További HOAX cikkek
- Nem, Obama, Fauci és Melinda Gates nem látogatta meg együtt a vuhani víruslabort 2015-ben
- Ha Müller Cecília ingyenes védőfelszerelést kínál emailben, ne kattintson rá, vírus!
- Nem, nem szólaltak fel a japán parlamentben a hun-magyar testvéreik trianoni tragédiájáról
- Nem gyullad fel az autó, ha benne marad a kézfertőtlenítő
- Filléres matrica különbözteti meg az 5G ellenes csodapendrive-ot a simától
Egy 2001-ben történt halálos közúti balesettel kapcsolatos lánclevél terjed az interneten. Szerzője népmesei stíluselemekkel írja le a történetet, amelyben egy 26 éves lány meghalt, amikor autójával Bárándy Péter volt felesége, Kecskés Zsuzsanna terepjárójával ütközött.
Megkérdeztük az áldozat édesapját, illetve a Kecskés Zsuzsannát védő Bánáti Jánost, mi igaz a levélből. Olvassa el a terjedő levelet, aztán a tényeket is.
A körlevél
Kis magyarundorító mese - olvassátok el!!!
Olvassátok el, és küldjétek el minnél több helyre, hadd tudja meg mindenki!!!!!!!!!!!!!!!!! Ez Magyarország...
Egyszer volt, hol nem volt, élt egyszer egy fiú, meg egy lány. Munkájuk során megismerkedtek és egymásba szerettek. A fiú keményen dolgozott, hogy leendő családjának és tervezett gyermeküknek anyagi biztonságot teremtsen. A lány pedig munkája mellett 3. diplomájára készült.26! évesen 3 európai nyelvből tett szakmai felsőfokú nyelvvizsgája után. Boldogok voltak, esküvőjüket tervezték... Ám egyik nap hazafele tartottak a karácsonyi bevásárlásból. Szeretteiknek vásároltak meglepetéseket.
Nem voltak felkészülve a szörnyűségre, mely rájuk várt. A gonosz boszorkány sokmilliós terepjárójával több, mint 50%-kal átlépve a megengedett sebességet, áttért a szemközti sávba, és a lány pici, légzsák nélküli autójába hajtott. Soha többet nem látta vőlegényét.
Böbike másnap este meghalt a kórházban. Szerelme olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy lábát mai napig egy 4kg-os vas tartja, felkarja pedig egy év után forrt össze, idegsérülést hagyva maga után, mely következtében megbénult a kézfeje.
Vasorrú Bárándy Péterné (igen, az a Bárándy, akit nem is olyan rég köztársasági elnöknek akartak megtenni!!!) aznap este két család életét tette tönkre. Böbi szülei az életüket adnák, ha lányuk gyilkosát bűnösnek találnák.
Hosszú tortúra után a lány szerelmét, Balog Lászlót megvádolták azzal, hogy az ő hibája volt szerelmének halála, mivel egyikük biztonsági öve sem volt bekapcsolva, és aznap este ő vezette a lány autóját. Azé az emberé, aki vért izzadt minden nap, hogy 1 hónappal a baleset után, menyasszonya 27. születésnapján rendezett temetését végig tudja ülni a kerekesszékben!
Majd a tárgyalások következtek, melyen megtapasztalhattuk a Magyar jogrend sárba tiprását. Bárándyné Kecskés Zsuzsanna autójáról azt írta a szakértő, hogy semmilyen műszaki hiba nem állt fenn. Majd kértek egy másik szakértőt, aki szintén ugyanezt mondta. Ezután "magán úton" felfogadták az első szakértőt, aki csodák csodájára megváltoztatta a véleményét, és a műszaki hiba mellett érvelt. Mire az autót visszahívták, hogy újra átvizsgálhassák, sajnálattal közölték, hogy azt már megsemmisítették.
(Visvader Böbi autóját csak fél évvel később adták ki, mint a banyáét)
Bizonyíték hiányában felmentették Bárándynét, akit nem mellesleg az ügyvédi kamara elnöke, Bánáti atyaúristen védett, és aki saját maga is sztárügyvédként praktizál azóta is. Eltelt néhány év.
Senki sem tudta feldolgozni a szörnyű tragédiát. Az ügyész fellebbezett. A másodfokú tárgyalást nov 10.-re tűzték ki. A fiú ismét több millió forintot kell, hogy ügyvédre költsön, aki talán felmenteti. Talán ekerülheti a börtönt...
Mert oda akarják dugni, amiért elvesztette azt az embert, akit a legjobban szeretett. A mese nagyon szomorú. És befejezést sem tudok írni, mert azt majd az élet teszi meg helyettem. De kérdem én: HOL AZ IGAZSÁG MAGYARORSZÁGON? Talán tényleg meghalt Mátyás királlyal. Mert ha egy közönséges halandó által vezetett autó Bárándyné fiát ölte volna meg, a sofőr valamelyik büntetésvégrehajtási intézményben élné le hátralevő életét.
