A Dell és a Gateway a PC utáni időkre terveznek
A számítógépgyártó cégek menedzserei egy befektetői konferencián annak a kételyüknek adtak hangot, hogy a személyi számítógépek értékesítése továbbra is hajtómotorja lehet az informatikai iparnak. A U.S. Bancorp Piper Jaffray pódiumán tett felszólalásokból azt lehetett kihámozni, hogy a Gateway és a Dell a jövőben erősebben koncentrál a szolgáltatások, szoftver-, szerver, és háttértár-komponensek értékesítésére. John Todd, a Gateway pénzügyi vezetője előadásában azt emelte ki, hogy a cége az internetes szolgáltatások és szoftverek révén kiegyensúlyozottabb és biztosabb bevételre tehet szert. Egy vásárló, aki a Gatewayhez hosszútávon hűséges, a cégnek átlagosan 6000 dollár bevételt hozhat, míg az egy gépért betérő vevő csak 1845 dolláros forgalmat generál. A "beyond the box" - azaz a gépeladáson felüli - üzletágak részesedését az 1999-es 20 százalékról 2000-ben 40 százalékra szeretnék emelni.