Ez nem sci-fi - szögezte le rögtön Larry Burns, a General Motors alelnöke a Las Vegas-i CES kiállításon az újságírók kérdéseit megelőzve. A szükséges technológiák már jó ideje rendelkezésre állnak egy automatikusan navigáló autóhoz, sőt, azok külön-külön már működnek is autókban, a tolatóradartól a sávváltást érzékelő és figyelmeztető berendezéseken és a GPS-en át a különféle mozgásérzékelőkig és az autó stabilitását felügyelő rendszerekig.
A legnagyobb kihívás nem is technikai jellegű, a cég legalábbis jobban tart a robotautókkal kapcsolatos törvénykezési problémáktól, illetve attól, hogy egyáltalán érdekli-e a dolog az embereket: az autótulajdonosok ugyanis általában imádnak vezetni.
A terv első fázisa egy olyan hibrid autó, amiben autópályán lehet bekapcsolni a robotpilótát: itt elég csak a sebességre, és a többi járműre figyelnie a rendszernek, nincsenek bonyolult kereszteződések, közlekedési lámpák és táblák. A robotautó tesztelése 2015-ben kezdődhet, és 2018-ban futnak majd ki az utakra.
A felmérések szerint évente 42 ezer halálos baleset történik az utakon Amerikában, aminek a 95 százaléka emberi hibából fakad. A General Motors szerint a robotautók ezt a számot a felére csökkenthetik. A biztonság mellett energia- és időtakarékos is az automata autó, például annak a technológiának köszönhetően, ami az utakon egymáshoz egészen közel navigálja, és azonos sebességűre állítja be a járműveket, ezzel megszüntetve a közlekedési dugók nagy részét - mintha egy vonat kocsijai lennének.