Ezrek tülekedtek vasárnap Japánban az elektronikai szaküzletek és játékboltok előtt, hogy rátegyék kezüket a szezon slágergyanús játékára, a hordozható PlayStationre. A Sony által az üzletekbe szállított 200 000 darab PlayStation Portable-t (PSP) egy nap alatt elkapkodták a boltokból, így a cégnek valószínűleg sikerül majd tartania az eredeti tervet, ami az év végéig félmillió eladott darabbal számolt. Az alapmodell, amivel a Sony történetében először próbálja megvetni a lábát a hordozható konzoljátékok piacán, 19 800 jenbe (kb. 34 000 forint) kerül, a fejhallgatóval és memóriakártyával csomagolt változatért pedig 26 000 jent (kb. 46 000 forint) kérnek.
WiFi, USB, színes TFT
A PSP elemmel együtt alig negyed kilót nyom, 16:9-es méretarányú TFT képernyője 16,7 millió színt képes megjeleníteni. A gépet felszerelték USB 2.0-s csatlakozóval, ami lehetőséget ad kamera, billentyűzet vagy akár GPS-modul csatlakoztatására is. A PSP-be épített WiFi révén a konzol multiplayer üzemmódban is használható. A tárhelyprobléma is megoldott: a PSP a Sony Media Sticken kívül Universal Media Discet (UMD) is befogad - az utóbbi, 6 centiméteres átmérőjű lemezre 1,8 gigabájtnyi adat fér.
Csökkenő eladások
A Sony az "asztali" gépek eladásait tekintve fölényesen vezet a konzolpiaci versenyben: a PlayStation 2-ből 2000-es debütálása óta több mint 70 millió darabot adtak el világszerte, és a modell a klasszikus PlayStationnel együtt 74 százalékos piaci részesedést tudhat magáénak. Az utóbbi időben viszont világszerte drasztikusan csökkentek az eladások: míg 2003-ban 35 millió konzoljátékot (főként PlayStationt, Microsoft Xboxot és Nintendo Game Cube-ot) adtak el, idén év végéig az előrejelzések szerint nem fogy el több 20 milliónál.
Új terep a mobilkonzolpiac
A hordozható videojátékok piacán más a helyzet: ott eddig a Nintendo volt az egyeduralkodó. A Sony egyik legnagyobb riválisa a GameBoy és a GameBoy Advance révén 95 %-os részesedést tudhat magáénak. A cég december 2-án állt elő legújabb hordozható konzoljátékával, a DS-szel, amelynek csak az Egyesült Államokban való bevezetésére 40 millió dolláros marketingkampánnyal készül a Nintendo. A DS egyébként olcsóbb, mint a rivális PSP: Japánban 15 000 jent (kb. 26 000 forint) kérnek érte.