További Hardver cikkek
Ingyen Dreamcast a SegaNet előfizetéshez |
Az igazi újdonság persze nem ez, hanem a SegaNet havi 21,95 dolláros szolgáltatása mellé ingyen járó Dreamcast konzol. Az sem fogja becsapottnak érezni magát, akinek már van Dreamcastja, hiszen az 200 dollárt visszakap, ha előfizet a SegaNetnél, és kap egy ingyenes billentyűzetet is a konzolhoz. Az egyéb szoftverek, és kiegészítő perifériák természetesen továbbra is pénzbe kerülnek. Valójában a cél épp az, hogy a visszakapott pénzt a lelkes vásárlók mindjárt el is költhessék játékokra és egyéb kiegészítőkre, illetve magára a szolgáltatásra. A konzolgyártóból váratlanul internetvállalattá átalakult Sega számára egyéb bevételi forrásként még rendelkezésre állnak a reklámok, és az elektronikus kereskedelmi tevékenység is.
A marketingszövegek forradalmi stratégiaváltásról szólnak, végre a játékokért és a játékélményért fizetnek a vásárlók, nem pedig a hozzá szükséges hardverért. A Sega valóban nagy reményeket fűz az új stratégiához. Várakozásaik szerint még vagy 18 hónapig egyeduralkodók lehetnek az internetes konzolok piacán, hiszen a PlayStation 2 egyelőre internetes képességek nélkül jelent meg, a többi konkurens - a Nintendo Dolphin és a Microsoft Xbox - színrelépése pedig csak 2001-ben várható. Szűk másfél évük van tehát, hogy felépítsenek egy olyan nagy létszámú lojális közösséget, akik a szolgáltatások igénybevételével és a szoftverek vásárlásával majd eltartják a vállalatot. A tervek a jelenlegi 2 millió mellé még 4 millió új Dreamcast felhasználóval számolnak 2001-ig, ami már elég lenne az életben maradáshoz. A cég szerint ez nem irreális, hiszen felmérések szerint 22 millió olyan 18 éven felüli internetező van, akik az online játékokat jelölik meg az elsőszámú indokként, amiért interneteznek, a Dreamcast vásárlóknak pedig már most 20 százaléka regisztrálta magát a Sega Dreamcast Networkre, pedig még nem is lehet rajta játszani.
A Sega megszorongathatja PSX2-t |
A küzdelem azonban már nemcsak a játékosok megnyeréséért folyik, hanem sokkal inkább a "nappali uralmáért". A konzolok új generációja valóságos házi mini szórakoztatóközpont, nemcsak játékokat hoz a TV képernyőjére, hanem az Internetet is, sőt lejátsszák kedvenc CD lemezeinket vagy DVD filmjeinket is (utóbbi speciel a Dreamcast egyik fő hiányossága). Aki pedig bejut a nappaliba az viszi magával a saját játékait, kiegészítőit, szolgáltatásait - például internetlapját, online áruházát, az ott futó reklámokat - is, vagyis jóval szélesebb területről jut bevételekhez, mint ha csak a konzolt adná. Ingyenességével a Dreamcast komoly fejfájást okozhat még a piacvezető Sony hamarosan Amerikában is bemutatkozó PlayStation 2-jének is, amelynél a horribilis fejlesztési és reklámköltségek miatt nem valószínű, hogy engedni akarnának az egyébként elég borsos, 300 dollár körüli árból. Hogy azonban hosszú távon ez mire lesz elég, azt nehéz volna megjósolni.