További Hardver cikkek
A Symantec másodszor lefolytatott, éves felmérése megállapította, hogy az adatközpontok vezetőinek továbbra is ki kell szolgálniuk a felhasználók egyre nagyobb igényeit, meg kell felelniük az elvárásoknak, jobb teljesítményt kell nyújtaniuk - csökkenő költségek mellett.
„Ez a kutatás igazolja tapasztalatainkat” – hangsúlyozta Harold Teasdale, a Symantec magyarországi területi igazgatója. „A cégek a költségeket azonnal csökkentő megoldásokra fókuszálnak, nem a befektetések hosszú távú megtérülését biztosító programokra. Mivel a gazdasági problémák ellenére is nő a tárhelykapacitás iránti igény, így ezeknek a kezdeményezéseknek a központjában a tárolás áll.”
Az adatközpontokat főleg azok a vállalatok használják, amelyek nagy mennyiségű adatot tárolnak, esetleg jelentős adatforgalomra számítanak. Bankok és telekommunikációs cégek például.
A megkérdezettek 75 százaléka számolt be arról, hogy fokozatosan, vagy gyorsan nőnek a felhasználói elvárások. A válaszadók 60 százaléka emellett úgy találta, hogy a szervezetek által igényelt szolgáltatási színvonal teljesítése nehezebb vagy sokkal nehezebb lett. Csak tíz százalékuk szerint lett könnyebb a szolgáltatási színvonal teljesítése.
Mindazonáltal arra a kérdésre, hogy mi volt a fő céljuk az évben, a költségcsökkentés volt a messze leggyakoribb válasz. A költségcsökkentést több cég tartotta a legfontosabbnak, mint az azt követő másik két célt (nevezetesen a szolgáltatás színvonalának növelését és a reagáló képesség javítását).
Az adatközpontok a „többet kevesebbel” fő cél elérésére törekszenek. Ide tartozik a mindennapi tevékenységek automatizálása (a válaszadók 42 százaléka említette), a személyzet átképzése (40 százalék) és az adatközpont bonyolultságának csökkentése (35 százalék).
A tanulmány szerint a munkaerővel való ellátás továbbra is kritikus probléma. 36 százalék jelezte, hogy munkaerőhiánnyal küzd, és csak 4 százaléknál volt fölös munkaerő. Emellett 43 százalék szerint képzett pályázót találni nagy vagy igen nagy probléma.
A cégek 2008-ban azt jelentették, hogy az adatközpontokban levő szervereik kapacitásuknak csupán 53 százalékát használják ki. Az adatközpontok tárkihasználása még az ötven százalékot sem érte el. Így nem meglepő, hogy mindkét területen erősen törekszenek a kihasználtság növelésére. A szervereket érintő fő kezdeményezések a szerveregyesítésre (80 százalék) és a szervervirtualizálásra (77 százalék) irányulnak. A tárolás területén a fő kezdeményezések a tárolás virtualizálását (76 százalék), az adatok folytonos védelmét (71 százalék) és a tárerőforrás-vezérlést (71 százalék) célozzák meg.
Az adatközpontok vezérlésében a katasztrófa utáni helyreállítás terén továbbra is bőven lenne helye a fejlesztésnek. A válaszadók csupán 35 százaléka jelezte, hogy a katasztrófa utáni helyreállítás náluk átlagon felüli, 27 százalék szerint még dolgozni kell rajta, és 9 százaléknál csupán nem szabályszerű vagy dokumentálatlan terv van. A cégek szerint még mindig az emberi hiba a tervezetlen leállások legfőbb okozója. Ez okozza az állásidő 25 százalékát. Ezt szorosan követik a hardver- és szoftverhibák, valamint az áramszünetek.