|
Új logo, régi név |
A Microsoft és a Nvidia megfeszített tempóban igyekszik hitchcocki feszültséget teremteni egy év múlva megjelenő konzolja körül, hogy elnyomja a Playstation2 amerikai premierjének hírverését. A Microsoftnak sikerül a játékipar jelentős hányadát beterelni az Xbox akoljába, míg hűséges hardverbeszállítója, az Nvidia grafikus chipje után médiavezérlő processzorral igyekszik átmenteni magát a 21. század elitjébe.
Aki gamer, velük tart
A konzol támogatottságával biztosan nem lesz gond: eddig 155 cég jelezte, hogy beszáll a játékfejlesztésbe. A hagyományosan konzolra fejlesztő játékgyárak legjava közül a többi között az Activision, a Bandai, a Capcom, az Eidos Interactive, a Hudson Soft, az Infogrames, a Konami, a Midway, a Namco és a Sierra Studios jutott (feltehetőleg diszkontáron) licencjogokhoz.
|
Maximális felbontás: 1920x1080 pixel (32bit) |
A méltán villogtatható listáról egyedül a legnagyobb forgalmazó, az Electronic Arts hiányzik, de mivel a Microsoft emberei szerint ,,jól mutatnának az EA játékai az Xboxon", nem kizárt hogy hamarosan őket is megpuhítják.
A játékcégek közül némileg előnyben vannak, akik PC-re (is) programoztak, hiszen az Xbox szoftveresen alapvetően a DirectX-technológiára épít. A játékgép 3D-s lehetőségeit elsősorban a DirectX 8 Xboxra csiszolt változata fogja meghatározni, de az Nvidia önszorgalomból elkészíti a világszabványként elfogadott OpenGL meghajtót is.
Processzorok, gyorsak
A háromdimenziós grafikus megjelenítők piacán immár több mint egy éve vezető pozícióba helyezkedett Nvidia adja az Xbox grafikus processzorát. Az előzetes bejelentések szerint ez az NV25-ös kódnevű chip lett volna, ami azóta az NV20-as minimálisan továbbfejlesztett változatára szelídült. Ez emberi nyelven annyit tesz, hogy az Xboxban feltehetőleg a GeForce 2-őt követő generáció kerül, ami félhivatalos körök szerint négyszeres sebességgyorsulást eredményezhet.
Xbox-üzem Magyarországon
| |
A Microsoft és a Flextronics szeptember elején kötött megállapodása nyomán részben Magyarországon készülnek a szoftvercég jövő szeptemberi megjelenéssel tervezett játékkonzoljai. A Microsoft az Xbox gyártását az amerikai Flextronicsra bízta, amely mexikói és magyarországi üzemeiben (Zalaegerszeg vagy Nyíregyháza) kívánja a több millió darabos mennyiséget legyártatni. Noha a végleges üzleti terv még kidolgozás alatt van, a konzolok gyártásához a cégnek további több száz fős létszámbővítésre lesz szüksége |
|
|
Az Xbox grafikus processzora után a konzol multimédiás vezérlőchipjét (Media Communications Processor, vagy MCP) is az Nvidia fogja készíteni. A feltörekvő vállalat hatmillió tranzisztort tartalmazó MCPX nevű médiaprocesszora másodpercenként négymilliárd művelet pörget egyszerre, azaz teljesítménye egy izmosabb Pentium III-hoz mérhető. A chip egymaga felel a hanglejátszásért, a Dolby Digital hangtömörítésért, az ethernetes hálózati csatlakozásért, valamint a merevlemez és az USB-csatoló irányításáért.
Ezzel a húzással az Nvidia az Intel és a Via ,,mindenes" vezérlő chipjeire mér súlyos csapásokat, amelyek jóval szerényebb grafikus és audió megoldásokkal rendelkeznek. Az Nvidia mindkét processzora egyelőre félkész állapotban leleddz, ám ha sikerül a bemutató jövő ősszel, a nagy múltú alaplapgyártók összekaphatják magukat.
A Microsoft munkatársai szinte minden létező játéklapban és online fórumon nyilatkoztak az Xboxról, és mindenhol azt sulykolták az emberekbe, hogy gépük nem egy lebutított PC, hanem egy vérbeli konzol lesz. Ennek tudatosítására elhatározták, hogy sem egeret, sem billentyűzetet nem adnak az Xboxhoz, még kiegészítő periféria formájában sem. Az információra tapasztalt játékosok fanyalogva reagáltak, mivel szerintük így a kizárólag gamepad-del használható Xbox használhatósága erőteljesen csökken.
Xbox adatok 2000 szeptemberén
| |
Processzor: | 733 MHz |
Grafikus processzor: | 300 MHz-es egyedi tervezésű Microsoft/Nvidia X-Chip |
Maximális felbontás: | 1920x1080 pixel (32bites megjelenítés) |
Memória: | 64MB |
Memória sávszélessége: | 6.4GB/s |
Poligon megjelenítés: | 150 M/s |
Pixelfrissítés: | 4.8 G/s |
Textúratömörítés: | 6:1 |
|
Háttértár: | 5X DVD, 8GB-os merevlemez, 8+ MB memóriakártya |
Input/Output: | 4db gamepad, Ethernet csatoló |
Hangcsatornák száma: | 256 |
Hardveres 3D hang: | Van |
Kábelmodem: | Van |
Modem: | opcionálisan |
Hardveres DVD-lejátszás: | Van |
HDTV-támogatás: | Van |
|
5 könyv
Több mint 600 meghökkentő, érdekes és tanulságos történet!
MEGVESZEM
Kövesse az Indexet Facebookon is!
Követem!