Oszkár
20 °C
29 °C

Már harmadik az Apple az USA pc-piacán

2008.07.17. 14:05
Az Egyesült Államokban az Apple rendületlenül növeli eladásait, az idei harmadik negyedévben 38 százalékkal növelte részesedését. Ha így folytatja a cég, megvalósulhat az alapító Steve Jobs álma, aki azt szeretné, hogy minden tízedik eladott pc-n almás logó legyen.

A harmadik helyre tört fel az Apple az Egyesült Államok pc-piacán az idei harmadik negyedévben. A kaliforniai cég az IDC és a Gartner egymástól függetlenül készített előzetes listáján is a harmadik helyen áll, az előbbin az Acerrel holtversenyben, az utóbbin egymagában. A statisztikák elkészítésekor az elemzők figyelembe vették az asztali gépeket, a laptopokat, az ultrahordozható gépeket és az x86-os szervereket, de kihagyták a marokszámítógépeket.

Vezet a HP, második a Dell

Az amerikai piacon ebben a negyedévben a HP adta el a legtöbb számítógépet, a Dell a második, a tavaly októberben egyesült Acer-Gateway páros az Apple-lel holtversenyben a harmadik az egyik listán, az Apple után negyedik a másikon. Üzleti szempontból még a helyezésnél is fontosabb a növekedés mértéke: az Apple 38 százalékkal növelte piaci részesedését. Míg 2007-ben csak a vásárlók 6,4 százaléka vett Apple számítógépet, 2008 második negyedévében már 8,5 százalékuk, így a cég egyre közelebb kerül az alapító-vezérigazgató Steve Jobs által emlegetett mágikus 10 százalékhoz.

Pc-gyártók piaci részesedése az USA-ban, 2008 2. negyedévében.
Forrás: Gartner

A megszerzett piaci részesedést meg is kell tartani: az Apple épp szerdán perelte be a Psystart egy amerikai szövetségi bíróságon, mert a független gyártó szerinte jogosulatlanul használja hardvertermékeiben - gyakorlatilag Macintosh-klónjaiban - a Leopard néven is ismert Apple-oprendszert, a MAC OS-X 10.5-öt.

Világszinten viszont az Apple nincs az első ötben. A HP 18,1 százalékos piaci részesedéssel őrzi vezető helyét, második a Dell 15.6, harmadik az Acer 9,4, negyedik a Lenovo (ex-IBM) 7,8, ötödik a Toshiba 4,4 százalékkal.