További Hardver cikkek
Gallagher szerint az első dobásra akkor került sor, amikor világossá vált számára, hogy 800x600 képpontos felbontásban éjszaka semmit nem tud kezdeni a fényképezőgépével. A leghosszabb záridőt beállítva mozgatta a készüléket, és fénycsíkokat rajzolt a kijelzőre, mert az mást úgysem vett fel. Végül a levegőbe dobta, és nézte hogy mit rögzített, írta a Der Spiegel.
Az eredmények annyira megdöbbentőek voltak, hogy további kísérletekbe kezdett, és azóta sem hagyta abba. A műsor nem veszélytelen, hiszen a feldobás után el is kell kapni a fényképezőgépet. A 28 éves Gallagher már mindenféle megoldást kipróbált, kezdve a néhány méteres magasságból készített önarcképtől a különböző dobási és forgatási technikákig.
Terjed a módszer
A Camera Toss felfedezője a dobásairól külön blogot vezet, és legalább húsz ismerőse van már, akik rendszeresen feltöltik a legújabb műveiket a flickr.com-on tárolt gyűjteményükbe. Az érdeklődő kezdők számára az ötletgazda rövid használati utasítást készített "Így dobáld a fényképezőgépedet" címmel.
Ennek rövidített változata:
Tárgy kiválasztása
Önkioldó bekapcsolása
Feldobás
Elkapás (opcionális)
Ami első hallásra az eldobható fényképezőgép újjászületésének tűnik, valójában nem is olyan veszélyes. Legalábbis Gallagher azt állítja, hogy még sosem ejtette el a kameráját. Ugyanakkor nagyon oda kell figyelni a készülékből kiálló, mozgatható részekre, például az objektívre.
Vakon nehéz elkapni
A kisebb és könnyebb modelleket előnyösebb használni, de nagyon kell vigyázni a vakuval. Nehéz elkapni a fényképezőgépet, ha az ember a villanástól nem lát semmit, véli Gallagher. Néhányan így egyenesen ejtőernyőt szerkesztettek a gépükre.
A dobási technikánál viszont nincsenek megkötések. Nem is a magasságon múlik minden, bár a Camera Toss irányzat néhány híve valóságos légi felvételek készítését tűzte ki célnak. A legfontosabb a pörgetés. Gallagher az absztrakt dobásokat kedveli színes éjszakai neonreklámok közelében. Néhány képe a Szaturnusz gyűrűit idézi, míg másokon bonyolult alakzatok rajzolódnak ki.
A nappal készített képek némelyike furcsa világot tár elénk. A fényképezőgép mozgása a kioldás pillanatában bizarr élességvesztést okoz, amelyet csak profik tudnának előcsalogatni a képszerkesztőkből. Gallagher szerint ugyanakkor hamis kép még nem bukkant fel. Még ha valaki meg is próbálná, a szakértő közösség gyorsan kiszúrná a csalást.