
Bivalyerővel és meglepő funkciókkal érkezik az új Xbox
További Godmode cikkek
-
Elon Musk ismét naggyá tenné a videójáték-ipart
- Eszméletlenül izgalmasnak ígérkezik a Witcher készítőinek új fantasyje
- Folytatást kap a Vissza a jövőbe, de nem úgy, ahogy gondolnánk
- Hihetetlen felhajtás közepette jelent meg ez az új középkor-szimulátor
- Globálisan leállt vagy akadozik a PlayStation szolgáltatása
Eljött az új konzolgeneráció éve, így Phil Spencer, az Xbox atyaúristene egy blogbejegyzésben bemutatta, mit is várhatunk majd az elég szörnyen elnevezett Xbox Series X-től. Az Xbox One X megjelenése előtt került be a köznyelvbe a teraflops szakszó (másodpercenként elvégzett matematikai műveletek száma, ezermilliárdban kifejezve), mert abból az új konzolnak már volt 6, így valóban jelentős volt az ugrás a konzol grafikus teljesítményében.
Ha valaki aggódna, hogy elértük a Mount Teraflops csúcsát, ne tegye. A Series X-ben több mint nyolcszor annyi lóerő lesz, mint a sima One-ban, és kétszer annyi, mint a One X-ben, azaz nem kevesebb, mint
12 teraflops.
Ez éppen csak kicsit kevesebb, mint az IBM 512 összekapcsolt számítógépből álló ASCII White szuperszámítógépének a teljesítménye volt 2001-ben. Akkor az a gép 110 millió dollárba került, elfoglalt egy szobát, és a fél világ a csodájára járt. Ehhez képest a Series X-re valószínűleg 300-500 dolláros árcédula kerül.
On the Left:
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) February 24, 2020
The IBM ASCII White - A supercomputer consisting of 512 nodes that offered a theoretical peak performance of 12.3TF. It went into operation in 2001 and cost $110m to build.
On the right:
The Xbox Series X - A 12TF console releasing in 2020. pic.twitter.com/kFzePEhBMm
A processzoron se spóroltak, az új generációs CPU kihasználja az AMD legújabb Zen 2 és RDNA 2 architektúráját, így négyszer olyan gyors lesz, mint az eredeti One. Figyelembe véve az új processzort és a 12 teraflopsos GPU-t, még szebb látványra (akár 120 fps képfrissítés) és nagyobb világokra számíthatunk.
Ahelyett, hogy a GPU erőforrásai arányosan oszlanának meg a pixelek között, az Xbox-féle változó arányú árnyékolás (Variable Rate Shading, VRS) technológiájukkal a fejlesztők előnyben részesíthetik a fontosabb objektumokat és karaktereket. A fények és a tükröződések is élethűbbek lesznek, hála a DirectX ray tracingnek.
A konzolba kerülő NVMe SSD miatt rövidebb töltési időkre számíthatunk, és itt jön az egyik legizgalmasabb új funkció: a jelenlegi generáción egy játékból lépkedhetünk ki-be, de Spencer a Series X-szel már azt ígéri, hogy egyszerre több játékot is futtathatunk, és ugrálhatunk közöttük. Gyorsabb lesz a kapcsolat a kontrollerek és a konzol között, és a HDMI fórummal és tévégyártókkal is összedolgoztak, hogy az Auto Low Latency és a változó sebességű képfrissítés technológiák jól mutassanak a képernyőkön.
A régebbi Xbox-játékok jelentős része a jelenlegi generációs konzolokon is játszható, és ez a Series X-re is igaz lesz. Sőt, elvileg nem csak eldöcögnek majd, hanem jobban néznek ki, mint eredetileg. A saját márkás játékaikat bárhol vesszük majd meg, mindkét generáción megkapjuk, így a konzol tudni fogja, melyiket töltse le. A CD Projekt Red csatlakozott először egy igazi nagyágyúval a bejelentéshez azzal, hogy a Cyberpunk 2077-et is elég lesz egyszer megvenni.
Gamers should never be forced to purchase the same game twice or pay for upgrades. Owners of #Cyberpunk2077 for Xbox One will receive the Xbox Series X upgrade for free when available. https://t.co/nfkfFLj85w
— Cyberpunk 2077 (@CyberpunkGame) February 24, 2020
Még nem tudunk részleteket a Series X mellé ígért kicsit gyengébb, kicsit olcsóbb új konzolról, de Spencer azt írta, hogy a júniusi E3-on még többet tudunk majd meg az idén érkező Xboxokról.

Rovataink a Facebookon