
Gyors felfutás a magyar online reklámok piacán
Minden elõrejelzést felülmúlt a magyarországi online reklámköltés 2000 elsõ negyedévében. Januártól márciusig 236,4 millió forintot fordítottak a vállalatok internetes hirdetésre, ami meghaladja a tavalyi második félév 235 milliós adatát - 1999-ben egyébként összesen 345 millió forintot költöttek e célra. Az online reklámok átlagára 16 százalékkal nõtt. A kimutatást a Carnation Research és a Magyar Reklámszövetség Internet Tagozata készítette ötven, hirdetési bevétellel rendelkezõ honlap önbevallásos adatai alapján. A tanulmány szerint már biztosra vehetõ, hogy 2000-ben az online reklámkiadások meg fogják haladni az egymilliárd forintot. A piaci koncentrációra jellemzõ, hogy az öt legnagyobb médiatulajdonos e reklámbevételek 56 százalékát mondhatja magáénak.
