
Reklámcsíkos lesz az ingyen zene?
A Napster virul, és sorra dőlnek dugába a fizetős zeneletöltési lehetőséget kínáló próbálkozások. Az iparág ezért új utakat keres, hogy mégis pénzt hozzon a zene online terjesztése. A Napster sikerét az izraeli EverAd úgy próbálja megismételni, hogy az ingyen letöltött zenét a programban futó reklámcsíkokkal finanszírozza. A cég vezetése szerint a közönség hosszútávon el fogja ismerni a reklámot az ingyen zenéért cserében. Az EverAd által alkalmazott technológia egy saját lejátszón, a PlayJ-n alapul. Titkosítással a zenei tartalomra bizonyos korlátozásokat tesznek, és a zene csak akkor élvezhető, ha a felhasználó az egérrel kattintva elfogadja a hirdetéseket. Már vannak plug-in a Windows Media Player-hez, és a Nullsoft kínálta Winamphoz. Hasonló kiegészítést terveznek a RealPlayer-hez is.