A tények
És most jöjjön mindaz, amit tényszerűen tudni lehet a bíróság előtt álló, még folyamatban lévő esetről.
Bárándy Péter volt felesége 2001. december 10-én, a budapesti, I. kerületi Hegyalja úton haladt Honda CR-V kisterepjárójával az Erzsébet híd felé. Este fél hétkor elvesztette uralmát gépjárműve felett, először felhajtott a sávokat elválasztó járdaszigetre, majd a szembejövő forgalmi sávba sodródott, és összeütközött a Visvader Erzsébet vőlegénye vezette Fiat Bravoval. Mindhárom személyt kórházba szállították, Visvader Erzsébet súlyos sérüléseket szenvedett, majd másnap a kórházban elhunyt.
Az első fokú eljárásban két igazságügyi műszaki szakértő vizsgálta az ügyet, egyikük a terepjáró műszaki hibája mellett érvelt, a másik jó állapotúnak nyilvánította az autót.
Bánáti János, Kecskés Zsuzsanna védője, a Magyar Ügyvédi Kamara elnökhelyettese elmondta, első fokon védencét felmentették, mivel nem tudták kizárni azt a lehetőséget, hogy műszaki hiba okozta a balesetet. "A magyar jog szerint a bizonytalansági tényezőket a vádlott javára kell értékelni" – fogalmazott az ügyvéd.
Az ügyész fellebbezett az ítélet ellen, ezért 2005 november 10-én, másodfokon is tárgyalták az ügyet. A másodfokú tárgyalás a székesfehérvári megyei bíróságon zajlott, miután az áldozat családja a fővárosi bíróság ellen elfogultsági indítványt nyújtott be, és a bíróság helyt adott a kérésnek. A másodfokú tárgyaláson a bíró újabb műszaki szakértői vizsgálatot rendelt el. Az eljárás még nem zárult le.
Vélemény
Bánáti János a lánclevéllel kapcsolatban azt mondta: „Nem akarom kommentálni a szöveget, mert megértem, hogy nem lehet feldolgozni a gyermek halálát. De a szövegből és a leírt fordulatok alapján úgy tűnik, hogy az elhunyt szüleitől származik az írás.”
Visvader Béla, az elhunyt édesapja azt mondta, nem a család írta a levelet, nem is ismeri a lánclevél szövegét, de valószínűsíti, valaki azt a nyílt levelet fogalmazta át, amit 2004 márciusában Bárándy Péternek címezve a Veszprém megyei Naplóban jelentetett meg az apróhirdetés rovatban. A nyílt levelet a Jobbik.net is lehozta, itt olvasható.
A gyászoló apa elmondta, pszichiátrián kezelték és megállapították, hogy kóros gyászreakcióban szenved, naponta többször kimegy a temetőbe. A mai napig nem tudja feldolgozni lánya halálát, akinek 26 évesen egy külkereskedelmi és egy közgazdasági diplomája volt, a baleset előtt az Államigazgatási Főiskolára járt. A bíróságon Dr. Grespik László, a MIÉP képviselőjelöltje látja el a család képviseletét.
Politikai lánclevél?
A lánclevél fórumokon, és különböző jobboldali weboldalakon: az orbanviktor.hu, a magyaronvedelem.hu, és a mariaorszaga.hu szájtokon olvasható. Ebből valószínűsíthető, hogy a lánclevél mai terjesztői közül többen nem az elhunyt lány emléke, hanem a Bárándy Péterrel való kapcsolat miatt tartják fontosnak a történet életbentartását.
Winkler Róbert, a Totalcar főszerkesztője a történetben szereplő autókról
Ha a tényeknél maradunk, a lánclevélben "a lány pici, légzsák nélküli autója" erősen hangulatkeltő megfogalmazás, hiszen egy Fiat Bravóról van szó, ami az úgynevezett alsó középkategóriába tartozik. Tehát például a VW Golf 3. generációjának kategóriatársa. A Honda CR-V sem igazi terepjáró, inkább magas, összkerekes kombi, de azzal az 1500 kilóval tényleg jobb nem ütközni. Fontosabbak lennének inkább az egyéb tanulságok. Ha - ahogy a lánclevélben szerepel - nem voltak bekötve a Bravo utasai, akkor gyakorlatilag saját maguk mondtak le a legelemibb biztonságról. Városban egyébként sokan nem kötik be az övet, mondván, úgyse mennek olyan gyorsan. Pedig a balesetek nagy többsége városban történik.
A másik autós észrevétel, hogy a műszaki hibára való hivatkozás tipikus ügyvédi kormozásnak tűnik. A Hondák hagyományosan a legmegbízhatóbb autók közé tartoznak. Gyakorlatilag kizárt, hogy egy Hondánál, főleg egy viszonylag újnál minden előzmény nélkül széthulljon a kormánymű. Ha a bíró elfogad egy ilyen ügyvédi kifogást, miközben az alperes (vádlott) jelentősen túllépte a megengedett sebességet, az bizony tényleg minimum különös.
Rovataink a Facebookon