megcsinálták. Csak éppen eltelt azóta több mint 12 év, hogy Alízzal az őrületben bővelkedő Csodaországban kalandoztunk, és bevalljuk, ki voltunk már éhezve rá, hogy valaki ismét hasonló játékadaptációval próbálkozzon.

Tovább

Jó hírünk van a Tomb Raider-rajongóknak

2023. szeptember 21., 14:48 Módosítva: 2023.09.21 17:35
12

A legutóbbi Nintendo Direct-esemény egy meglepő bejelentést tartogatott, hiszen kiderült, hogy az eredeti Tomb Raider-trilógiát remasterelik, és a klasszikus játékok sokkal szebb grafikával, modern konzolokra is elérhetővé válnak. Az idősebb gamerek most nosztalgiával eltelve törölgethetik a könnycseppeket a szemükből, mert Lara Croft hegyes és mémmé vált melleinek búcsút inthetünk, a remastered-verzió azonban minden más tekintetben hozza majd a kötelezőt. Például azt a kiváló és rengeteg kihívást jelentő játékmenetet, ami miatt olyan sokan imádtak mindenféle borzalmakra, többek közt T-Rexre lövöldözni az eredetileg 1996-ban, 1997-ben és 1998-ban kiadott Tomb Raider I, II, és III-ban.

A Tomb Raider amellett, hogy tényleg popkulturális jelenséggé nőtte ki magát, a maga korában is nagy szám volt, elvégre 3D-s grafikát korábban ilyen szinten megvalósítva nem igazán lehetett látni. Sok PC-játékos emiatt a videójáték miatt vett magának 3dfx kártyát, és kezdett virtuális kalandorkodásba a Croft lány bőrébe bújva.

Tovább

Már biztos: ingyenes lesz a The Sims 5

2023. szeptember 16., 06:29 Módosítva: 2023.09.16 16:40
15

Jövőre tíz éve lesz már, hogy az Electronic Arts kiadta a The Sims 4-et, minden idők legnépszerűbb életszimulációs játékának jelenleg legaktuálisabb változatát. A játékért megjelenéskor nem kevés pénzt kért el a kiadó, tavaly azonban felkavarták az állóvizet.

Az Electronic Arts úgy határozott ugyanis, hogy életszimulátoruk negyedik részét ingyenesen letölthetővé teszik. A DLC-k persze továbbra is fizetősek maradtak, de az alapjátékot bárki nulla forintért megszerezhette, és örökre meg is tarthatta. Ezzel a húzásával a kétes döntései miatt is emlegetett kiadó 16 millió új felhasználót szerzett a The Sims 4-nek, 70 milliósra duzzasztva a játékosbázist – ami elképesztően nagynak számít.

Az elmúlt egy évben csak úgy ontotta magából a Maxis az újabbnál újabb kiegészítőket, időközben pedig az is kiderült, hogy már javában készül a széria következő része, melyet egyelőre csak Project Rene néven emlegetnek.

Tovább

Úgy játszik mindenki ezzel az új sci-fi játékkal, mintha kötelező lenne

2023. szeptember 15., 20:14 Módosítva: 2023.09.16 16:40
15

A Starfield című sci-fi-játék megjelenését sokan úgy várták, mint a messiást. Egyrészt azért, mert a Bethesda Game Studios újdonságáról van szó, akik olyan franchise-ok felett atyáskodnak, mint a The Elder Scrolls és a Fallout.... Másrészt jó nagy hype-ot generált a Starfieldnek, hogy soha nem látott űrfelfedezős élményt ígértek az alkotók, ezernél is több, procedurálisan generált és szabadon bejárható bolygóval. Aztán eljött a szeptember 6-a, és megjelent PC-re, valamint Xbox Series X/S konzolokra a Starfield, ami előtt a kritikusok az első pár játékóra szürkébb jellege ellenére fejet hajtottak, dicsérve az immerziót és a játék későbbi kibontakozását.

A gamerek az egyes fórumok alapján, mint például a Reddit, jócskán megosztottak a Starfielddel kapcsolatban. Sokak bicskája beletörik ugyanis a sci-fibe, annak köszönhetően, hogy tényleg nehezen engedi közelebb magához az embert a történet, az űrhajózásban semmi katarzis nincs, és még bugok sokasága is rontja az összképet.

Starfield 02 Cockpit.webp
Fotó: Bethesda Media

A siker mindezek ellenére tagadhatatlan, a készítőgárda szeptember 8-án, két nappal a megjelenés után tette közzé a megboldogult Twitteren, más néven az X-en – kösz, Elon Musk –, hogy a Starfieldet ilyen rövid idő alatt máris 6 millióan indították el. Ezzel a Starfield lett a legsikeresebb videójátékos indulás a Bethesda történelmében.

Tovább