A Los Angeles Times írta meg, hogy egy felmérés szerint az amerikaiak tíz százaléka azt hiszi, hogy a HTML egy nemi betegség. A hírt az Index és a magyar sajtó nagy része mellett több nagy külföldi oldal is lehozta (Buzzfeed, Time), azonban a kutatás mára eltűnt az LA által eredetileg hivatkozott oldalról.
Úgy tűnik, a kutatás egyáltalán nem is létezett, valószínűleg az egészet csak a 10 Yetis PR-ügynökség találta ki, akik virális marketinggel is foglalkoznak. A Los Angeles Timest kérdőre vonta az egyik újságírás etikai kérdéseivel foglalkozó szervezet, erre válaszul a 10 Yetis publikálta az adatokat, és azt állítja, hogy 100 százalékosan valódi kutatási eredményekről van szó.
Egyetlen táblázat mondjuk elég sovány bizonyíték, de legalább a kérdések és a válaszlehetőségek benne vannak. Csupa technológiai fogalmat sorolnak fel, ebben a környezetben elég hihetetlen, hogy valaki nemi betegséget választ a HTML megoldásaként. Ráadásul a válaszokat emailben vették fel.
Rovataink a Facebookon