Az NPD Group heti mérése szerint a november 18-val záródó héten a Microsoft zenelejátszója 9 százalékos piaci részesedést szerzett, ha pedig érték-alapon vizsgálják a forgalmat, akkor 13 százalékot kaparintott meg. Ezzel a készülék az Egyesült Államok második legsikeresebb lejátszója lett a kezdő héten. Az első továbbra is az iPod, darabra a piac 63 százaléka, értékre 72,5 százaléka volt az Apple-é, írta meg az Appleinsider.
Jól indult
„A Microsoft megfogta a vásárlókat, sikeresen startolt a Zune. A készülék egyből kiütötte a második helyről a pozícióját évek óta stabilan őrző Sandisket” – mondta Ross Rubin. Az NPD elemzője szerint az eredmény különösen meggyőző annak tudatában, hogy a Zune nem kínál túl sok extraszolgáltatást, az ára pedig elég magas.
Az NPD az adatokat meglehetősen egyszerű módszerrel szerezte: a munkatársak véletlenszerűen felhívtak pár olyan kereskedést, ahol forgalmazták a Microsoft zenelejátszóját, és lejegyezték az eladásokat. Ennek megfelelően az Apple-kereskedések forgalma nincs benne az eredményben. Az Appleinsider megjegyezte, hogy egy termék első heti eredményéből nem lehet következtetni a teljes életciklus eladásaira.
Az első eredmények alapján viszont úgy tűnik, a Zune épp felfutóban van. A premier napján szinte üresek voltak az üzletek, senkit nem érdekelt a Microsoft lejátszója. Az első 48 óra után totális csődnek tűnt a lejátszó, aztán az első hét végére valahogy mégis a második legkeresettebb készülék lett a Zune.
Ráérnek
Ráadásul a Microsoftnak nem fontos, hogy egyből piacvezető legyen a készülék. Az első generációnak pont annyi a feladata, mint az Xboxnak volt: a márkanév bevezetése. A konzol annakidején jelentős veszteséget hozott a vállalatnak, de az idei évet várhatóan 12 milliárd dolláros nyereséggel záró Microsoftnak ez nem jelentett túl nagy megerőltetést.
Ráadásul a 2007-es év nettó eredményéhez várhatóan az Xbox 360 is hozzájárul majd: a játékgép második generációja már hasznot hoz a vállalatnak. Hasonló a helyzet a Zune-nal is. Akkor sincs baj, ha az első verzió nem lesz sikeres, vagy nem hoz hasznot, elég, ha a vásárlók megismerik a márkanevet. Az meg bizonyára külön öröm Redmondban, hogy az első hét eredményei után még csak bukásról sem lehet beszélni.