További Godmode cikkek
- Mindent megváltoztat egy új PlayStation-frissítés
- Mindent egy lapra tett fel az új Life Is Strange, de sokan inkább visszapörgetnék az idő kerekét
- ByeAlex extrém karrierváltásba kezdett, erre senki sem számított
- Ez a kisvárosi horror olyan sokkoló, mintha Stephen King agyából pattant volna ki
- Ennél jobb hírt nem is kaphattak volna a Harry Potter-rajongók
A Facebook nem adja fel: pár éve volt már olyan időszak, amikor a reklámok, ismerősök és oldalak bejegyzései helyett mindenféle minijátékok árasztották el az üzenőfalat, akkor is, ha valaki egyáltalán nem játszott a közösségi oldalon elérhető, akkor még jellemzően Flash-alapú játékokkal.
Most újra próbálkoznak, a TechCrunch szerint
Ennek a platformnak ugyanis havi 125 millió aktív játékosa van. Vagy legalábbis visszaszerezni azt a bevételt, amit korábban a facebookos játékok hoztak, mielőtt az egész iparág eltolódott a mobilos játékok irányába.
A Facebook hivatalosan is bejelentette, hogy letölthető, asztali játékplatformot fejleszt Unity alapokon (ez egy mára elég sikeres játékmotor), és ha ez nem lenne elég, a Facebook.com-on is újra hangsúlyosak lesznek a játékok. A bejelentés szerint platformon az iOS-re és Androidra fejlesztők játékaikat elhozhatják asztali gépekre is.
A fejlesztők augusztus 31-ik jelentkezhetnek azonnali hozzáférésért a platform alfa verziójához. Itt játékokat készíthetnek, amik aztán a Facebook oldalán vagy az asztali kliensben jelennek meg. Korábban is lehetett Unity-alapú játékokat készíteni Facebookra, de sokkal bonyolultabb volt. A Facebook ráadásul megállapodott a Unityvel, hogy Oculus VR virtuális sisakra is lehessen játékokat fejleszteni.
A facebookos játék 2014 utolsó pénzügyi negyedévében volt a csúcson, akkor 257 milliót hozott az oldalnak, ez mára 197 millióra apadt, mivel a hasonló játékokat ma már mindenki főleg a mobilplatformok alkalmazásboltjaiban keresi. Ez nem azt jelenti, hogy jelentéktelen lenne az oldal ilyen szempontból: még mindig van 650 millió felhasználójuk, aki játszani is szokott minden hónapban. Foglalkoznak is a témával: a fejlesztőknek 2010 óta 8 milliárd dollárt fizettek ki, csak 2015-ben 2,5 milliárdot.
A Facebook először májusban jelentette be, hogy letölthető gémerplatformot készítenek. Először Facebook Games Arcade-nak hívták, mára viszont nincs hivatalos neve, csak „új platformként” hivatkoznak rá. Így nézett ki májusban:
Az asztali klienst leválasztják a Facebook egyéb funkcióiról, nem látjuk majd benne például az ismerősök tartalmait. A megszokott facebookos játékok mellett androidos és iOS-es játékok is futnak majd rajta. Az biztos, hogy a fejlesztők, kiadók kapnak majd a bevételekből, azt egyelőre még nem tudni mennyit. Az iparági átlag 30 százalék.
Rovataink a Facebookon