Nehéz lenne vevőt találni egy 20-30 millió millió forintos családi egyterűre, ezért az elektromos autók gyártói a drága csúcstechnikát inkább menő sportautókba építik bele. Az egyik leghíresebb villanyautó a Tesla Motors kétülésese, amely csupán 15 millió forintba kerül, de a cég még csak párat tudott leszállítani a vevőknek, mert másfél évet csúszott a gyártás beindításával.
A Lightning azonban több csúcstechnikát ígér, mint a Tesla. Akkuja nem szokványos lítiumion, hanem a 2005-ben bemutatott lítium-titanátból készült. Az új akkuban az anód felülete lítium-titanát nanokristályokból épül fel, és ez a felület - egy vegyészeti trükknek köszönhetően – grammonként száz négyzetméteres. Így az elektronok gyorsabban tudnak belépni, illetve távozni az energiatároló cellából. Magyarán elfelejthetjük az egész éjszakán át tartó akkutöltést. Ha van kéznél háromfázisú áram, az autó tíz perc alatt feltölthető, írja a PC World. Az akku élettartama állítólag több mint tizenkét év, míg a más technológiával gyártott akkuk csupán 3-5 évig működőképesek.
Valószínűleg csalódott lesz, aki a motorháztető alatt keresné a gyorsuláshoz szükséges bivalyerős motort, mert ilyet biztosan nem talál. A bivalyerős motor helyett négy villanymotor van a kerekekbe építve, amelyeket elektronika szabályoz. A villanymotorok egyik legfőbb előnye, hogy bármilyen sebességnél jó gyorsulást produkálnak. Ahogyan a Prius és a többi hibrid, úgy a Lightning is hasznosítja a fékezéskor elpazarolt energiát.
Ezzel a műszaki megoldással a Lightning gyártója rengeteg fogaskereket és tengelyt megspórol, mivel a meghajtás ott van, ahol szükség van rá, a kerekeknél. Persze van a kocsinak hátránya is, például az ára: Angliában nagyjából 120 000 fontba kerül majd, ami körülbelül 34 millió forint.