További Hardver cikkek
A Microsoft komolyan gondolja ezt a Zune-dolgot: december 6-án bejelentette, hogy a június 30-án záruló fiskális évben legalább egymillió hordozható zenelejátszó kiszállítását tervezi. Még ha nem is veszik meg ezt a mennyiséget, akkor is jelentős számról van szó, ami komoly gyártókapacitást feltételez. Persze a Zune esetében bérmunkáról van szó, nem a Microsoft gyáraiban készül a kütyü.
Gyenge hetek
Persze a piacvezető iPodot ekkora mennyiség nem tudja meggyengíteni, hiszen Steve Jobs 15 millió lejátszó értékesítését tervezi csak az utolsó negyedévében, de az egymilliós tétel elég lehet a kritikus tömeg eléréséhez, ahhoz, hogy komoly szereplőként tekintsenek a Microsoftra.
Az eladási adatok mindenesetre nem támasztják alá a gyártó lelkesedését. Bár a bemutató utáni héten a második helyen kezdett az iPod mögött a Zune, a második hétre viszont már az ötödik helyre csúszott vissza a készülék az NPD felmérése szerint. A redmondi cég viszont azzal védekezett, hogy jóval olcsóbb, kisebb kapacitású lejátszók előzték meg a készüléket, ezeknek viszont más a célközönségük. A Microsoft szórakoztató üzletágának igazgatóhelyettese szerint a Zune-t a felső kategóriába pozícionálták, ezért nem fogy annyi belőle, mint az olcsóbb, flashmemóriás lejátszókból.
Mindenesetre nem túl rózsás a helyzet az Amazonon sem: a hét legkeresettebb termékből öt iPod, a Zune csak a 67-ik. A Microsoft zenelejátszója versenyben van az iPod usb-töltőjével, amely az 57-ik helyet csípte meg. A Zune valódi ellenfele, a 30 gigabájtos kapacitású fekete iPod a második a listán, a fehér a 19-ik, a szintén 30-as Creative Zen Vision meg a 22-ik. De a Zune előtt van a 80 gigabájtos iPod is (a fekete az ötödik, a fehér a fehér az 59-ik), így az Amazonnál csak a hatodik helyen szerepel saját kategóriájában a zenelejátszó. Persze ezek még csak az első hetek.
Az NPD számaival, vagyis az azokból levont következtetésekkel több szakértő is vitatkozik. Susan Kevorkian, az IDC elemzője sem hinné, hogy a Zune a közeljövőben legyőzhetné az iPodot, de biztos benne, hogy a Microsoft komoly szeletet lesz képes kiszakítani az Apple, a Creative, a SanDisk és az iRiver uralta piacból. „A kihívó színrelépését látjuk”, lelkesedett Kevorkian, aki szerint már pusztán a Microsoft ereje biztosíték arra, hogy a Zune hosszú távon sikeres lesz. Egyes szakértők úgy számolnak, hogy 2007 utolsó negyedévében már hárommillió lejátszó eladásával számolhat a szoftvergyártó.