Lerántották a leplet a PS5 VR-irányítójáról
További Godmode cikkek
- ByeAlex extrém karrierváltásba kezdett, erre senki sem számított
- Ez a kisvárosi horror olyan sokkoló, mintha Stephen King agyából pattant volna ki
- Ennél jobb hírt nem is kaphattak volna a Harry Potter-rajongók
- Folytatást kap minden idők legrémisztőbb űrhorrorja
- Kicsi, erős, hordozható: nagyon eltalálta gamereknek szánt tabletjét a Lenovo
A PS5 következő generációs VR-rendszer vezérlője adaptív triggereket, haptikus visszacsatolást, ujjérintés-érzékelést és egyéb újdonságokat ígér – olvashatjuk a Sony blogján.
A Sony Interactive Entertainment bemutatta a nemrégiben bejelentett PlayStation 5 következő generációs virtuálisvalóság-rendszerének új vezérlőjét.
Sokkal inkább „ott leszünk”
Új virtuálisvalóság-vezérlőnk arról a küldetésünkről beszél, hogy sokkal mélyebb jelenlétérzetet és erősebb elmélyülési érzést érjünk el a virtuális valóság élményeiben.
– állítja a Sony Interactive Entertainment, a platformtervezés és -kezelés alelnöke, Hideaki Nishino a PlayStation Blog bejegyzésében.
Ez a DualSense vezeték nélküli vezérlővel bevezetett újításra épít, amely megváltoztatta a játékok »érzését« a PS5-en azáltal, hogy új lehetőséget nyit az érintés érzetének kiaknázására. Most ezt az újítást hozzuk el a virtuálisvalóság-játékokba is.
– tette még hozzá Nishino.
A fagyi végre nem nyal vissza
A kontroller elsőre furcsának tűnik a maga gömbalakjával, de a dizájn mindenféleképpen egyedibb, sőt, „avantgárdabb”, mint ami az irányítók terén a megszokott.
Az is pozitívum, hogy természetesen tarthatjuk majd az eszközt kezünkben,
a szabadság pedig sokkal magasabb szintűnek ígérkezik,
mint a PS3-ról PS4-re átörökölt Move-os „fagyik” (fagylalt formájú irányítók) esetében. A fejlesztők azt ígérik, hogy akárhogy mozgathatjuk a kezeinket, minden esetben egyedi élményekben lesz részünk.
A készítők az ergonómiát sem felejtették el: a jól kialakított egyensúly miatt kényelmesnek hat mindkét kezünkben – annak köszönhetően is, hogy a Sony több kézméretű felhasználóval is tesztelte a hardvert.
Ez egy igazán ikonikus dizájn lesz.
– állítja a cég.
Komolyabb interakciók, természetesebb élmény
Az új VR-kontroller sokkal komolyabb interakciókat eredményezhet az előző VR-eszközhöz képest a Sony ígérete szerint, illetve a DualSense-ből az adaptív ravaszokat is átvették, amelyek mindkét kontrolleren rajta lesznek. A haptikus visszajelzés sem marad ki, így érezni fogjuk, ha például egy közelharc során ütlegelünk valakit, vagy ha egy kavicsos talajon vezetünk egy autót. A kontroller ezeken túl még
a különféle ujjainkat is be tudja majd azonosítani,
így a hüvelyk-, mutató- és középső ujjak helyét a gomb lenyomása nélkül is detektálni fogja – ezáltal az irányítás élménye még természetesebb lesz a cég blogposztja alapján.
A kontrollert az alján lévő érzékelőgyűrű segítségével követi majd nyomon az új VR-head-set. A bal kontrolleren egy analóg kar, a háromszög és a négyzet gombokat és az L1/L2 párost találjuk. Itt lesz majd a „Create” nevű gomb is, amelynek várható funkcióját a Sony egyelőre még nem részletezte. A jobb oldalin egy analóg kar, az X, a kör, az R1, az R2, illetve az Options gombokat láthatjuk. Az L1/R1 gombokkal lehet a játékon belül felvenni a különféle tárgyakat.
Az új PlayStation VR jelenlegi ismereteink alapján az idén még nem fog megjelenni, de az a tény, hogy már most leleplezték a kontrollert, jó jel arra nézve, hogy 2022-ben már számíthatunk a PSVR 2 rajtjára.
Rovataink a Facebookon